  • 1. Data: 2015-11-29 19:50:58
    Temat: mBank - ikona PROWIZJI
    Od: "MarekZ" <b...@...pl>

    Wpadł mi w ręce regulamin kredytu gotówkowego udzielanego przez mBank.
    PROMOCYJNEGO kredytu gotówkowego.

    Przeglądam go sobie, nic ciekawego, jak zwykle próba wciskania
    ubezpieczenia, oprocentowania typu x,99% no hipermarket po prostu.

    Dochodzę ci ja do prowizji. Ileż może wynosić prowizja od promocyjnego
    kredytu gotówkowego. Ano 16%.

    Czy to w ogóle jest dozwolone w kontekście ustawy antylichwiarskiej? Bo ja
    mam wrażenie, że to są jakieś jaja.

  • 2. Data: 2015-11-29 20:08:55
    Temat: Re: mBank - ikona PROWIZJI
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-29 o 19:50, MarekZ pisze:
> [...]
    > kredytu gotówkowego. Ano 16%.
    >
    > Czy to w ogóle jest dozwolone w kontekście ustawy antylichwiarskiej? Bo

    Daj linka.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2015-11-29 21:35:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 29 Nov 2015 19:50:58 +0100, MarekZ napisał(a):
> [...]
    > kredytu gotówkowego. Ano 16%.
    > Czy to w ogóle jest dozwolone w kontekście ustawy antylichwiarskiej? Bo ja

    Najwyrazniej dozwolone, bo ... wszyscy tak maja.
    Ustawa widac ogranicza odsetki, a prowizje nie.

    Ktos by musial z tym do sadu ... ciekawe co sad na to ...

    J.

  • 4. Data: 2015-11-30 00:05:46
    Od: "MarekZ" <b...@...pl>

    > Daj linka.

    Tu jest link.

    https://www.mbank.pl/download/promocje-kredyty/regul
    amin-promocji-pozwol-sobie-na-wiecej-mb.pdf

    Informacja dotycząca prowizji znajduje się nad sekcją Oświadczenia, w
    wyliczeniu RRSO (która wychodzi 18%).

    J.F. pisze, że to normalne i wszyscy tak mają, widać, że trochę mnie ominęło
    z realiów rynkowych. pamiętam, że jeszcze nie tak dawno szokujące było dla
    mnie, że mBank proponował mi w ramach OdC kredyt gotówkowy z prowizją 6% z
    rok czy dwa lata temu. Ale szesnaście to mi się w głowie nie mieści.
    Wyobraźmy sobie klienta biorącego taka ofertę na rok czy pół roku.

    Promocja jak widzę nazywa się "Pozwól sobie na więcej".

    Następna w kolejce pewnie czeka Złota Dwudziestka.

  • 5. Data: 2015-11-30 01:15:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 30 Nov 2015 00:05:46 +0100, MarekZ napisał(a):
> [...]
    > wyliczeniu RRSO (która wychodzi 18%).
    >
    > J.F. pisze, że to normalne i wszyscy tak mają, widać, że trochę mnie ominęło

    IMO to od dawna tak bylo. Tzn moze prowizja byla mniejsza, ale odsetki
    wyzsze, moze prowizja mniejsza, ale ubezpieczenie - stopa rzeczywista
    byla jednak wysoka

    https://www.pkobp.pl/klienci-indywidualni/kredyty-i-
    pozyczki/mini-ratka/pozyczka-na-dowolny-cel/
    Jaki swietny kredyt ... na 25% - mimo, ze nominalnie 9.99. A bylo
    ponad 30%

    Ale powalczyc o klienta bank potrafi
    https://www.pkobp.pl/klienci-indywidualni/kredyty-i-
    pozyczki/mini-ratka/pozyczka-na-splate-innych-kredyt
    ow/

    http://www.bzwbk.pl/bankowosc-elektroniczna/oferta-n
    a-klik/bzwbk24-mobile.html?utm_source=bzwbkslider

    Na dole: odsetki 10%, prowizja 7.5, a rrso 26%

    http://www.ingbank.pl/indywidualni/kredyty-i-pozyczk
    i/pozyczka-gotowkowa
    rrso 19%. Ale zadzwon, spytaj - chcesz pozyczyc np 5000 na pol roku,
    bez ubezpieczen..

> [...]
    > rok czy dwa lata temu. Ale szesnaście to mi się w głowie nie mieści.
    > Wyobraźmy sobie klienta biorącego taka ofertę na rok czy pół roku.

    To mu dopasuja prowizje. I nawet przy tych 20% RRSO klient sumarycznie
    zaplaci przez rok 10% wiecej - co widac jest akceptowalne dla
    klientow.
    Gorzej z tymi co na dluzszy czas - ale widac nie maja innego wyjscia i
    tez wezma :-)

    J.

