  • 1. Data: 2022-11-24 14:02:31
    Temat: mBąk przed szeregiem czy zaraz wyrównają?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Dzisiejszy mail:
    "Jeśli będziesz przebywać w kraju objętym sankcjami, np. Iranie, to nie zalogujesz
    się do serwisu transakcyjnego, aplikacji mobilnej i nie skorzystasz z karty. Zmiana
    zacznie obowiązywać nie wcześniej niż 25 stycznia 2023 r. Dokładną datę oraz listę
    krajów objętych sankcjami, podamy w komunikacie na naszej stronie internetowej."
    Ciekawe, że pod nagłówkiem "obsługa klienta i karty debetowe" - więc mBąkowe
    kredytówki będą jednak u badasiów działać?
    Choć raczej zapomnieli.

    Ma tak jakiś inny bank?
    Ja w "moich" (santa, mille, citi, francuz, inteligo, IKA, N26, curviszcze) sobie
    czegoś takiego nie przypominam.

    Ciekawe jak z to będzie z "przebywaniem w kraju objętym sankcjami" np. przy
    internetowaniu przez starlinka (nie mówiąc już o prostych sprawach, jak TOR czy inne
    VPNy)?

  • 2. Data: 2022-11-24 14:14:48
    Temat: Re: mBąk przed szeregiem czy zaraz wyrównają?
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    [...]
    > Ciekawe jak z to będzie z "przebywaniem w kraju objętym sankcjami" np. przy
    internetowaniu przez starlinka (nie mówiąc już o prostych sprawach, jak TOR czy inne
    VPNy)?

    Pewnie nijak. O ile w takim Iranie zapniesz vpn ...
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 3. Data: 2022-11-24 14:56:47
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 24 listopada 2022 o 14:19:04 UTC+1 Kamil Jońca napisał(a):
> [...]
    VPNy)?
    > Pewnie nijak. O ile w takim Iranie zapniesz vpn ...

    Więc nie tak "pewnie" - to zadziała, o ile nie jesteś przeciętnym matołem - czyli
    jednak ponad 90% przypadków się nie zaloguje ;>
    Ale raczej mało kto z zagranicy robi przelewy.
    Gorzej z kartami.
    I teraz pytanie - co to jest "kraj objęty sankcjami"?
    Jakimi sankcjami, przez kogo?
    Bo OIDP to PL też jest objęta sankcjami przez kacapię ;>

    O, albo to - masz subskrypcję i pojechałeś do Iranu. mBąk pozwoli na obciążenie? ;>

  • 4. Data: 2022-11-24 15:02:38
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

> [...]

    > Więc nie tak "pewnie" - to zadziała, o ile nie jesteś przeciętnym matołem - czyli
    jednak ponad 90% przypadków się nie zaloguje ;>
    Ale o co ci właściwie chodzi?
    Strzelam, że użyją jakiejś bazy GEOIP, i na tej podstawie będą blokować
    lub nie. Dostawcy typu AWS, GCP takie rzeczy dostarczają.
    Oczywiście możesz próbować użyć vpn, ale nie zdziwię się jeśli bedzie
    poblokowany.

    > Ale raczej mało kto z zagranicy robi przelewy.
    > Gorzej z kartami.
    > I teraz pytanie - co to jest "kraj objęty sankcjami"?
    > Jakimi sankcjami, przez kogo?
    Zgaduję, że przez UE (w tym polskę)

    > Bo OIDP to PL też jest objęta sankcjami przez kacapię ;>
    >
    > O, albo to - masz subskrypcję i pojechałeś do Iranu. mBąk pozwoli na obciążenie? ;>

    A to obciążenie przyjdzie z irańskiego IP? Czy jednak z innego?

    Ogólnie mam wrażenie, że przywalasz się dla samego przywalania.

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 5. Data: 2022-11-24 15:40:39
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 24 listopada 2022 o 15:03:07 UTC+1 Kamil Jońca napisał(a):

> [...]
    > lub nie. Dostawcy typu AWS, GCP takie rzeczy dostarczają.
    > Oczywiście możesz próbować użyć vpn, ale nie zdziwię się jeśli bedzie

    Jeśli będę miał zablokowany dostęp do mojego komputera w PL (stały IP, ew. DDNS) no
    to zapewne
    będzie zablokowany też do mbąka - nie będą potrzebne żadne regulaminy, żebym się nie
    zalogował.

