  • 11. Data: 2017-06-19 08:33:32
    Temat: Re: mBank - ale tempo
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:a...@n...neos
    trada.pl...
    On Sat, 17 Jun 2017 15:37:39 +0200, Piotr
    Gałka<p...@c...pl> wrote:

    >Rozumiem, że nie zauważyłes czegoś takiego jak blankiety pocxtowe do
    >wpłat zus. I co, zus placony na poczcie z takiego blankietu to jak
    >myślisz z jakiego konta jest?
    >Nie ma znaczenia skąd jest wpłata. Istotne są tylko dedykowane
    >parametry przelewu (okres, identyfikator płatnika itp). Jak te
    >parametry będą przypadkowe, wpłata wchodzi jako niezidentyfikowana -
    >do późniejszego wyjaśnienia (z akcentem na późniejsze).

    No i wystarczy, ze bank nie umozliwia takiego ustawienia parametrow i
    juz mamy problem.
    Z tym, ze to wina banku ... no i ZUS, ktory sie takich parametrow
    domaga.

    >Zus Niue ma żadnych informacji z jakiego kontra jest płacone,
    >płatnika i okres identyfikuje jedynie po tych dodatkowych
    >parametrach.

    Zapewne ma, jak kazdy odbiorca przelewu.
    Ale szukac mu sie nie chce, szczegolnie, ze jak widac - wplaca spolka,
    a ksiegowac trzeba na osobe.

    Nie wiem czy tam gdzies US nie protestuje, bo skoro to koszta
    "osobowe" to czemu z konta spolki itp ...

    J.

  • 12. Data: 2017-06-19 12:45:07
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-06-17 o 23:41, Marek pisze:

    > Nie ma znaczenia skąd jest wpłata. Istotne są tylko dedykowane parametry
    > przelewu (okres, identyfikator płatnika itp).

    Żałuję, że tłumacząc dlaczego byłem pewien, że pani z banku nie może
    mieć pretensji o przelewy do ZUSu użyłem słowa, że zmusił. Widocznie to
    moja nadinterpretacja zmian sprzed kilku lat.
    Może to było tak, że przez lata płaciliśmy jednym przelewem i do tego
    szła jakaś lista i to było do jakiegoś czasu OK aż nagle przestało być OK.
    A skoro teraz za każdego trzeba płacić osobno po 3 przelewy i wtedy
    jeszcze przelew był potrzebny u lekarza to prościej będzie jak każdy
    zapłaci za siebie to i potwierdzenie może sobie zawsze druknąć.

    Ale pewności nie mam bo nigdy nie zajmowałem się przelewami firmowymi.
    P.G.

  • 13. Data: 2017-06-19 19:50:50
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 18 Jun 2017 11:38:13 +0200, cef <c...@i...pl> wrote:
    > O ile dobrze pamiętam, to opłata blankietem pocztowym oznacza
    > automagiczne otwarcie rachunku w Banku Pocztowym.

    nigdy w życiu. Kilkukrotnie uxupelnialem wplaty na poczcie gdy
    starałem sie o dok. o niezaleganiu w zus. Tak było szybciej (bo pani
    w okienku uznawala stempel poczty na blankiecie) niż donoszenie potw.
    przelewu na drugi dzień.

    --
    Marek

  • 14. Data: 2017-06-19 22:16:21
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-06-19 o 19:50, Marek pisze:

> [...]
    > sie o dok. o niezaleganiu w zus. Tak było szybciej (bo pani w okienku
    > uznawala stempel poczty na blankiecie) niż donoszenie potw. przelewu na

    Bo w zusie doskonale wiedzą jak działa konto Giro Składka - jakoś tak
    się to nazywało.
    I że dowodem opłacenia (gwarancją wykonania przelewu z konta Giro)
    jest blankiet wpłaty pocztowej.
    Kiedyś na poczcie przy wzorze wypełniania blankietu była informacja na
    jakich zasadach to jest realizowane tzn z jakim opóźnieniem