  • 1. Data: 2014-04-13 13:38:47
    Temat: kredyt hipoteczny ~ 500 000 PLN z LTV 65-70 %
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Witam, ktoś kojarzy jakieś rozsądne oferty hipotek pod w/w
    warunki ?

    LTV ok 65-70 %
    Wnioskowana wartość kredytu 480 000 - 500 000 PLN.

    Gdzie aktualnie warto zajrzeć ?

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 2. Data: 2014-04-13 19:46:12
    Temat: Re: kredyt hipoteczny ~ 500 000 PLN z LTV 65-70 %
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Witam, ktoś kojarzy jakieś rozsądne oferty hipotek pod w/w warunki ?
    >
    > LTV ok 65-70 %
    > Wnioskowana wartość kredytu 480 000 - 500 000 PLN.
    >
    > Gdzie aktualnie warto zajrzeć ?

    hej

    za mało danych, aby cokolwiek podpowiedzieć

    wypełnij schemat i spróbuję pomóc:

    Wysokość kredytu:
    Wartość nieruchomości / wkład własny:
    Rynek:
    Rodzaj nieruchomości:
    Metraż nieruchomości:
    Lokalizacja nieruchomości:
    Waluta kredytu:
    Pożądana długość okresu kredytowania:
    Łączna liczba osób w gospodarstwie domowym:
    Średnio miesięczny dochód netto na rodzinę:
    Źródło uzyskiwania dochodów:
    Wiek kredytobiorców:
    Aktualne obciążenia kredytowe:
    Sytuacja w BIK:

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2014-04-14 10:12:16
    Od: Tommy <t...@g...com>

> [...]
    > Pożądana długość okresu kredytowania:
    > Łączna liczba osób w gospodarstwie domowym:
    > Średnio miesięczny dochód netto na rodzinę:

    Hej Robert, chyba nie zrozumiałeś kolegi Rafała, pierwsze dwa podpunkty
    są podane ( jak ktoś tylko umie prostą matematykę ) a pozostałe są wcale
    nie potrzebne do odpowiedzi na to pytanie. Może jeszcze go o adres
    poprosisz i numer telefonu?
    Rafał zakłada że wszędzie ma zdolność a tylko szuka rozsądnej oferty
    która mu będzie najbardziej odpowiadała i dane które podał są
    wystarczające, to banki mają zabiegać o takiego a nie on płaszczyć się
    przed bankami że może mu dadzą kredyt - rozumiesz?

  • 4. Data: 2014-04-14 17:59:42
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2014-04-14 10:12, Tommy pisze:

    > Rafał zakłada że wszędzie ma zdolność a tylko szuka rozsądnej oferty

    W rozmowie na PRIV wyszło, że chyba nie.
    Rzecz w tym, że kredytobiorca o którym piszę chce wziąć 480 000
    kredytu pod nieruchomość wartą 400 000 PLN. Ale w zamian może
    zaoferować dodatkowe zabezpieczenia na nieruchomościach. Jedna
    warta 350 000 PLN, druga warta 100 000 PLN. Jakby było trzeba
    można dorzucić mniej atrakcyjną hipotekę ma kolejnej
    nieruchomości o wartości 150 000 PLN.

    Krótko mówiąc poszukiwany jest kredyt na 480 000 PLN dla
    kredytobiorcy BEZ ZDOLNOŚCI KREDYTOWEJ, z tym, że pod owe 480
    000 PLN kredytobiorca może zaoferować hipotek na kwotę 600 000
    PLN + hipoteka na kredytowanej nieruchomości, co dałoby w
    szczycie zabezpieczenia rzędu 1 mln pln na kredyt wart 400 000
    PLN. Opcjonalnie rozważałem wariant: kredyt 480 000 PLN pod 2
    hipoteki i lokatę 100 000 PLN ...

    > która mu będzie najbardziej odpowiadała i dane które podał są
    > wystarczające, to banki mają zabiegać o takiego a nie on płaszczyć się
    > przed bankami że może mu dadzą kredyt - rozumiesz?