    Ale z drugiej strony spytaj 10 losowo wybranych ludzi na ulicy (nie piszę
    "znajomych", bo próba będzie
    zafałszowana - kolega załatwiał sowjej dziweczynie z psychologii możliwość zrobienia
    badań na
    studentach wydziału elektroniki PW - nie pytałem, czy musiała powtarzać, ale
    słyszałem,
    że przeważająca odpowiedź na pytanie "napisz zdanie z wyrazem W" brzmiała "mam cię w
    dupie" - i to
    tak z przekonania, bo dziewczyna pierwsza klasa), czy potrafią użyć VPN.

    > Zgaduję, że przez UE (w tym polskę)

    Ja bym chciał zgadnąć, jak to jest zapisane w regulaminie, Jeszcze nie czytałem.

    ;>
    > A to obciążenie przyjdzie z irańskiego IP? Czy jednak z innego?
    >
    > Ogólnie mam wrażenie, że przywalasz się dla samego przywalania.

    Przywalam się do komunikatu napisanego przez debili i rozesłanego do klientów.
    Mam nadzieję, że regulamin pisali mniejsi debile.
    "Jak przebywasz (...) to nie skorzystasz z karty" - to co, szyb też sobie nie
    oskrobię (w Iranie rzadko,
    ale zima bywa) albo sobie za przeproszeniem taką kartą nie podetrę? ;>

  • 6. Data: 2022-11-24 16:08:47
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

> [...]

    oskrobię (w Iranie rzadko,
    > ale zima bywa) albo sobie za przeproszeniem taką kartą nie podetrę? ;>

    Ech. Tego że możesz ją zmielić i użyć do sałatki pewnie też pewnie nie
    uwzlgędnili.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 7. Data: 2022-11-24 16:18:58
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 24 listopada 2022 o 16:09:05 UTC+1 Kamil Jońca napisał(a):
    > Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:
    >
    > [...]
    > Ech. Tego że możesz ją zmielić i użyć do sałatki pewnie też pewnie nie
    > uwzlgędnili.

    Ale wracając do tematu - jakiś inny bank ma w regulaminie jakieś zapisy o
    "sankcjach"?
    Chyba trzeba to w końcu przeczytać.
    Bo właściwie po co wpisywać do regulaminu, że z kraju objętego sankcjami (oby było
    wiadomo, jakimi),
    nie można się logować ani nie będą tam działać karty, skoro taka jest sama natura
    sankcji?
    Choć właściwie - sankcje są na tamto państwo i jego obywateli - a nie ma obywateli
    PL.
    Czy to w ogóle jest zgodne z prawem?
    Zapewne visę czy mc to możemy sobie cmoknąć, jak będą sankcje to i tak tam karty nie
    będą działać,
    ale zabronienie logowania to już pewnego rodzaju wymysł.

  • 8. Data: 2022-11-24 16:21:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 24 Nov 2022 05:02:31 -0800 (PST), Dawid Rutkowski wrote:
> [...]
    >
    > Ma tak jakiś inny bank?
    > Ja w "moich" (santa, mille, citi, francuz, inteligo, IKA, N26, curviszcze) sobie

    Te karty moga byc bardziej powszechne, jesli taki przepis.

    > Ciekawe jak z to będzie z "przebywaniem w kraju objętym sankcjami" np. przy
    internetowaniu przez starlinka (nie mówiąc już o prostych sprawach, jak TOR czy inne
    VPNy)?

    Apka moze sprawdzac bardziej dokladnie :-)

    J.

  • 9. Data: 2022-11-24 21:15:36
    Od: gtoni <g...@g...com>

    czwartek, 24 listopada 2022 o 16:21:06 UTC+1 J.F napisał(a):
> [...]
    internetowej."
    kredytówki będą jednak u badasiów działać?

    Chyba Revolut, jak na wiosne wymienial karty to w opisie bylo ze nie bedzie
    opslugiwal platnosci w Iranie i jeszcze paru chyba wenezuela ?, tam gdzie sa sankcje.