  • 1. Data: 2016-04-13 15:15:15
    Temat: i o jeden SKOK mniej
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    Znowu wina Tuska i kolejny zbankrutowany SKOK:

    http://www.rp.pl/Finanse/304139926-Sad-oglosil-upadl
    osc-SKOK-Polska.html

    w związku z głęboką niewypłacalnością SKOK Polska ujawnioną
    przez zarządcę komisarycznego oraz brakiem perspektyw
    restrukturyzacji wobec odmowy udzielenia pomocy finansowej
    przez Kasę Krajową i brakiem zgody banków na przejęcie SKOK
    Polska, jedynym rozwiązaniem wynikającym z przepisów prawa jest
    zawieszenie działalności SKOK Polska i wystąpienie z wnioskiem
    o ogłoszenie upadłości kasy.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 2. Data: 2016-04-14 13:04:21
    Temat: Re: i o jeden SKOK mniej
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 13 Apr 2016 22:15:15 +0900, Tomasz Chmielewski napisał(a):

    > Znowu wina Tuska i kolejny zbankrutowany SKOK:

    Profesjonaliści tego samego sortu zarządzają teraz całym krajem; konie już
    to odczuły.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://picasaweb.google.com/gtracz64

  • 3. Data: 2016-04-14 13:11:48
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 13 Apr 2016 22:15:15 +0900, w <nelgp5$1jme$1@gioia.aioe.org>, Tomasz
    Chmielewski <t...@n...example.com> napisał(-a):

    > Znowu wina Tuska i kolejny zbankrutowany SKOK:

    SKOK były niewypłacalne już kilka lat temu.
    PiS zresztą dobrze o tym wiedział :)

    ---
    Avast.

  • 4. Data: 2016-04-15 15:57:02
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <r...@k...pl> 3...@4...com

    : SKOK były niewypłacalne już kilka lat temu.
    : PiS zresztą dobrze o tym wiedział :)

    Ponoć ,,rodzime'' banki są niewypłacalne już z definicji. ;)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'

  • 5. Data: 2016-04-16 02:12:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > w związku z głęboką niewypłacalnością SKOK Polska ujawnioną
    > przez zarządcę komisarycznego oraz brakiem perspektyw

    Ale to nie kolejny - to ten sam, o ktorym glosno od miesiecy.

    J.

  • 6. Data: 2016-04-16 04:32:46
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 04/16/2016 09:12 AM, J.F. wrote:
    osc-SKOK-Polska.html

    > Ale to nie kolejny - to ten sam, o ktorym glosno od miesiecy.

    Głośno od miesięcy to o nieprawidłowościach w całym sektorze SKOKów O_o
    (lecz z jakiegoś dziwnego powodu polityczni "obrońcy" SKOKów chętnie
    ustawiają się w kolejkę po pieniądze z BFG - w normalnym kraju
    siedzieliby w więzieniach, u nas są chronieni immunitetami).

    A parę miesięcy temu (w styczniu) upadł SKOK Kujawiak.

    SKOK Polska oficjalnie dokonał żywota właśnie teraz.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 7. Data: 2016-04-16 13:42:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 16 Apr 2016 11:32:46 +0900, Tomasz Chmielewski napisał(a):

    > Głośno od miesięcy to o nieprawidłowościach w całym sektorze SKOKów O_o

    To nawet od lat :-)

    > (lecz z jakiegos dziwnego powodu polityczni "obrońcy" SKOKów chętnie
    > ustawiają się w kolejkę po pieniądze z BFG - w normalnym kraju
    > siedzieliby w więzieniach, u nas są chronieni immunitetami).

    Dlaczego ? "polityczna obrona" to nic karalnego :-)

    Zreszta ponoc owi "obroncy" od 8 lat w opozycji, to niewiele mogli
    zrobic :-)

    > A parę miesięcy temu (w styczniu) upadł SKOK Kujawiak.
    > SKOK Polska oficjalnie dokonał żywota właśnie teraz.

    Ale komisarz byl w lipcu, zawieszenie w lutym.

    J.

  • 8. Data: 2016-04-17 11:25:47
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

> [...]
    > zrobic :-)

    > Ale komisarz byl w lipcu, zawieszenie w lutym.

    Czy był przypadek, że sąd nie ogłosił upadłości na wniosek KNF?
    Po zawieszeniu BFG wypłaca co ma wypłacić. Bank/SKOK wyczyszczony
    z gwarantowanych depozytów. Jak wyglądają wtedy bilanse takiego
    podmiotu? Co winny jest wierzycielom, klientom, może BFG?
    Wniosek w sądzie.
    A sąd odmawia ogłoszenia upadłości. Co wtedy?

