  • 1. Data: 2016-04-27 13:20:50
    Temat: i kolejne dwa SKOKi się sypią
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    Po raz kolejny raz państwowe pieniądze tuszują przekręty w SKOKach:

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Alior-Bank-przejmuje
    -kolejny-SKOK-3520244.html

    Komisja Nadzoru Finansowego jednogłośnie podjęła we wtorek
    decyzję o przejęciu Powszechnej Spółdzielczej Kasy
    Oszczędnościowo-Kredytowej w Knurowie (Powszechnej SKOK) przez
    Alior Bank SA - poinformowała KNF w komunikacie.

    Informował też, że działa 46 kas, w 17 jest postępowanie w
    sprawie ustanowienia zarządcy komisarycznego, 38 ma
    zobowiązania do przygotowania programu naprawczego razem z kasą
    krajową, w 10 program jest realizowany. Cztery zostały
    zawieszone, cztery przejęte przez bank, jedna kasa przejęta
    przez inną kasę. 2015 rok 21 kas skończyło ze stratą, 16 po
    styczniu 2016 r. ma stratę. "A środków w Kasie Krajowej na
    funduszu stabilizacyjnym już praktycznie nie ma" - zaznaczył
    szef KNF.

    A tu następny:

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/KNF-zaprosila-banki-
    do-restrukturyzacji-SKOK-u-Arka-3520272.html

    Przejmie znowu Alior, czy PKO BP?

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 2. Data: 2016-04-27 14:13:36
    Temat: Re: i kolejne dwa SKOKi się sypią
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 27 Apr 2016 20:20:50 +0900, w <nfq7aj$8i9$1@gioia.aioe.org>, Tomasz
    Chmielewski <t...@n...example.com> napisał(-a):

    > Po raz kolejny raz państwowe pieniądze tuszują przekręty w SKOKach:

    Dobra zmiana kosztuje :)

  • 3. Data: 2016-04-27 14:17:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" napisał w wiadomości
> [...]
    >Oszczędnościowo-Kredytowej w Knurowie (Powszechnej SKOK) przez
    >Alior Bank SA - poinformowała KNF w komunikacie.

    Ale skoro jest tak zle - to czemu Alior to bierze ? :-)

    Szuka gotowki i ~20mln z BFG sie przyda, czy 23 tys klientow to jest
    cos ?

    >Informował też, że działa 46 kas, w 17 jest postępowanie w
    >sprawie ustanowienia zarządcy komisarycznego, 38 ma
    >zobowiązania do przygotowania programu naprawczego razem z kasą
    >krajową, w 10 program jest realizowany.

    Cos mi sie tu nie zgadza - 10+38=48 a nie 46 :-)

    Czyli za rok SKOK juz nie bedzie ?

    >http://www.bankier.pl/wiadomosc/KNF-zaprosila-banki
    -do-restrukturyzacji-SKOK-u-Arka-3520272.html
    >Przejmie znowu Alior, czy PKO BP?

    Albo BFG wyplaci ..

    J.

  • 4. Data: 2016-04-27 14:26:48
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    je-kolejny-SKOK-3520244.html

    > Ale skoro jest tak zle - to czemu Alior to bierze ? :-)

    Zdaje się, że knf może jakos pomóc aliorwi(typu niższe wymagania, czy
    jakieś gwarancje). Z naciskiem na "zdaje się"
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    Art is the tree of life. Science is the tree of death.

  • 5. Data: 2016-04-27 14:44:13
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 04/27/2016 09:17 PM, J.F. wrote:
    -kolejny-SKOK-3520244.html

    > Ale skoro jest tak zle - to czemu Alior to bierze ? :-)

    Bo jego głównym udziałowcem jest państwo (kolesi, kolesiów, teraz k....
    my), a że kumpli łamiących prawo do więzień się nie wsadza - to bogata
    państwowa firma przejmie, sprawa przycichnie.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 6. Data: 2016-04-27 15:19:18
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 27 Apr 2016 21:44:13 +0900, Tomasz Chmielewski napisał(a):

    > sprawa przycichnie.

    Co to wszystko znaczy wobec zmiecenia pod dywan 7 miliardów długu
    Kompanii Węglowej.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 7. Data: 2016-04-27 15:20:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 27 kwietnia 2016 14:44:18 UTC+2 użytkownik Tomasz Chmielewski napisał:

    > Bo jego głównym udziałowcem jest państwo (kolesi, kolesiów, teraz k....
    > my), a że kumpli łamiących prawo do więzień się nie wsadza - to bogata
    > państwowa firma przejmie, sprawa przycichnie.
    Jak Alior przejmował SKOK Jana z Kęt to jego głównym udziałowcem jeszcze Państwo
    chyba nie było?

  • 8. Data: 2016-04-27 16:12:44
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 04/27/2016 10:20 PM, Kris wrote:

    > Jak Alior przejmował SKOK Jana z Kęt to jego głównym udziałowcem jeszcze Państwo
    chyba nie było?

    Kto tam wie od kiedy prowadzili rozmowy o kupnie pakietu większościowego.

    Ale:

    - może sytuacja SKOK Jana z Kęt nie była taka zła (nie mam pojęcia)

    - przy przejmowaniu upadającego podmiotu, BFG dosypuje trochę grosza z
    publicznej kasy (gwarantuje zagrożone kredyty itp.)

    Więc może w tamtym przypadku nawet im się opłacało? Co nie zmienia
    faktu, że jako społeczeństwo, dopłaciliśmy do tego interesu.

    Żeby było śmieszniej, jeszcze niedawno, gdy działał Trybunał Konstytucyjny:

    http://www.polskieradio.pl/5/3/Artykul/1483406,Trybu
    nal-nadzor-nad-SKOK-pozostaje-ale-sa-przepisy-do-pop
    rawy

    Przedstawiciele PiS zaskarżyli bardzo wiele artykułów obu
    ustaw, przede wszystkim przesądzających o przejęciu nadzoru KNF
    nad SKOK-ami

    Bronili przekrętów do upadłego, nie udało się, więc zemsta musi być O_o

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 9. Data: 2016-04-27 18:01:18
    Temat: Re: każdemu emerytowi zabrać
    Od: "Antymat" <r...@u...ew>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Co to wszystko znaczy wobec zmiecenia pod dywan 7 miliardów długu
    > Kompanii Węglowej.
    >
    > Jacek

    To jest mały pikuś dla PiSlamistów.
    Opodatkuje się posiadaczy liczników energii elektrycznej.
    Wychodzi tylko ok. 12,- zł/m-c od licznika - przez 10 lat.
    7 mld : 5 mln licznikow = 1400,- zł : 10 lat = 140,- zł : 12 m-cy =
    = ok. 12,- zł/m-c od każdego licznika.

    Można jeszcze każdemu emerytowi zabrać np. 5,- zł/m-c,
    przecież Partia Watykańska też potrzebuje, a ma bardzo duże zasługi
    w kampanii wyborczej PiSlamistów.

  • 10. Data: 2016-04-27 18:57:04
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Ale skoro jest tak zle - to czemu Alior to bierze ? :-)

    Bo jest pośrednio kontrolowany przez Skarb Państwa?