  • 1. Data: 2005-02-05 12:13:00
    Temat: Księgowania przelewów
    Od: "Robert" <T...@i...pl>

    Witam,

    Od czego uzależnione jest wpłynięcie środków na konto i jak to się odbywa w
    różnych bankach?

    Przykład:
    Piątek wieczór, robię przelew z VWBanku do Bosia - w Bosiu mam środki w
    poniedziałek, ale w VW schodzą mi od razu, bo przelewy do Bosia są częste.
    Czy jest jakiś bank, w którym środki pojawiłyby się w sobotę??

    Robert

  • 2. Data: 2005-02-05 13:25:02
    Temat: Re: Księgowania przelewów
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    > Od czego uzależnione jest wpłynięcie środków na konto i jak to się odbywa
    > w różnych bankach?

    Od ilości sesji Elixiru.
    Przelew wychodzi z banku - trafia na sesje elixiru - wchodzi do drugiego
    banku.

    > Przykład:
    > Piątek wieczór, robię przelew z VWBanku do Bosia - w Bosiu mam środki w
    > poniedziałek, ale w VW schodzą mi od razu, bo przelewy do Bosia są częste.

    Środki schodzą bo przelew jest wykonywany a nie dlatego że do Bosia często
    ida przelewy.
    Przelewaj w poniedzialek rano - w innym banku będą również w poniedziałek
    (około13:00)

    > Czy jest jakiś bank, w którym środki pojawiłyby się w sobotę??

    Nie

    Darek

  • 3. Data: 2005-02-05 13:43:31
    Od: "axell" <a...@o...wywalto.pl>

> [...]
    > poniedziałek, ale w VW schodzą mi od razu, bo przelewy do Bosia są częste.
    > Czy jest jakiś bank, w którym środki pojawiłyby się w sobotę??

    Jeżeli przelewy są w obrębie jednego banku to mogą zostać przeksięgowane w
    czasie rzeczywistym, tzn. potwierdzasz przelew i odbiorca sprawdzając konto
    ma już widzi je u siebie.
    axell

  • 4. Data: 2005-02-05 22:29:52
    Od: "Kasia" <k...@w...pl>

    Niestety dead line'y na przyjmowanie sesji Elixir wychodzących i
    przychodzących w poszczególnych bankach nie są ze sobą skorelowane, to
    powoduje, ze jeśli przelew trafia do paczki wychodzącej w jednym banku po
    dead line to wychodzi dopiero kolejnym Elixirem, który może przyjśc do banku
    docelowego po dead line sesji przychodzącej - stąd głównie wynikają
    przesunięcia o całą dobę. Zawsze sprawdź godziny sesji wychodzących i
    przychodzących w banku z którego dokonujesz przelewu i banku docelowego.

    Pozdrawiam
    KS

  • 5. Data: 2005-02-06 12:08:22
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Kasia" <k...@w...pl> writes:

> [...]
    > przesunięcia o całą dobę. Zawsze sprawdź godziny sesji wychodzących i
    > przychodzących w banku z którego dokonujesz przelewu i banku docelowego.

    A co to sa "dead line'y" sesji przychodzacych?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 6. Data: 2005-02-06 18:59:52
    Od: "Kasia" <k...@w...pl>

    > A co to sa "dead line'y" sesji przychodzacych?
    > --
    > Krzysztof Halasa

    godziny, po których nie są przyjmowane przelewy wchodzące w skład danej
    sesji

    KS

  • 7. Data: 2005-02-06 19:14:42
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Kasia napisał(a):

    > godziny, po których nie są przyjmowane przelewy wchodzące w skład danej
    > sesji

    Chwila, chwila. To znaczy ni mniej ni więcej, że ona (ta sesja) się po
    prostu skończyła.

  • 8. Data: 2005-02-06 19:27:56
    Od: "Kasia" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <u...@n...WYTNIJ.info> napisał w
    wiadomości news:cu5tri$fmk$1@news.elsat.net.pl...

    > Chwila, chwila. To znaczy ni mniej ni więcej, że ona (ta sesja) się po
    > prostu skończyła.

    no nie koniecznie ... jeśli masz na mysli przelew elektroniczny - to tak,
    jeśli papierowy - nie. Oczywiście nie piszemy o kwotach powy żej 1 mln zł -
    te chodzą sobie on line zawsze i wszędzie :)
    KS

  • 9. Data: 2005-02-06 19:36:45
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Kasia napisał(a):

    > no nie koniecznie ... jeśli masz na mysli przelew elektroniczny - to tak,
    > jeśli papierowy - nie.

    A jakie to ma znaczenie przy przelewach PRZYCHODZĄCYCH? Żadne. Przelew
    może być zlecony gołębiami pocztowymi albo innymi sygnałami dymnymi.

    Wszystko, co bank dostanie w ramach danej sesji - odbierze. Nie ma
    czegoś takiego jak "dead line sesji przychodzącej", gdy bank mówi
    "więcej nie odbieram, resztę odbiorę później". To co daje mu KIR w
    ramach danej sesji - on pobiera.

    Dead line może być na załapanie się na daną sesję WYCHODZĄCĄ.

    > Oczywiście nie piszemy o kwotach powy żej 1 mln zł -
    > te chodzą sobie on line zawsze i wszędzie :)

    Mówimy o Elixirze na jakąkolwiek kwotę.

  • 10. Data: 2005-02-09 16:53:10
    Od: "Robert" <T...@i...pl>

    Robert (news:cu2cvt$usf$1@shodan.interia.pl)
    Napisał(a):
> [...]
    > poniedziałek, ale w VW schodzą mi od razu, bo przelewy do Bosia są
    > częste. Czy jest jakiś bank, w którym środki pojawiłyby się w sobotę??

    Właśnie się dowiedziałem, jeśli ktoś jest zainteresowany, to w VW Bank:
    Sesje wychodzące Elixiru realizowane są do godz. 8:00, 11:50 i 14:20, sesje
    przychodzące: 13:00, 16:00, 18:00

    R.