    ... i z takiego założenia co do zasady wyszedłem. Robert
    wyprostował mnie i naświetlił, że jak nie ma zdolności - to nie
    ma kredytu ... cóż. Nie ja jestem od oceny ryzyka kredytowego w
    bankach, i to nie mnie oceniać czy potencjalne zarobki rzędu 7
    000 PLN są w dzisiejszych czasach lepszym gwarantem spłacania
    kredytu niźli hipoteczne zabezpieczenie na I miejscu w dziale IV. :D

    P.S. Dziękuję za Twój, jakże cenny wkład w dyskusję.

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 5. Data: 2014-04-14 20:44:32
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > zabezpieczenie na I miejscu w dziale IV. :D
    >
    > P.S. Dziękuję za Twój, jakże cenny wkład w dyskusję.

    policzyłem i przy podanym dochodzie, braku zobowiązań, 1 osobie w gosp.
    dom. można wnioskować o max 300kzł kredytu (w porywach)

    nie ma opcji, aby dostać 480kzł kredytu na nieruchomość o wartości 400kzł

    jeżeli brakująca kwota wynika z chęci wykończenia mieszkania na rynku
    pierwotnym to można "dobrać" kredyt na wykończenie (brana pod uwagę jest
    przyszła wartość nieruchomości)

    jeżeli mamy do dyspozycji dodatkowe nieruchomości to unikniemy problemu
    dot. LTV (max 95%), ale zdolności kredytowej nie ominiemy

    można mieć nieruchomość o wartości 1Mzł, a jak nie wyjdzie zdolność
    kredytowa to w bankach, SKOKach itp. nie dostanie się nawet kredytu na
    100kzł

    w takim wypadku można próbować u "prywaciarzy" ale tam 5% płaci się w
    skali miesiąca (jeżeli trafi się na "uczciwego" pożyczkodawcę)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 6. Data: 2014-04-14 22:15:50
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2014-04-14 22:15, Kris pisze:

    > A z czego niby mają być spłacane raty jesli zarobki równe lub niższe od rat. A żyć
    tez trzeba.

    Z nielegalnych, nie możliwych do wykazania, dochodów małżonka.

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 7. Data: 2014-04-14 22:15:54
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 14 kwietnia 2014 17:59:42 UTC+2 użytkownik Rafał SP Gil napisał:
> [...]
    > 000 PLN są w dzisiejszych czasach lepszym gwarantem spłacania
    > kredytu niźli hipoteczne zabezpieczenie na I miejscu w dziale IV. :D
    Zabezpieczeniem są zarobki i hipoteka.
    Bank ma zarabiać na odsetkach itp a nie handlu przejętymi nieruchomościami(a ztym
    związane są dodatkowe kłopoty i ryzyko)

  • 8. Data: 2014-04-14 22:57:07
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Z nielegalnych, nie możliwych do wykazania, dochodów małżonka.

    tacy klienci się często trafiają, wysoki dochód, ale na papierku np. 25%
    faktycznej kwoty...no i pozamiatane

    wskaźnik DTI nie wychodzi i po zabawie, ww. mogą sobie wynająć ładne
    mieszkanie ;-)

    ps
    najlepszymi klientami dla banków są....emeryci, oczywiście w rozsądnym
    wieku ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 9. Data: 2014-04-14 23:08:01
    Od: "wromek" <wromek@...gmail.com>

    w wielkim skrócie:
    kredyt sie dostaje pod zdolnosc a nie pod zabezpieczenie.

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 10. Data: 2014-04-14 23:14:39
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > w wielkim skr?cie:
    > kredyt sie dostaje pod zdolnosc a nie pod zabezpieczenie.

    jeżeli masz na myśli instytucje finansowe to zgoda, ale możesz też
    dostać "pożyczkę" od prywaciarza...bazy, zdolność...takie drobiazgi nie
    są sprawdzane

    pożyczkodawcy wręcz zależy, abyś nie spłacał ;-D

    --
    pozdrawiam
    RobertS