  • 21. Data: 2019-09-09 15:14:27
    Temat: Re: mBąk w formie (tzn. nie wychodzą z wariatkowa)
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Kurtałka, wniosek przeszedł, więc trzeba będzie zarzuty zmienić...
    Choć może nawet lepiej - teraz wyraźnie widać, że żądanie pełnej historii konta to
    czysta próba wyłudzenia.
    Hehe, ciekawe też, czy mój wniosek popsuł im system - ale to raczej ich cykliczna
    awaria, co miesiąc akurat wtedy, gdy trzeba zapłacić ZUS.
    W każdym razie o decyzji wiem z maila oraz z telefonu z oddziału (ciekawe, czy
    dzwonią właśnie ze względu na awarię) - bo w ST wciąż "oczekiwanie na dokumenty", to
    samo też widzi mLinka przyznająca, że mają awarię.
    Więc nie mogła też sprawdzić, czy da się tą umowę podpisać SMSem czy też trzeba
    ganiać do placówki - na szczęście podobno nie musi być to ta jedna jedyna, ale też
    nie nadadzą się mKioski - a taki mam najbliżej roboty.

    Zadałem też zagadkę - mKonto jeszcze mam, ale za tydzień mieć nie będę - i co się
    wtedy stanie, jeśli podpiszę umowę o kartę "dedykowaną do mKonta"?
    Póki co odpowiedź jest zatrważająca - podobno z automatu na mKonto zostanie
    przekształcone to eKonto, które wskazałem jako "powiązane".
    To byłoby kiepskie, bo jest to eKonto "mobilne", którego byłoby szkoda - i teraz
    żałuję, że nie wskazałem tego mKonta, co to się zamknie - na tak postawioną zagadkę
    mLinka odpowiedzieć nie umiała (zasłaniając się niemożnością wglądu we wniosek ;)
    Możliwe, że w takiej sytuacji by się nie zamknęło - np. w milku nie można nawet
    złożyć wniosku o zamknięcie RORu, który jest przypisany do spłacania KK - dopóki się
    tego nie "odepnie" (a rachunek techniczny do spłaty KK zawiera w sobie wielce
    radośnie pełen numer karty...) - choć nie próbowałem jeszcze zakładać nowej KK
    "podpiętej" pod ROR w okresie wypowiedzenia tegoż RORu - ale w sumie mam możliwość,
    więc jak będę się nudził to tak zrobię ;>

    Oj mBąk, mBąk...
    Dobrze, że chociaż sobie uświadomiłem, że te 14 dni na odstąpienie jest niezależne od
    tego, czy umowę podpisuje się "na odległość" czy w placówce - bo to nie są "zakupy
    przez internet".
    Muszę posprawdzać jeszcze u innych mLinek, co na tak postawioną zagadkę odpowiedzą.
    Na podpisanie umowy miesiąc, więc zastanawiam się, czy podpisać przed zamknięciem
    mKonta, po zamknięciu czy też w ogóle już to olać...
    KK nie jest na tyle ładna, by chcieć mieć ją w kolekcji, a jest groźba bujania się z
    400zł opłaty rocznej albo utraty starego eKonta mobilnego.

    Aha, jakby ktoś chciał KK z mBąka to promo mc world intensive - zwolnienie z opłaty
    za wydanie - jest do stycznia (sam mam zamiar jeszcze raz testować wniosek po
    zamknięciu mKonta - czy naprawdę jest wymagane ;) - a we wrześniu dają KK mc standard
    też bez opłaty za wydanie.

    Ale są o wiele lepsze karty - i to z wisienkami, a nie z "łaską" - oczywiście
    simplicity rządzi, ale mało kto z wisienkowiczów citka nie miał.
    bnp paribas w punktach niestety się pogorszył - byłem w piątek zapytać, teraz jest
    walizka (wygląda na trochę lepszą niż poprzednio) albo kosz piknikowy (wystarczy
    wydać kartą 100zł) - niestety jako nagrody rzeczowe - a ja wolałbym 30k punktów w
    mamBonus. Za darmo to jednak nie jest - albo trzeba wydawać 1k przez 6 miesięcy i
    potem kartę zamknąć, albo zamknąć przed upływem 6 miesięcy kosztem 25zł, albo nie
    wydawać i przez 6 miesięcy płacić po 9zł.
    Jak ktoś potrzebuje walizki, to się opłaci, KK od ręki do 4k na oświadczenie o
    dochodach ;)

  • 22. Data: 2019-09-09 15:29:35
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Wow, naprawdę im na mózg padło - jak ktoś ma ochotę i chwilę czasu, niech sobie
    porówna brzmienie aktualnego regulaminu oraz tego, który wchodzi od 14 września:
    https://www.mbank.pl/pomoc/dokumenty/oferta-indywidu
    alna/karty/karty-kredytowe/regulamin/
    no czegoś takiego to się nie spodziewałem...

  • 23. Data: 2019-09-09 15:54:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >https://www.mbank.pl/pomoc/dokumenty/oferta-indywid
    ualna/karty/karty-kredytowe/regulamin/
    >no czegoś takiego to się nie spodziewałem...

    A konkretniej ?
    Bo dlugie to, a mieli dostosowac do dyrektywy, ale takze uproscic,
    napisac "ludzkim jezykiem" ...

    Stron jakby niewiele mniej ...

    J.

  • 24. Data: 2019-09-09 16:08:18
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 9 września 2019 15:57:25 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    ualna/karty/karty-kredytowe/regulamin/

    > A konkretniej ?
    > Bo dlugie to, a mieli dostosowac do dyrektywy, ale takze uproscic,
    > napisac "ludzkim jezykiem" ...
    >
    > Stron jakby niewiele mniej ...

