  • 11. Data: 2018-08-22 12:36:11
    Temat: Re: idea zawrotna
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-08-22 o 11:56, a...@g...com pisze:
> [...]
    otna_300_3M.pdf

    > nie wiem o co tam chodzi, ale ten wykres lekko mnie przeraża
    >
    > https://stooq.pl/q/?s=ida&c=3y&t=l&a=ln&b=0

    Chodzi o to, że bank jest mocno utopiony w aferę getback.

    --
    Pete

  • 12. Data: 2018-08-22 14:45:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 22 Aug 2018 12:36:11 +0200, Pete napisał(a):

    > Chodzi o to, że bank jest mocno utopiony w aferę getback.

    W jakim sensie - duzo zainwestowal, czy wspoludzial w wyludzeniu mu
    grozi ?

    Patrzac na obnizenie odsetek dla oszczednosci ... albo chwilowo dobrze
    stoi, albo zagrali va bank.

    J.

  • 13. Data: 2018-08-22 16:26:10
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-08-22 o 14:45, J.F. pisze:

    > W jakim sensie - duzo zainwestowal, czy wspoludzial w wyludzeniu mu
    > grozi ?

    Jedno i drugie

    https://businessinsider.com.pl/gielda/wiadomosci/kur
    s-akcji-idea-banku-spada-problem-z-getbackiem/mk6smr

    Pete

  • 14. Data: 2018-08-22 21:55:50
    Od: Szymon <a...@w...pl>

    W dniu 2018-08-22 o 12:36, Pete pisze:

    > Chodzi o to, że bank jest mocno utopiony w aferę getback.

    Najpewniej połączy się z Getinem. Ma też zmienić dotychczasową strategię
    działania. Właściwie daje się to już odczuć - Idea Huby przestały być
    rozwijane, lista lokat nie jest już tak długa jak kiedyś i mam wrażenie,
    iż tych lepszych - promocyjnych będzie coraz mniej. Ewidentnie Idea Bank
    trwa w zawieszeniu (z zawieszającym się co chwila systemem transakcyjnym
    włącznie).

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2018-08-23 11:32:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 22 Aug 2018 21:55:50 +0200, Szymon napisał(a):

    > Najpewniej połączy się z Getinem. Ma też zmienić dotychczasową strategię
    > działania. Właściwie daje się to już odczuć - Idea Huby przestały być
    > rozwijane, lista lokat nie jest już tak długa jak kiedyś i mam wrażenie,

    Lista lokat byla za dluga.
    To akurat IMO krok w dobra strone.

    Choc ... przy spadajacych procentach te stare lokaty moglyby sie znow
    przydac :-)

    > iż tych lepszych - promocyjnych będzie coraz mniej.

    na razie tak to wyglada, ale ... swiadczy tez o tym, ze bank ma dobra
    plynnosc, nie musi duzo placic za pieniadze.

    A Wibor juz ponoc 1.73 ...

    > Ewidentnie Idea Bank
    > trwa w zawieszeniu (z zawieszającym się co chwila systemem transakcyjnym
    > włącznie).

    U mnie dziala bez zawieszen.

    J.

  • 16. Data: 2018-08-23 14:09:53
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 22 sierpnia 2018 21:56:22 UTC+2 użytkownik Szymon napisał:

    > Najpewniej połączy się z Getinem. Ma też zmienić dotychczasową

    Po piątkowych opisach idea właściwie jest o dwa kroki od upadłości - może jeszcze nie
    jest tak, że aktywa przekraczają zobowiązania, ale współczynniki wypłacalności spadły
    poniżej wymaganych przez nadzór.
    Proces naprawczy jest więc nieunikniony - i zapewne będzie to właśnie połączenie z
    getoutem - choć to getout raczej wyglądał do tej pory na potrzebującego ratunku od
    idei - pytanie tylko, czy knf pozwoli idei zrobić to po swojemu - czyli, ściślej
    mówiąc, pozwoli zarządowi zachować stołki i pensje - czy też wprowadzi zarząd
    komisaryczny.
    Skończy się też podatek bankowy od idei.
    Pewnie będą potrzebować dokapitalizowania - ciekawe, czy dorzucą obecni właściciele
    czy wypuszczą nowe akcje - tak czy siać p. LC ma mocno w plecy.
    Oby się nie skończyło tym, że wszyscy posiadający jakieś oszczędności w złotówkach
    będą mieli mocno w plecy.

  • 17. Data: 2018-08-23 14:54:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 23 Aug 2018 05:09:53 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski
    napisał(a):

> [...]

