  • 1. Data: 2003-03-07 11:52:01
    Temat: hehe - Pekao :-)))
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl>

    za http://www.rp.pl/dodatki/pieniadze_030306/pieniadze_
    a_5.html#3

    Fiskus łagodniejszy niż bank
    Rada Polityki Pieniężnej obniża stopy procentowe, ale nie znajduje to
    odzwierciedlenia w stawkach proponowanych przez banki. Jestem klientem Pekao
    SA. Oprocentowanie kredytów w tym banku znacznie przekracza odsetki ustawowe
    pobierane przy zobowiązaniach przeterminowanych. Wygląda na to, że taniej
    wychodzi nieregulowanie zobowiązań niż solidne spłacanie kredytu w Pekao SA.
    To jakaś paranoja.

    Nazwisko do wiadomości redakcji

    Obecnie w Pekao SA oprocentowanie kredytu odnawialnego w ROR wynosi 19,5
    proc. w skali roku, a kredytu gotówkowego - od 18,5 proc. Na początku lutego
    tego roku bank zapowiedział, że trwają prace nad zmianą oprocentowania
    kredytów, ale na razie podjęto decyzję dotyczącą tylko kredytu hipotecznego.

    Od 1 lutego 2003 r. odsetki od zobowiązań cywilnoprawnych wynoszą 13 proc. w
    skali roku. Natomiast wysokość odsetek od zaległości podatkowych
    Ministerstwo Finansów ustaliło na 16 proc. rocznie. Faktycznie doszło do
    tego, że odsetki od zaległych zobowiązań, nawet wobec groźnego fiskusa,
    stały się mniej straszne niż od terminowo spłacanych kredytów
    konsumpcyjnych. B.ż.

    K. Kowalski

  • 2. Data: 2003-03-07 12:13:20
    Temat: Re: hehe - Pekao :-)))
    Od: "Dave" <w...@o...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl> napisał w
    wiadomości news:b4a18b$750$1@news.polbox.pl...
> [...]
    > tego, że odsetki od zaległych zobowiązań, nawet wobec groźnego fiskusa,
    > stały się mniej straszne niż od terminowo spłacanych kredytów

    nie tylko w Pekao. W innych bankach tez. Banki nie interesuja sie
    udzielaniem kredytow. Wola zarabiac na spekulacjach finansowych pieniedzmi
    klientow posiadajacych rachunki o minimalnym oprocentowaniu.

    D.

  • 3. Data: 2003-03-07 12:29:36
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "Dave" <w...@o...pl> napisał

    > nie tylko w Pekao. W innych bankach tez. Banki nie interesuja sie
    > udzielaniem kredytow.

    Multi 11,80%, Fortis 12%, Pkobp 14%
    I co ? ;PPP