  • 1. Data: 2019-04-09 10:09:57
    Temat: karta kredytowa Deutsche Bank PBC
    Od: mm <m...@n...net>

    Mam pytanie do grupy odnośnie kart kredytowych wydawanych przez Deutsche Bank
    PBC (zanim przejął go Santander). W którym dokumencie określony był okres
    bezodsetkowy? Na stronie Santandera jest tylko regulamin, ale brak tam zapisu o
    konkretnej liczbie dni między datą zestawienia a terminem spłaty. Z tego co
    pamiętam, na stronie www bank miał wprost zapisane 56 dniowym okres
    bezodsetkowy dla kart Mastercard Gold/Silver, czyli 26 dni od dnia zestawienia.
    Czy ktoś ma link do kopii takiego dokumentu (ogólne warunki umów, jakiś
    załącznik do regulaminu kart)?

  • 2. Data: 2019-04-09 10:29:55
    Temat: Re: karta kredytowa Deutsche Bank PBC
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    A co, santi Ci skrócił i spóźniłeś się ze spłatą?
    Skrócić mogli, już z pół roku od przejęcia minęło.

    Mam w domu chyba jeszcze kilka pierwszych wyciągów, to mogę sprawdzić, jak to było w
    2014.
    Ale max. 56-dniowy GP to nie jest 26 dni od daty zestawienia, tylko 25.
    Santi ma krótszy.

    Aha, możesz jeszcze poszukać w archiwum internetu.
    Wydaje mi się, że było to w dokumencie "Tabele dla kart kredytowych".

  • 3. Data: 2019-04-09 11:09:06
    Od: mm <m...@n...net>

    09-04-2019  10:29, Dawid Rutkowski:
    > A co, santi Ci skrócił i spóźniłeś się ze spłatą?
    > Skrócić mogli, już z pół roku od przejęcia minęło.
    > Skrócił od pierwszego wyciągu po przejęciu. Moim zdaniem nie jest to zgodne z
    warunkami przejęcia. Nie było spóźnienia - ale chodzi o zasadę i przestrzeganie
    procedur, które bank sam ustalił przejmując klientów: "nie zmienią się zasady
    obsługi produktów po przejęciu".

> [...]
    w 2014.
    > Ale max. 56-dniowy GP to nie jest 26 dni od daty zestawienia, tylko 25.

    Tak zgadza się, termin spłaty wypadał w 25 dniu po dniu generowania zestawienia
    (lub później jeśli to był dzień wolny, zgodnie z regulaminem kart).

    > Aha, możesz jeszcze poszukać w archiwum internetu.
    > Wydaje mi się, że było to w dokumencie "Tabele dla kart kredytowych".

    No właśnie tu jest problem, bo wiele pdf zniknęło z archiwum i samych stron banku.

  • 4. Data: 2019-04-09 12:06:12
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 9 kwietnia 2019 11:09:09 UTC+2 użytkownik mm napisał:
> [...]
    > procedur, które bank sam ustalił przejmując klientów: "nie zmienią się zasady

    Słusznie, łobuzów należy tępić, również w drobiazgach.

    > Tak zgadza się, termin spłaty wypadał w 25 dniu po dniu generowania zestawienia
    > (lub później jeśli to był dzień wolny, zgodnie z regulaminem kart).

    A łobuz milek robi tak, że jak spłata wypada w dzień wolny, to przesuwa na ostatni
    poprzedni dzień roboczy.
    Mimo, że ma tylko 21 dni GP.
    santi ma 23.
    citi ma 26.

    > No właśnie tu jest problem, bo wiele pdf zniknęło z archiwum i samych stron banku.

    Rzeczywiście - archiwum ogólnie ma problem z pdfami, ale wydaje się, ze tego info
    nigdy w ogóle na stronie nie było, jedynie w tych tabelach.
    Póki co mogę pomóc jedynie datami ostatnich spłat mojej KK - koniec cyklu 25 dzień
    miesiąca, dane z 2018, spłacałem zwykle w ostatni możliwy dzień:
    17 września, 16 sierpnia, 20 lipca, 19 czerwca, 18 maja.
    Hmm, szczególnie ciekawy ten 20 lipca - to był piątek, a wyciąg z 25 czerwca,
    poniedziałek - daje to rzeczywiście 26 dni GP, KK MC silver.

