  • 1. Data: 2002-04-16 07:09:47
    Temat: jakie wymagania finansowe co do kredytu mieszkaniowego
    Od: "Flashmaster" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.
    Czy ktops orientacyjnie moze podac jakie wymagania stawiaja banki odnosnie
    wysokosci dochodow, źródeł dochodów itp. przy udzielaniu kredytu na
    mieszkanie? (ew. jakies linki)

    Moja sytuacja wyglada tak:
    cena wymazonego mieszkania - 120000 pln
    przewidywany pod koniec roku wklad wlasny - 30000 pln
    dochody osiagam z tytulu umowe o prace - 2500 brutto. mies. + umowy o dzielo
    (sr. 1000 pln/mies)

    kredyt chcialem wziac razem z dziewczyna - ona nie pracuje na umowe o prace,
    ale od ponad 1,5 roku miesiac w miesiac osiaga dochod ok. 2000 pln.......

    pytanie - czy mozna wziac wspolnie kredyt nie bedac malzenstwem? czy bank
    bedzie bral pod uwage dochody z innych zrodel niz umowa o prace (nawet
    jezeli maja charakter regularnych dochodow od dluzszego czasu)? i czy wogole
    mamy szanse na kredyt w naszej sytuacji?

    pozdr. i dziekuje za odpowiedzi
    Marcin

  • 2. Data: 2002-04-16 07:36:07
    Od: "Rafal" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
    wogole
    > mamy szanse na kredyt w naszej sytuacji?

    Nie wiem jak to jest przy mieszkaniowych, ale gdy ja musiałem z powodu
    dodatkowych rabatów wziąć kredyt razem z teściem, zarówno on jak i ja
    musieliśmy mieć oddzielnie zdolność kredytową na całą sumę. W Twoim wypadku
    może być podobnie, bowiem wspólnota majątkowa powstaje dopiero w
    małżeństwie, i wiele banków zasterzega się że wspólne dochody tylko dla
    małżonków

  • 3. Data: 2002-04-16 09:24:42
    Od: "Pawel Kierski" <p...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Flashmaster <f...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a9gkg7$fas$...@s...futuro.pl...
    > Witam.
    > Czy ktops orientacyjnie moze podac jakie wymagania stawiaja banki odnosnie
    > wysokosci dochodow, Ÿródeł dochodów itp. przy udzielaniu kredytu na
    > mieszkanie? (ew. jakies linki)

    Poszczególne banki, zestawienia w expander.pl

    > Moja sytuacja wyglada tak:
    > cena wymazonego mieszkania - 120000 pln
    > przewidywany pod koniec roku wklad wlasny - 30000 pln

    Weź pod uwagę, że ok. 5% wartości mieszkania to haracze
    na rzecz państwa i różnych konfraterii (podatek od czynności
    cywilno-prawnych, wpisy do hipoteki, umowa notarialna, ew.
    wpisowe do spółdzielni itp.) Dodatkowo: ubezpieczenie kredytu
    do czasu ustanowienia hipoteki (np. 0.8% na rok lub 1.68% na dwa
    lata - zwrot reszty w przypadku wcześniejszego wpisu), prowizja
    dla banku 0% - 2%. Trzeba mieć na to gotówkę...
    Banki generalnie udzielają kredytu do 80% wartości, czyli min. 20%
    wkładu własnego. 30 do 120 to 25% - możesz się nie zmieścić...

> [...]
    > ale od ponad 1,5 roku miesiac w miesiac osiaga dochod ok. 2000 pln.......
    >
    > pytanie - czy mozna wziac wspolnie kredyt nie bedac malzenstwem?

    Z tym nie ma problemów. W przypadku kupna mieszkania spółdzielczego
    sprawdź w spółdzielni, czy nie będą robić problemów z przyjęciem
    w poczet członków jednego ze współwłaścicieli. Nie mają prawa odmówić,
    ale mogą przeciągać sprawę.

    > czy bank
    > bedzie bral pod uwage dochody z innych zrodel niz umowa o prace (nawet
    > jezeli maja charakter regularnych dochodow od dluzszego czasu)?

    Pytanie do konkretnego banku...

    > i czy wogole
    > mamy szanse na kredyt w naszej sytuacji?

    Jeśli nie uznają tych dodatkowych źródeł - 90000 raczej nie dadzą...

    Paweł Kierski
    p...@m...com.pl

REKLAMA

Eksperci egospodarka.pl