Finanse

Finanse - porady

1. Data: 2005-02-05 12:13:00
Temat:Księgowania przelewów
Od:"Robert" <T...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Od czego uzależnione jest wpłynięcie środków na konto i jak to się odbywa w
różnych bankach?

Przykład:
Piątek wieczór, robię przelew z VWBanku do Bosia - w Bosiu mam środki w
poniedziałek, ale w VW schodzą mi od razu, bo przelewy do Bosia są częste.
Czy jest jakiś bank, w którym środki pojawiłyby się w sobotę??

Robert

2. Data: 2005-02-05 13:25:02
Temat:Re: Księgowania przelewów
Od:"Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Od czego uzależnione jest wpłynięcie środków na konto i jak to się odbywa
> w różnych bankach?

Od ilości sesji Elixiru.
Przelew wychodzi z banku - trafia na sesje elixiru - wchodzi do drugiego
banku.

> Przykład:
> Piątek wieczór, robię przelew z VWBanku do Bosia - w Bosiu mam środki w
> poniedziałek, ale w VW schodzą mi od razu, bo przelewy do Bosia są częste.

Środki schodzą bo przelew jest wykonywany a nie dlatego że do Bosia często
ida przelewy.
Przelewaj w poniedzialek rano - w innym banku będą również w poniedziałek
(około13:00)

> Czy jest jakiś bank, w którym środki pojawiłyby się w sobotę??

Nie

Darek

3. Data: 2005-02-05 13:43:31
Od:"axell" <a...@o...wywalto.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> poniedziałek, ale w VW schodzą mi od razu, bo przelewy do Bosia są częste.
> Czy jest jakiś bank, w którym środki pojawiłyby się w sobotę??

Jeżeli przelewy są w obrębie jednego banku to mogą zostać przeksięgowane w
czasie rzeczywistym, tzn. potwierdzasz przelew i odbiorca sprawdzając konto
ma już widzi je u siebie.
axell

4. Data: 2005-02-05 22:29:52
Od:"Kasia" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Niestety dead line'y na przyjmowanie sesji Elixir wychodzących i
przychodzących w poszczególnych bankach nie są ze sobą skorelowane, to
powoduje, ze jeśli przelew trafia do paczki wychodzącej w jednym banku po
dead line to wychodzi dopiero kolejnym Elixirem, który może przyjśc do banku
docelowego po dead line sesji przychodzącej - stąd głównie wynikają
przesunięcia o całą dobę. Zawsze sprawdź godziny sesji wychodzących i
przychodzących w banku z którego dokonujesz przelewu i banku docelowego.

Pozdrawiam
KS

5. Data: 2005-02-06 12:08:22
Od:Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Kasia" <k...@w...pl> writes:

> [...]
> przesunięcia o całą dobę. Zawsze sprawdź godziny sesji wychodzących i
> przychodzących w banku z którego dokonujesz przelewu i banku docelowego.

A co to sa "dead line'y" sesji przychodzacych?
--
Krzysztof Halasa

6. Data: 2005-02-06 18:59:52
Od:"Kasia" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A co to sa "dead line'y" sesji przychodzacych?
> --
> Krzysztof Halasa

godziny, po których nie są przyjmowane przelewy wchodzące w skład danej
sesji

KS

7. Data: 2005-02-06 19:14:42
Od:Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info> szukaj wiadomości tego autora

Kasia napisał(a):

> godziny, po których nie są przyjmowane przelewy wchodzące w skład danej
> sesji

Chwila, chwila. To znaczy ni mniej ni więcej, że ona (ta sesja) się po
prostu skończyła.

8. Data: 2005-02-06 19:27:56
Od:"Kasia" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojciech Nawara" <u...@n...WYTNIJ.info> napisał w
wiadomości news:cu5tri$fmk$1@news.elsat.net.pl...

> Chwila, chwila. To znaczy ni mniej ni więcej, że ona (ta sesja) się po
> prostu skończyła.

no nie koniecznie ... jeśli masz na mysli przelew elektroniczny - to tak,
jeśli papierowy - nie. Oczywiście nie piszemy o kwotach powy żej 1 mln zł -
te chodzą sobie on line zawsze i wszędzie :)
KS

9. Data: 2005-02-06 19:36:45
Od:Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info> szukaj wiadomości tego autora

Kasia napisał(a):

> no nie koniecznie ... jeśli masz na mysli przelew elektroniczny - to tak,
> jeśli papierowy - nie.

A jakie to ma znaczenie przy przelewach PRZYCHODZĄCYCH? Żadne. Przelew
może być zlecony gołębiami pocztowymi albo innymi sygnałami dymnymi.

Wszystko, co bank dostanie w ramach danej sesji - odbierze. Nie ma
czegoś takiego jak "dead line sesji przychodzącej", gdy bank mówi
"więcej nie odbieram, resztę odbiorę później". To co daje mu KIR w
ramach danej sesji - on pobiera.

Dead line może być na załapanie się na daną sesję WYCHODZĄCĄ.

> Oczywiście nie piszemy o kwotach powy żej 1 mln zł -
> te chodzą sobie on line zawsze i wszędzie :)

Mówimy o Elixirze na jakąkolwiek kwotę.

10. Data: 2005-02-09 16:53:10
Od:"Robert" <T...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Robert (news:cu2cvt$usf$1@shodan.interia.pl)
Napisał(a):
> [...]
> poniedziałek, ale w VW schodzą mi od razu, bo przelewy do Bosia są
> częste. Czy jest jakiś bank, w którym środki pojawiłyby się w sobotę??

Właśnie się dowiedziałem, jeśli ktoś jest zainteresowany, to w VW Bank:
Sesje wychodzące Elixiru realizowane są do godz. 8:00, 11:50 i 14:20, sesje
przychodzące: 13:00, 16:00, 18:00

R.