  • 1. Data: 2017-06-14 11:30:39
    Temat: mBank - ale tempo
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Zrobiłem dziś rano przelewy do ZUS. Dostałem sms z kodem do
    potwierdzenia, przepisałem, kliknąłem wyślij, zdążyłem przeczytać info,
    że przelewy zaakceptowane i w tym momencie dzwoni telefon.
    Dzwonię do Pana z mBanku bo dostałam informację, że opłacił pan z
    prywatnego konta ZUS więc zapewne prowadzi pan działalność....
    Ale tempo.
    Wygląda, że to nie zbieg okoliczności, bo jednocześnie zadzwonił telefon
    żony, a jej ZUS był opłacony nie więcej jak minutę wcześniej.
    P.G.

  • 2. Data: 2017-06-14 11:55:51
    Temat: Re: mBank - ale tempo
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-06-14 o 11:30, Piotr Gałka pisze:
> [...]
    > Wygląda, że to nie zbieg okoliczności, bo jednocześnie zadzwonił telefon
    > żony, a jej ZUS był opłacony nie więcej jak minutę wcześniej.

    Ale co, naskoczyła, że z prywatne konto wykorzystujesz na działalność,
    czy z jakąś reklamą?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2017-06-14 12:01:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...
> [...]
    >Dzwonię do Pana z mBanku bo dostałam informację, że opłacił pan z
    >prywatnego konta ZUS więc zapewne prowadzi pan działalność....

    W zasadzie nie ma sie co dziwic, te komputery szybkie sa :-)

    Zdarzenie zostalo wykryte, do kolejki programu zapisane - jak call
    center wyrabia, to czemu mialoby to trwac dluzej :-)

    Nastepnym razem zrob przelew w nocy, zobaczymy o ktorej zadzwonia :-)

    J.

  • 4. Data: 2017-06-14 12:19:45
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-06-14 o 11:55, Liwiusz pisze:

    > Ale co, naskoczyła, że z prywatne konto wykorzystujesz na działalność,
    > czy z jakąś reklamą?

    Nie napisałem, bo nie to było moim tematem, a poza tym wydawało mi się
    dość oczywiste z czym dzwoni.
    ZUSy płaciliśmy z firmowego, aż kilka lat temu ZUS nas zmusił do
    płacenia z kont prywatnych. Twierdzili, że już od jakiegoś czasu tak
    powinno być ale że wcześniej się zgodzili na płacenie z firmowego to
    trochę przeciągnęli, ale dłużej to już nie mogą i musimy zacząć płacić z
    prywatnych.
    W związku z tym w ogóle nie przyszedł mi do głowy pomysł, aby mBank mógł
    mieć o to pretensje (do tego przecież jak się w systemie wybierze
    przelew to jest specjalna zakładka przelew do ZUS).

    Skoro pani zaczęła od tego, że zapewne prowadzę działalność to nie dałem
    jej dokończyć i mówię:
    - Dzwoni pani, aby mi zaproponować firmowe konto za zero przez dwa lata?
    - Tak.
    - ......

    Po rozmowie spytałem żony, kto do niej dzwonił - też mBank. Ustaliliśmy
    jakie były różnice:
    - ode mnie pani jeszcze chciała zgody na dzwonienie w przyszłości,
    - ta która rozmawiała z żoną polecała jej aplikację mobilną.

    P.G.

  • 5. Data: 2017-06-14 12:22:37
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-06-14 o 12:01, J.F. pisze:

    > Nastepnym razem zrob przelew w nocy, zobaczymy o ktorej zadzwonia :-)

    Nowa wersja zamawiania budzenia przez telefon :)
    P.G.

  • 6. Data: 2017-06-17 15:05:55
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 14 Jun 2017 12:19:45 +0200, Piotr
    Gałka<p...@c...pl> wrote:
    > ZUSy płaciliśmy z firmowego, aż kilka lat temu ZUS nas zmusił do
    > płacenia z kont prywatnych. Twierdzili, że już od jakiegoś czasu tak

    Że co? Zmusił? Bosh, ludzie to mają fantazję....

