  • 1. Data: 2015-05-27 15:04:27
    Temat: mBank/Multibank - jak fachowo obliczyć kwotę roszczenia.
    Od: Michal <m...@g...com>

    Czesc,

    jestem wlascicielem kredytu "starego portfela" multibanku i zamierzam powalczyc o
    oddanie nadplaconej kwoty jako roznice miedzy:
    - tym co zadecydowal zarzad
    - tym co bym mial jakby od razu bylo liczone jako staly procent + LIBOR

    I teraz pytanie:
    jak fachowo obliczyc kwote roszczenia?

    Czy to bedzie po prostu roznica miedzy cala kwota co teraz wplacilem, a tym co
    wyjdzie z obliczen jakbym mial kredyt jako marza+LIBOR?
    Czy moze to jest jednak bardziej zakrecone?

    I drugi problem jest taki, ze kiedys splacalem kredyt w PLN, a teraz splacam w CHF.
    Czy mam obliczyc dwie kwoty? (jedna w PLN, a druga w CHF)
    Czy obliczyc CHF i przeliczyc to na PLN po aktualnym kursie?

    Formulki w excelu napisze sobie sam, prosze tylko o sugestie aby czegos nie
    pomylic/przeoczyc.

    Dziekuje i pozdrawiam,
    Michal

  • 2. Data: 2015-05-27 20:36:41
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2015-05-27 o 15:04, Michal pisze:
> [...]
    > - tym co zadecydowal zarzad
    > - tym co bym mial jakby od razu bylo liczone jako staly procent + LIBOR

    zglos się do nabitych w mbank, mają gotowe teksty roszczeń, pozwy i
    wszystko to co potrzebne

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2015-05-29 01:07:57
    Od: "MarekZ" <b...@...pl>

    Użytkownik "Michal" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    Czesc,
    [...]

    Rozlicz sobie ten kredyt tak, jak by to wyglądało w przypadku marża+libor.
    Czyli rozpisz wszystkie sobie raty.

    Następnie każdą różnicę (zarówno korzystne jak i niekorzystne) przelicz na
    wartość bieżącą (na datę złożenia pozwu). Przykładowo miałbyś 100 zł 43
    miesiące temu i ile teraz to by było.

    Powstaje pytanie jakim wskaźnikiem masz oprocentowywać. Wybierz sobie
    najkorzystniejszy dla siebie. Przykładowo możesz wybrać inflację cpi. To
    tylko twoje roszczenie niech sąd się zajmuje tym czy mu taki wskaźnik
    odpowiada czy nie.

    Przeliczasz to używając procentu składanego o takim samym okresie, w jakim
    spłacany jest kredyt. Jak sądzę co miesiąc jest płatna rata. Wskaźniki
    inflacji cpi miesiąc do miesiąca nie wiem czy są dostępne, ale możesz je
    sobie łatwo wyznaczyć sam. A jak są dostępne skumulowane to tym lepiej, bo
    możesz sobie podarować procent składany wtedy.

    I ta wysumowana wartość bieżąca różnicy rat to twoje roszczenie. Od tej sumy
    domagaj się odsetek ustawowych od dnia wniesienia pozwu.

    Ja bym to w ten sposób widział.