  • 1. Data: 2015-08-31 12:51:16
    Temat: jaka karta do płatności Chińczykom
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    Witam,
    czego najlepiej używać do sporadycznych płatności za zakupy na
    aliexpress itp?
    Jakiś prepaid czy coś innego rozliczanego w USD?

    Łukasz

  • 2. Data: 2015-08-31 15:04:38
    Temat: Re: jaka karta do płatności Chińczykom
    Od: Pawel Muszynski <p...@b...wytnijto.org>

    W dniu 2015-08-31 o 12:51, dddddddd pisze:
    > Witam,
    > czego najlepiej używać do sporadycznych płatności za zakupy na
    > aliexpress itp?
    > Jakiś prepaid czy coś innego rozliczanego w USD?

    Ja używam Alior kantor USD

    Paweł

  • 3. Data: 2015-09-01 12:08:13
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 31.08.2015 o 15:04, Pawel Muszynski pisze:

    > Ja używam Alior kantor USD
    >

    > Paweł

    nie mogę znaleźć - jaka jest opłata za przewalutowanie jeśli np. kartą w
    USD zapłacę w innej walucie?

    Łukasz

  • 4. Data: 2015-09-01 18:24:33
    Od: Pawel Muszynski <p...@b...wytnijto.org>

    W dniu 2015-09-01 o 12:08, dddddddd pisze:

    > nie mogę znaleźć - jaka jest opłata za przewalutowanie jeśli np. kartą w
    > USD zapłacę w innej walucie?

    A po co? Na Ali płacisz w USD właśnie.

    P.

  • 5. Data: 2015-09-01 18:35:16
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 01.09.2015 o 18:24, Pawel Muszynski pisze:

    > A po co? Na Ali płacisz w USD właśnie.

    tu chodzi mi o wyjazd - np. płacę w Czechach czy Chorwacji kartą USD/EUR
    - nie znalazłem nic o kosztach przewalutowania.
    Bo w Chinach mam zamiar kupować rzadko, a na wyjazd taka karta też może
    się przydać.

    Łukasz

  • 6. Data: 2015-09-01 19:37:31
    Od: darnok <d...@a...spam.ch>

    On 2015-08-31 12:51, dddddddd wrote:
    > Witam,
    > czego najlepiej używać do sporadycznych płatności za zakupy na
    > aliexpress itp?
    > Jakiś prepaid czy coś innego rozliczanego w USD?

    karta nie jest juz taka konieczna,
    na ali mozna placic przez przelewy24.pl
    jest info na stronie.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 7. Data: 2015-09-01 19:40:46
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 01.09.2015 o 18:35, dddddddd pisze:

> [...]
    > - nie znalazłem nic o kosztach przewalutowania.
    > Bo w Chinach mam zamiar kupować rzadko, a na wyjazd taka karta też może

    już wyczytałem - EUR USD i GPB przeliczane są najpierw na PLN a później
    na walutę karty po kursie dewizowym. Inne waluty przeliczane są na USD
    po kursie Mastercard.
    Czyli najkorzystniej mieć kartę EUR do krajów z walutą EUR, GBP na wyspy
    i kartę USD do pozostałych krajów - najmniej przeliczania

    Łukasz

  • 8. Data: 2015-09-01 21:40:53
    Od: xbartx <x...@b...net>

    W dniu 01.09.2015 o 19:40, dddddddd pisze:

> [...]
    > Czyli najkorzystniej mieć kartę EUR do krajów z walutą EUR, GBP na wyspy
    > i kartę USD do pozostałych krajów - najmniej przeliczania

    Dokładnie tak. Jedyny mankament to jedna darmowa wypłata z bankomatu na
    miesiąc jakby było bez limitu to byłaby to idealna karta.

    Xenocide

  • 9. Data: 2015-09-02 13:10:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "dddddddd" napisał w wiadomości grup

    >tu chodzi mi o wyjazd - np. płacę w Czechach czy Chorwacji kartą
    >USD/EUR - nie znalazłem nic o kosztach przewalutowania.

    Na pewno jest - nie ma nic za darmo.
    W dodatku moze sie okazac, ze skoro karta polska, to obciaza w
    zlotowkach, a potem przewalutuja drugi raz na dolary...

    J.

  • 10. Data: 2015-09-02 15:32:46
    Od: luc <b...@g...de>

    W dniu środa, 2 września 2015 13:10:20 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Na pewno jest - nie ma nic za darmo.
    > W dodatku moze sie okazac, ze skoro karta polska, to obciaza w
    > zlotowkach, a potem przewalutuja drugi raz na dolary...

    W zeszłym roku płaciłem w CZK i wypłacałem CZK kartą Alior Kantor USD - żadnych
    dodatkowych kosztów nie było, zastosowali kurs wymiany CZK/USD Mastercarda.

    pzdrwm
    luc