    --
    Marek

  • 7. Data: 2017-06-17 15:37:39
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-06-17 o 15:05, Marek pisze:

    > Że co? Zmusił? Bosh, ludzie to mają fantazję....

    Gdzieś chyba od lat 90-tych wspólnik płacił ZUSy z konta firmowego, aż
    kilka lat temu powiedział, że coś się ZUSowi nie podoba.
    Szczegółów nie pamiętam, ale od wtedy płacę za siebie z konta
    prywatnego. Ja to zapamiętałem, że do zmiany zmusił nas ZUS, ale
    dokładnie o co chodziło to nie wiem.

    Się przy okazji okazało, że już wolno płacić ZUS z konta prywatnego, bo
    z kolei kiedyś (lata 90-te) przestaliśmy płacić z kont prywatnych i
    zaczęliśmy z firmowego bo chyba bank uznawał wpłaty do ZUS za operacje
    związane z działalnością gospodarczą i mu się nie podobało.
    P.G.

  • 8. Data: 2017-06-17 23:41:02
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 17 Jun 2017 15:37:39 +0200, Piotr
    Gałka<p...@c...pl> wrote:
> [...]
    operacje
    > związane z działalnością gospodarczą i mu się nie podobało.

    Rozumiem, że nie zauważyłes czegoś takiego jak blankiety pocxtowe do
    wpłat zus. I co, zus placony na poczcie z takiego blankietu to jak
    myślisz z jakiego konta jest?
    Nie ma znaczenia skąd jest wpłata. Istotne są tylko dedykowane
    parametry przelewu (okres, identyfikator płatnika itp). Jak te
    parametry będą przypadkowe, wpłata wchodzi jako niezidentyfikowana -
    do późniejszego wyjaśnienia (z akcentem na późniejsze). Zus Niue ma
    żadnych informacji z jakiego kontra jest płacone, płatnika i okres
    identyfikuje jedynie po tych dodatkowych parametrach.

    --
    Marek

  • 9. Data: 2017-06-18 11:38:13
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-06-17 o 23:41, Marek pisze:
> [...]
    > wyjaśnienia (z akcentem na późniejsze). Zus Niue ma żadnych informacji z
    > jakiego kontra jest płacone, płatnika i okres identyfikuje jedynie po

    O ile dobrze pamiętam, to opłata blankietem pocztowym oznacza
    automagiczne otwarcie rachunku w Banku Pocztowym.
    Od czasu kiedy w ustawie o ubezopieczeniach albo jakiejś pokrewnej
    pojawił się zapis, że ZUS można zapłacić tylko przelewem, to wypełniasz
    przekaz,
    ale wpłata przychodzi do zus jako przelew z twojego konta w Banku pocztowym
    (jest pewnie wywieszka na poczcie, której to wywieszki miniprzedsiębiorcy
    nie czytają ale jest im z tym wygodnie)

  • 10. Data: 2017-06-18 14:42:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "cef" 59464a07$0$5148$6...@n...neostrada.pl

    > O ile dobrze pamiętam, to opłata blankietem pocztowym oznacza automagiczne otwarcie
    rachunku w Banku Pocztowym.

    .
    .

    > ale wpłata przychodzi do zus jako przelew z twojego konta w Banku pocztowym

    IMO tak właśnie jest.
    BTW -- ZTCW takie płacenie jest raczej kosztowne.

    -=-

    "Marek" a...@n...neostrada.pl

    > Nie ma znaczenia skąd jest wpłata. Istotne są tylko dedykowane parametry przelewu
    (okres, identyfikator płatnika itp).

    IMO tak właśnie jest. Płaciłem z różnych
    kont, w tym także z prywatnych.