    Uważam za niepotrzebne podłączenie SKOKów do wspólnego nadzoru a
    zwłaszcza BFG (SKOKi miały swój system gwarancji). Każdy powinien
    mieć prawo wyboru, czy woli odzyskać pieniądze (lub część) z BFG
    czy od ubezpieczyciela SKOK-ów.
    To, że "bycie spółdzielcą" na podstawie deklaracji jest w praktyce
    fikcją, a "członkowie" są w praktyce klientami coraz bardziej
    bankopodobnej firmy finansowej to już inna sprawa.

    Arek

  • 9. Data: 2016-04-17 12:31:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 17 Apr 2016 11:25:47 +0200, Arek napisał(a):

    > Czy był przypadek, że sąd nie ogłosił upadłości na wniosek KNF?

    Dotychczasowe przypadki wygladaly tak, ze KNF cos sie w raportach nie
    podobalo, wiec wprowadzali zarzad komisaryczny, nowy zarzad oszacowal
    od nowa wartosc niesplacanych kredytow, wychodzilo mu ze Kasa ma w
    kasie wielki niedobor, to sadowi pozostalo tylko upadlosc zatwierdzic
    :-)

    Ile w tym prawdy to nie wiem, upadli prezesi mowili ze wystarczyl 1
    dzien opoznienia, aby wartosc kredytu obnizyc, ale faktem jest ze w
    miedzyczasie komisarz probuje kase uratowac przez polaczenie z inna
    lub bankiem - i w przypadku tych co upadly - jakos nie ma chetnych.

> [...]
    > podmiotu? Co winny jest wierzycielom, klientom, może BFG?
    > Wniosek w sądzie.
    > A sąd odmawia ogłoszenia upadłości. Co wtedy?

    IMO - to wtedy zarzadca komisaryczny z KNF dalej rzadzi i doprowadza
    Kase do prawdziwego upadku :-)

    Kasa ma nadal swoje kredyty i dlug w stosunku do BFG.
    Teoretycznie moze nadal istniec w szczatkowyn zakresie, raty splat
    przyjmowac, BFG i innych wierzycieli splacac, i w pewnym momencie na
    plus wyjsc.
    O ile komisarz dopusci, a nie sprzeda Krukowi tych kredytow za ulamek
    wartosci :-)
    Gdzies tam pewnie jest troche kredytow udzielonych dla firm w
    upadlosci, wiec moze i cena Kruka calkiem dobra jest :-)

    > Uważam za niepotrzebne podłączenie SKOKów do wspólnego nadzoru a
    > zwłaszcza BFG (SKOKi miały swój system gwarancji). Każdy powinien

    Ten system chyba nadal istnieje ... i konsekwetnie odmawia ratowania
    kas, byc moze dlatego, ze teraz BFG gwarantuje.

    Zreszta kto wie, czy do BFG ich nie podlaczono, aby je bezbolesnie
    zamknac. A przynajmniej niektore. Wczesniejszy nadzor tez chyba nie
    calkiem sie sprawdzal.

    > mieć prawo wyboru, czy woli odzyskać pieniądze (lub część) z BFG
    > czy od ubezpieczyciela SKOK-ów.

    jak to sobie wyobrazasz - ze na wiesc o zawieszeniu zaznacze haczyk
    kto ma mi wyplacic ? No to zaznacze BFG, jesli robi to szybko i
    sprawnie.

    > To, że "bycie spółdzielcą" na podstawie deklaracji jest w praktyce
    > fikcją, a "członkowie" są w praktyce klientami coraz bardziej
    > bankopodobnej firmy finansowej to już inna sprawa.

    Tak czy inaczej - ci co tam oszczednosci maja bardzo chetnie beda
    mieli je gwarantowane, a i dodatkowy nadzor im nie przeszkadza.

    J.

  • 10. Data: 2016-04-17 15:28:57
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 04/17/2016 06:25 PM, Arek wrote:

    > Czy był przypadek, że sąd nie ogłosił upadłości na wniosek KNF?

    Kilka SKOKów zostało z zarządem komisarycznym zostało przejętych przez
    inne banki. SKOK Stefana Kardynała Wyszyńskiego i SKOK św. Jana z Kęt
    przez Alior Bank (sami "święci" patronami oszustów?), SKOK Wesoła przez
    PKO BP, SKOK im. Mikołaja Kopernika - przez Pekao. Wtedy BFG też w
    jakimś stopniu partycypuje (daje gwarancje na zagrożone kredyty).

> [...]
    > podmiotu? Co winny jest wierzycielom, klientom, może BFG?
    > Wniosek w sądzie.
    > A sąd odmawia ogłoszenia upadłości. Co wtedy?

    Jak bilans wygląda kiepsko, to raczej ciężko by było sądowi uzasadnić
    odmowę ogłoszenia upadłości. Chociaż w dzisiejszych czasach, gdy sądy
    tak naprawdę nie są już samodzielne - to nie wiadomo.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com