    > pozwoli idei zrobić to po swojemu - czyli, ściślej mówiąc, pozwoli
    > zarządowi zachować stołki i pensje - czy też wprowadzi zarząd

    Zarzad komisaryczny moze i nalezaloby wprowadzic, zeby KNF mogl
    sprawdzic dokladnie co sie w banku dzieje.
    A potem mozna go wycofac, i sie pochwalic, ze zareagowalismy na czas.

    Ale przeciez tez nie pracuje za darmo :-)

    > Skończy się też podatek bankowy od idei.
    > Pewnie będą potrzebować dokapitalizowania - ciekawe, czy dorzucą obecni właściciele
    czy wypuszczą nowe akcje - tak czy siać p. LC ma mocno w plecy.

    Notowana na gieldzie, to jak sobie wyobrazasz dorzucenie ?
    Emisja akcji poza gielda, obligacje ?

    Bo chyba nie wzorem SKOK "niniejszym wzywamy akcjonariuszy do
    uzupelnienia kapitalu akcyjnego" ...

    > Oby się nie skończyło tym, że wszyscy posiadający jakieś oszczędności w złotówkach
    będą mieli mocno w plecy.

    Myslisz ze premier powie "w BFG nie ma pieniedzy i robta co chceta" ?
    Czy z miła chcecia oblozy pozostale banki obowiazkiem uzupełnienia
    BFG? :-)

    Jesli nadzor dzialal rzetelnie, a zarzad nie zastosowal zbyt
    kreatywnej ksiegowosci, to bank ciagle ma nadwyzke aktywow nad
    pasywami, i stanowi łakomy kąsek dla PKO czy Aliora ...

    J.

  • 18. Data: 2018-08-23 18:02:54
    Od: Szymon <a...@w...pl>

    W dniu 2018-08-23 o 11:32, J.F. pisze:

    > Lista lokat byla za dluga.
    > To akurat IMO krok w dobra strone.

    Ja też tak uważam, jednak nadal trwają moje lokaty na 2,8, a
    jednocześnie obecny max dla moich (!) założeń to 2,3. Beztroska kusi, bo
    praktycznie robi się dzięki temu ROR na 2,3 (po zerwaniu nie traci się
    odsetek), ale mimo wszystko to mało.

    > Choc ... przy spadajacych procentach te stare lokaty moglyby sie znow
    > przydac :-)

    Otóż właśnie. ;-) 2,7% daje Millenium na KO.

    > na razie tak to wyglada, ale ... swiadczy tez o tym, ze bank ma dobra
    > plynnosc, nie musi duzo placic za pieniadze.

    Albo na tę chwilę myślą nad strategią i unikają gwałtownych... i
    skrajnych... ruchów.

    > U mnie dziala bez zawieszen.

    Ja miałem ostatnio problemy.
    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Awaria-w-Idea-Banku
    -Problemy-z-realizacja-przelewow-7606570.html

    To z początku miesiąca... Awaria trwała dwa dni... Przy czym warto
    zwrócić uwagę na słowo "znowu" ;-)

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2018-08-23 18:04:31
    Od: Szymon <a...@w...pl>

    W dniu 2018-08-23 o 14:54, J.F. pisze:

    > Jesli nadzor dzialal rzetelnie, a zarzad nie zastosowal zbyt
    > kreatywnej ksiegowosci, to bank ciagle ma nadwyzke aktywow nad
    > pasywami, i stanowi łakomy kąsek dla PKO czy Aliora ...

    Moim zdaniem Czarnecki połączy Ideę z Getinem i ew. wówczas będzie
    chciał sprzedać. Na razie jego "imperium" istotnie tanieje, a cena akcji
    notowana jest w groszach...

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2018-08-23 18:21:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 23 Aug 2018 18:02:54 +0200, Szymon napisał(a):

> [...]
    > jednocześnie obecny max dla moich (!) założeń to 2,3. Beztroska kusi, bo
    > praktycznie robi się dzięki temu ROR na 2,3 (po zerwaniu nie traci się

    Brak wysoko oprocentowanych to jedno, a likwidacja wielu innych,
    gorszych, to drugie i nie mieszajmy.

    > Otóż właśnie. ;-) 2,7% daje Millenium na KO.

    A Idea 3% na zawrotnej :-)

    > Albo na tę chwilę myślą nad strategią i unikają gwałtownych... i
    > skrajnych... ruchów.

    likwidacja tych lokat moze byc odebrana jako gwaltowny ruch.

    Jeszcze jedna wersja - maja nadplynnosc, utrata depozytow spowoduje
    wzrost udzialu kapitalow wlasnych do wymaganego poziomu.
    Ale pojawiajaca sie oferta tytulowej lokaty temu przeczy.

    Ot, licza, ze klienci nie wyprowadza, tylko ulokuja na 2.3% ?

    J.