  • 6. Data: 2015-11-30 01:21:09
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-11-30 00:05, MarekZ wrote:
    > [...] Wyobraźmy sobie klienta biorącego taka ofertę
    > na rok czy pół roku.

    No właśnie - gdzie teraz się bierze 100k na - powiedzmy - pół roku?
    Zakładamy, że zdolność kredytowa jest.

    Piotrek

  • 7. Data: 2015-11-30 01:39:47
    Od: "MarekZ" <b...@...pl>

    Użytkownik "Piotrek" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > No właśnie - gdzie teraz się bierze 100k na - powiedzmy - pół roku?
    > Zakładamy, że zdolność kredytowa jest.

    Bierze się kartę kredytową i robi przelew z karty (prowizja rzędu 2-3% (np.
    ING, Rajfi), a można trafić i mniej na pewno (być może BPH albo oferty
    negocjowane). BZWBK ma chyba pierwszy przelew z karty za darmo.

    Opcjonalnie kredyt odnawialny, ale KK znacznie łatwiej dostać.

  • 8. Data: 2015-11-30 06:31:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-30 o 00:05, MarekZ pisze:

> [...]
    amin-promocji-pozwol-sobie-na-wiecej-mb.pdf

    > Informacja dotycząca prowizji znajduje się nad sekcją Oświadczenia, w

    Nie może tyle wynosić prowizja, bo w mbanku może ona wynosić maksymalnie
    17.99%. Z kolei w linkowanym pliku nie ma informacji jaka jest wysokość
    prowizji ("wszelkie inne niż oprocentowanie, opłaty i prowizje związane
    z uzyskaniem i korzystaniem z kredytu gotówkowego, będą naliczane i
    pobierane na zasadach określonych w umowie
    kredytu gotówkowego zawartej przez Uczestnika Promocji z Bankiem").

    "Przykład reprezentatywny" siłą rzeczy nie może dotyczyć każdego kredytu.

    > J.F. pisze, że to normalne i wszyscy tak mają, widać, że trochę mnie
    > ominęło z realiów rynkowych. pamiętam, że jeszcze nie tak dawno

    To mało wiesz. Przypomnij sobie może tegoroczną reklamę jakiegoś banku,
    gdzie oprocentowanie było 0%, za to płaciło się wyłącznie prowizję coś
    koło 9%.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2015-11-30 09:53:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    amin-promocji-pozwol-sobie-na-wiecej-mb.pdf

    >Nie może tyle wynosić prowizja, bo w mbanku może ona wynosić
    >maksymalnie
    >17.99%.

    Na podstawie ? Zezwolenia KNF, czy zarzadzenia banku ? Bank moze sobie
    swoje zarzadzenie zmienic.

> [...]
    >związane [...]
    >"Przykład reprezentatywny" siłą rzeczy nie może dotyczyć każdego

    Tym niemniej jest, i zakladamy, ze klient bioracy taki kredyt tyle
    zaplaci.

    No coz - na czyms musza zarobic :-)

    P.S. Sa jakies zasady wyznaczania tego "przykladu reprezentacyjnego" ?
    Czy bank sobie dobiera dowolnie ?

> [...]
    >banku,
    >gdzie oprocentowanie było 0%, za to płaciło się wyłącznie prowizję

    Co moze RRSO ustalic dowolnie w zasadzie - tzn w zaleznosci od okresu
    kredytu.

    J.

  • 10. Data: 2015-11-30 10:00:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-30 o 09:53, J.F. pisze:
    amin-promocji-pozwol-sobie-na-wiecej-mb.pdf

    > Na podstawie ? Zezwolenia KNF, czy zarzadzenia banku?

    Na podstawie tabeli opłat i prowizji.

    > Bank moze sobie
    > swoje zarzadzenie zmienic.

    Ale nie zmienił.

    > Tym niemniej jest, i zakladamy, ze klient bioracy taki kredyt tyle zaplaci.

    Tyle że przykład może być nieprzystający do realiów. Na przykład: kredyt
    odnawialny w koncie, prowizja 2% za każdy rok, czyli za 5 lat 10%, ktoś
    bierze limitu na 10 000zł, płaci 1000zł prowizji przez 5 lat, oblicz
    sobie zatem ile prowizji zapłaci, jeśli z kredytu skorzysta 100zł przez rok.

    > Co moze RRSO ustalic dowolnie w zasadzie - tzn w zaleznosci od okresu
    > kredytu.

    Jasne, że może. Powiem nawet więcej - RRSO na setki lub tysiące procent
    wcale nie oznacza lichwy. Typowy przykład - pożyczam koledze 50zł, a ten
    jutro mi oddaje i kupuje piwo za fatygę.

    --
    Liwiusz