  • 1. Data: 2002-04-16 07:09:47
    Temat: jakie wymagania finansowe co do kredytu mieszkaniowego
    Od: "Flashmaster" <f...@w...pl>

    Witam.
    Czy ktops orientacyjnie moze podac jakie wymagania stawiaja banki odnosnie
    wysokosci dochodow, źródeł dochodów itp. przy udzielaniu kredytu na
    mieszkanie? (ew. jakies linki)

    Moja sytuacja wyglada tak:
    cena wymazonego mieszkania - 120000 pln
    przewidywany pod koniec roku wklad wlasny - 30000 pln
    dochody osiagam z tytulu umowe o prace - 2500 brutto. mies. + umowy o dzielo
    (sr. 1000 pln/mies)

    kredyt chcialem wziac razem z dziewczyna - ona nie pracuje na umowe o prace,
    ale od ponad 1,5 roku miesiac w miesiac osiaga dochod ok. 2000 pln.......

    pytanie - czy mozna wziac wspolnie kredyt nie bedac malzenstwem? czy bank
    bedzie bral pod uwage dochody z innych zrodel niz umowa o prace (nawet
    jezeli maja charakter regularnych dochodow od dluzszego czasu)? i czy wogole
    mamy szanse na kredyt w naszej sytuacji?

    pozdr. i dziekuje za odpowiedzi
    Marcin

  • 2. Data: 2002-04-16 07:36:07
    Od: "Rafal" <r...@w...pl>

> [...]
    wogole
    > mamy szanse na kredyt w naszej sytuacji?

    Nie wiem jak to jest przy mieszkaniowych, ale gdy ja musiałem z powodu
    dodatkowych rabatów wziąć kredyt razem z teściem, zarówno on jak i ja
    musieliśmy mieć oddzielnie zdolność kredytową na całą sumę. W Twoim wypadku
    może być podobnie, bowiem wspólnota majątkowa powstaje dopiero w
    małżeństwie, i wiele banków zasterzega się że wspólne dochody tylko dla
    małżonków

  • 3. Data: 2002-04-16 09:24:42
    Od: "Pawel Kierski" <p...@m...com.pl>

    Użytkownik Flashmaster <f...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a9gkg7$fas$...@s...futuro.pl...
    > Witam.
    > Czy ktops orientacyjnie moze podac jakie wymagania stawiaja banki odnosnie
    > wysokosci dochodow, Ÿródeł dochodów itp. przy udzielaniu kredytu na
    > mieszkanie? (ew. jakies linki)

    Poszczególne banki, zestawienia w expander.pl

    > Moja sytuacja wyglada tak:
    > cena wymazonego mieszkania - 120000 pln
    > przewidywany pod koniec roku wklad wlasny - 30000 pln

    Weź pod uwagę, że ok. 5% wartości mieszkania to haracze
    na rzecz państwa i różnych konfraterii (podatek od czynności
    cywilno-prawnych, wpisy do hipoteki, umowa notarialna, ew.
    wpisowe do spółdzielni itp.) Dodatkowo: ubezpieczenie kredytu
    do czasu ustanowienia hipoteki (np. 0.8% na rok lub 1.68% na dwa
    lata - zwrot reszty w przypadku wcześniejszego wpisu), prowizja
    dla banku 0% - 2%. Trzeba mieć na to gotówkę...
    Banki generalnie udzielają kredytu do 80% wartości, czyli min. 20%
    wkładu własnego. 30 do 120 to 25% - możesz się nie zmieścić...

> [...]
    > ale od ponad 1,5 roku miesiac w miesiac osiaga dochod ok. 2000 pln.......
    >
    > pytanie - czy mozna wziac wspolnie kredyt nie bedac malzenstwem?

    Z tym nie ma problemów. W przypadku kupna mieszkania spółdzielczego
    sprawdź w spółdzielni, czy nie będą robić problemów z przyjęciem
    w poczet członków jednego ze współwłaścicieli. Nie mają prawa odmówić,
    ale mogą przeciągać sprawę.

    > czy bank
    > bedzie bral pod uwage dochody z innych zrodel niz umowa o prace (nawet
    > jezeli maja charakter regularnych dochodow od dluzszego czasu)?

    Pytanie do konkretnego banku...

    > i czy wogole
    > mamy szanse na kredyt w naszej sytuacji?

    Jeśli nie uznają tych dodatkowych źródeł - 90000 raczej nie dadzą...

    Paweł Kierski
    p...@m...com.pl