    Za to rozdziałów więcej ;>
    I chodzi właśnie o ten "ludzki język" - wyszukaj sobie w obu dokumentach frazę
    "inten" i porównaj, jak to samo można napisać na różne sposoby...
    Ciekawe, kiedy w oddziale zaczną mówić "na Ty"?
    Na razie zrobili na wejściu takiego "strażnika" (choć zwykle to jakiś młodziak czy
    młodziaczka, więc mało się nadaje), któremu się trzeba opowiedzieć, z czym się
    przychodzi - ale mimo wszystko jeszcze od "dzień dobry" zaczyna.

    Dawno temu, jak z 10-miesięcznym niemowlakiem do oddziału poszedłem, to taka całkiem
    fajna pani, choć niezupełnie w moim typie, oferowała się nawet, że się nim zajmie -
    ale nie dałem ;> Teraz jednak nie dałbym tym bardziej.

  • 25. Data: 2019-09-09 19:37:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:
    ualna/karty/karty-kredytowe/regulamin/

    >Za to rozdziałów więcej ;>

    Ale krotkie :-)

    >I chodzi właśnie o ten "ludzki język" - wyszukaj sobie w obu
    >dokumentach frazę "inten" i porównaj, jak to samo można napisać na
    >różne sposoby...

    Hm ...

    "Użytkownik karty zobowiązany jest upewnić się, że wszystkie składane
    przez niego dyspozycje, w tym zlecenia płatnicze są prawidłowe i
    zgodne z jego intencją.
    Ponadto Użytkownik karty powinien osobiście i skutecznie wylogować się
    z danego kanału dostępu (np. przerwać połączenie telefoniczne) po
    złożeniu przez niego dyspozycji w sposób zapewniający bezpośredni
    osobisty nadzór danego kanału dostępu. "

    "Dbaj o to, aby Twoje dyspozycje, w tym płatności, które zlecasz, były
    prawidłowe i zgodne z Twoją intencją. "

    Czy to aby na pewno to samo ?

    Czy moze zgodnie z nowa dyrektywa to bank przejmuje odpowiedzialnosc,
    i moze co najwyzej prosic klienta, aby dbał ? :-)

    >Ciekawe, kiedy w oddziale zaczną mówić "na Ty"?

    Niektorym to nie przeszkadza ...

> [...]

    >Dawno temu, jak z 10-miesięcznym niemowlakiem do oddziału poszedłem,
    >to taka całkiem fajna pani, choć niezupełnie w moim typie,

    Szczegolnie jak taka fajna pani mowi ...

    J.

    P.S. 13. Kiedy możemy nie zgodzić się na transakcję kartową?
    1) Nie zgodzimy się na transakcję kartową, jeśli:
    a) masz zablokowany dostęp do rachunku karty, do którego wydaliśmy
    kartę,
    b) rozwiązaliśmy umowę lub Ty rozwiązałeś umowę,
    c) kwota transakcji kartowej przekracza saldo dostępne rachunku karty,
    e) na rachunku karty jest blokada na transakcje kartowe,
    f) kwota płatności przekracza limit autoryzacyjny,

    Maja na mysli rachunek (techniczny?) powiazany bezposrednio z kartą,
    czy to eKonto "do ktorego wydano" ?
    Ale co za saldo maja na mysli w c) skoro to KK ?
    Czy po prostu przepisali z regulaminu KD ?

    bo a), b) i e) moga odpowiadac na twoje "co, jesli zamkne ekonto"

    P.S.2
    "1) Powołanie Cię do odbycia czynnej służby wojskowej nie powoduje
    zastosowania postanowień art.131 ust.1 pkt 2 ustawy z dnia 21
    listopada 1967 roku o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej
    Polskiej z późniejszymi zmianami. W takim przypadku zobowiązany jesteś
    do spłaty zadłużenia na zasadach określonych w umowie"

    Czy to aby na pewno zgodne z ustawą ? Choc socjalizm sie skonczyl, a
    wraz z nim jedynie sluszne panstwowe banki ... choc przeciez byly i BS

    J.

  • 26. Data: 2019-09-10 13:41:53
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Tak sobie dziś rano w autobusie o tym rozmyślałem i jakoś ten język nowego regulaminu
    zaczął przypominać mi 10 przykazań.
    Czyżby komuś w mBąku już tak odzajączkowało, że dostał syndromu boga?
    A na poważnie - ciekawe, jak taki język będzie przez sądy interpretowany w razie
    jakiegoś sporu?
    Oraz równie ciekawe, z jak wysokiego stołka banku wyskoczył tak debilny pomysł? Być
    może od samego prezesa (to tak jak dziennikarze tropiący aferę watergate obawiali
    się: "a co, jeśli to dojdzie do samego prezydenta?" - wtedy doszło...)?

  • 27. Data: 2019-09-10 14:32:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >Czyżby komuś w mBąku już tak odzajączkowało, że dostał syndromu boga?
    >A na poważnie - ciekawe, jak taki język będzie przez sądy

    Ale jak ma byc intepretowany ?
    Regulamin jest chyba jasny, a pojecia zdefiniowane ... czy sugerujesz
    argumentowac, ze "Ty" to nie "Klient" ? :)

> [...]
    >Być może od samego prezesa (to tak jak dziennikarze tropiący aferę
    >watergate obawiali się: "a co, jeśli to dojdzie do samego

    No, w sumie, to ktos odpowiednio wysoko decyzyjny powienien
    zatwierdzic.
    Po zaopiniowaniu przez dzial prawny ...

    J.