  • 5. Data: 2019-04-09 13:27:23
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Ten 20 lipca to była jakaś dziwna, groszowa spłata.
    Ale 19 czerwca też nie jest zły - 25 maja 2018 był w piątek (i nie był to piątek po
    Bożym Ciele ;) - co, nie wliczając 25 maja, daje 25 dni - i tak właśnie pamiętam, że
    było.

    Za to citek bije rekordy - wyciąg z 25 marca, poniedziałek, termin 23 kwietnia,
    wtorek (choć akurat po poniedziałku wielkanocnym, więc pewnie -1 się należy) -
    wychodzi 29 dni - czy właściciwie 28, ZTCP to właśnie tak jest (czyli "do 59 dni").

  • 6. Data: 2019-04-10 19:50:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mm" napisał w wiadomości grup
    09-04-2019 10:29, Dawid Rutkowski:

    >No właśnie tu jest problem, bo wiele pdf zniknęło z archiwum i samych
    >stron banku.

    Teraz modne karanie za brak trwalego nosnika, to mozesz negocjowac :-)

    Tylko kwestia co przeoczyles
    -za bardzo uwierzyles w "nie zmienia sie zasady produktow",
    -po przejeciu sie nie zmienily, zmienily sie pozniej ... bo zdaje sie
    zmieniaja na potege,
    -nie popatrzyles na wymagany termin splaty ...

    o jeden dzien poszlo, czy wiecej ?

    J.

  • 7. Data: 2019-04-11 11:16:57
    Od: mm <m...@n...net>

    10-04-2019  19:50, J.F. :

> [...]
    > na potege,
    > -nie popatrzyles na wymagany termin splaty ...

    Jest tak. Nie ma spóźnienia, zatem straty finansowej nie ma.
    W nic nie wierzę w Santader Bank. Dzień połączenia nie był przeze mnie dniem
    wyczekiwanym. :)
    Chodzi o zasadę. Skoro bank ode mnie wymaga przestrzegania zasad, ja także mam
    prawo wymagać tego od banku. Bez wypowiedzenia warunków umowy, bank nie może
    zmieniać warunków. Wypowiedzenia nie było - warunki należy utrzymać.

    Jako follow-up. Santander twierdzi, że w regulaminie dla produktów
    przeniesionych z DB nie ma nic na temat okresu bezodsetkowego i nie wie jak to
    się dzieje, że okres bezodsetkowy jednak jest wyznaczany na wyciągu.

  • 8. Data: 2019-04-11 23:23:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 11 Apr 2019 11:16:57 +0200, mm napisał(a):
> [...]

    > prawo wymagać tego od banku. Bez wypowiedzenia warunków umowy, bank nie może
    > zmieniać warunków. Wypowiedzenia nie było - warunki należy utrzymać.

    To nie tak dziala :-)
    Bank (i nie tylko) jednostronnie zmienia umowe, i informuje klienta,
    ze ten:
    -moze sie zgodzic i nic nie musi robic, nowa umowa bedzie obowiazywac
    od podanego terminu,
    -moze sie nie zgodzic, wtedy musi bank poinformowac i umowa ulegnie
    rozwiazaniu.

    Akurat DB troche naduzywal tej zasady.

    > Jako follow-up. Santander twierdzi, że w regulaminie dla produktów
    > przeniesionych z DB nie ma nic na temat okresu bezodsetkowego i nie wie jak to
    > się dzieje, że okres bezodsetkowy jednak jest wyznaczany na wyciągu.

    Ale o co chodzi - teraz podaja mniej dni ?

    Bo o ile pamietam, to BZ nie podawal dni, tylko termin splaty, gdzies
    tam w umowie czy regulaminie bylo to jakos zapisane - do 25-go
    nastepnego miesiaca plus dni wolne ...

    J.