  • 1. Data: 2020-11-29 16:20:12
    Temat: mBank Amsterdam
    Od: Sagittarius <z...@w...pl>

    Witajcie
    Przestrzegam wszystkich przed używaniem kart Visa mBanku za granicą.
    Ponieważ przy średnim kursie Euro 4,51 ten bank policzył mnie na 4,72 -
    oczywiście kończę współpracę z tą instytucją natychmiast.

    Równolegle płaciłem kartami ING i tam kultura jest diametralnie różna na
    plus dla Klienta.

    Także dziękuję za wieloletnią współprace i już do mBanku nie wrócę.
    Proszę poszukać Januszów gdzie indziej :)

    Pozdrawiam i przestrzegam innych
    Krzysztof

  • 2. Data: 2020-11-29 16:36:08
    Temat: Re: mBank Amsterdam
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:5fc3bc2c$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
    user Sagittarius pisze tak:

    > Także dziękuję za wieloletnią współprace i już do mBanku nie wrócę.
    > Proszę poszukać Januszów gdzie indziej :)

    Ciężkie czasy idut
    powiedział ruski sałdat zdejmując złoty zegar z ratuszowej wieży.

    Szaraczków już zwolniliśmy. Jak tu utrzymać stołki. Dziabnijmy każdego
    na złotówkę.

    a było zostać tokarzem ;)

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 3. Data: 2020-11-29 17:06:49
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-11-29 o 16:20, Sagittarius pisze:
> [...]
    > Ponieważ przy średnim kursie Euro 4,51 ten bank policzył mnie na 4,72 -
    > oczywiście kończę współpracę z tą instytucją natychmiast.

    Zaakceptowałeś przecież takie warunki, więc o co pretensje?
    To tylko kurs czy już całkowita wielkość kursu wynikająca z rozliczenia?
    Bo w cenniku jest bodajże
    prowizja 5,9% za przewalutowanie.

  • 4. Data: 2020-11-29 17:52:51
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Sagittarius <z...@w...pl> writes:

> [...]
    > na plus dla Klienta.
    >
    > Także dziękuję za wieloletnią współprace i już do mBanku nie
    > wrócę. Proszę poszukać Januszów gdzie indziej :)

    Ale o tym, że nie należy używać kart mBanku czy Citi za granicą, to już
    od wielu lat wiadomo. Jeśli to będzie dla Ciebie kryterium, to ci za
    chwile banków w PL braknie :)

    KJ
    PS. Tak widziałem to ING

  • 5. Data: 2020-11-29 18:44:21
    Od: Sagittarius <z...@w...pl>

    W dniu 2020-11-29 o 17:06, cef pisze:

    > Zaakceptowałeś przecież takie warunki, więc o co pretensje?
    > To tylko kurs czy już całkowita wielkość kursu wynikająca z rozliczenia?
    > Bo w cenniku jest bodajże
    > prowizja 5,9% za przewalutowanie.

    To mnie nie interesuje, jak również jakieś sophisticated tłumaczenia
    Yes. Mam porównanie. No. Nie jestem frajerem. Dziękuję

    Pozdro

  • 6. Data: 2020-11-29 19:14:09
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-11-29 o 18:44, Sagittarius pisze:

    > To mnie nie interesuje, jak również jakieś sophisticated tłumaczenia
    > Yes. Mam porównanie. No. Nie jestem frajerem. Dziękuję

    Frajerem już zostałeś, bo potrzebowałeś sprawdzić,
    żeby się dowiedzieć :-)
    Ja np przeczytałem wcześniej i konto w tym banku
    mam, ale bez karty, bo oceniłem ją jako mało przydatną i drogą.

  • 7. Data: 2020-11-29 19:37:46
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:5fc3e4f0$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
    user cef pisze tak:

    > Frajerem już zostałeś, bo potrzebowałeś sprawdzić,
    > żeby się dowiedzieć :-)

    Czasem wiesz, że ktoś jest świnią ale musisz sprawdzić jak wielką ;)

  • 8. Data: 2020-11-29 22:54:10
    Od: Sagittarius <z...@w...pl>

    W dniu 2020-11-29 o 19:14, cef pisze:

    > Frajerem już zostałeś, bo potrzebowałeś sprawdzić,
    > żeby się dowiedzieć :-)
    > Ja np przeczytałem wcześniej i konto w tym banku
    > mam, ale bez karty, bo oceniłem ją jako mało przydatną i drogą.

    Może i masz trochę racji, ale:
    1. Nie mam czasu na czytanie całych TOIP, po prostu miałem u nich jedno
    z kont, nie używałem ich Visy za granicą, raz użyłem i nigdy więcej
    2. Natomiast mam chwilę czasu, aby ostrzec innych, co wynika z tego
    posta, może komuś przed wyjazdem taka wiedza się przyda

    Masz rację. W tym kraju trzeba uważać na każdym kroku. Naiwnie można
    myśleć, że jeśli jesteś atrakcyjnym klientem dla Banku, to możesz liczyć
    na wzajemność. W jednym z banków (nie będę tu reklamował, bo nie o to
    chodzi) zmienili swego czasu TOIP, zapomniałem wydać 300 PLN kartą,
    pobrali opłatę 7PLN, ale po moim zapytaniu why, oddali kasę i grzecznie
    przypomnieli co zmienili.

    Takie rzeczy się zdarzają (nawet w Polsce), ale skoro mBank nie lubi
    moich pieniędzy to ich już nie zobaczy. I tyle

    Krzysztof

  • 9. Data: 2020-11-29 23:32:23
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Sagittarius <z...@w...pl> writes:

    > Masz rację. W tym kraju trzeba uważać na każdym kroku.

    No trzeba. A w którym nie trzeba?

    Inną sprawą jest sposób rozumowania banku. Czy jak np. idę do ich
    placówki wypłacić np. X euro (bez opłat), i oni przecież są w stanie
    zobaczyć, że takich osób jest więcej (a wiem że tak jest), i że te euro
    pochodzą np. z internetowego kantoru, czyli że zarobili na tym całym
    interesie dokładnie zero, to im to niczego nie mówi?
    Naprawdę kredyty i firmy powodują, że wszystko inne się nie liczy?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 10. Data: 2020-11-29 23:34:31
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> writes:

    > Ale o tym, że nie należy używać kart mBanku czy Citi za granicą, to już
    > od wielu lat wiadomo. Jeśli to będzie dla Ciebie kryterium, to ci za
    > chwile banków w PL braknie :)

    Zdaje się, w opcji "wielowalutowej", z zakupem waluty poza bankiem, to
    delfiny mogą być?

    A pamiętam, jak Citi reklamowało się, że ich karta taka rozpoznawalna,
    i dlatego doskonała. Tak jakby owa "rozpoznawalność" miała jakiekolwiek
    znaczenie.
    --
    Krzysztof Hałasa