  • 1. Data: 2022-01-18 13:34:58
    Temat: dycha przebita!
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Obligacje 10-letnie EDO0228, kupione w lutym 2018, przez następny rok będą
    miały oprocentowanie 10.1%
    Czterolatki COI0225 9.35%.
    To prawdopodobnie nie jest ostatnie słowo Glapińskiego.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 2. Data: 2022-01-18 14:13:03
    Temat: Re: dycha przebita!
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 18 Jan 2022 13:34:58 +0100, Olin wrote:
    > Obligacje 10-letnie EDO0228, kupione w lutym 2018, przez następny rok będą
    > miały oprocentowanie 10.1%
    > Czterolatki COI0225 9.35%.
    > To prawdopodobnie nie jest ostatnie słowo Glapińskiego.

    Zaczal walczyc.

    Ale coz - trzeba oceniac calosc, czyli napisz za 10 lat :-)

    I ... kto te procenty zaplaci?

    Wiem - Tusk !

    Hm, a moze znow Kaczynski :-)

    J.

  • 3. Data: 2022-01-18 14:22:05
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 18 Jan 2022 14:13:03 +0100, J.F napisał(a):

    > I ... kto te procenty zaplaci?

    Jak to kto? Suweren. Na szczęście on w swej masie niekumaty, to nawet nie
    będzie o tym wiedział.

  • 4. Data: 2022-01-18 17:15:27
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Użytkownik "Olin" <k...@a...w.stopce> napisał w wiadomości
    > Obligacje 10-letnie EDO0228, kupione w lutym 2018, przez następny rok będą
    > miały oprocentowanie 10.1%

    po opodatkowaniu 8,18%

    > Czterolatki COI0225 9.35%.

    po opodatkowaniu ok. 7,57%

    Wtedy marża odsetkowa była większa niż teraz.

    Arek

  • 5. Data: 2022-01-18 18:22:50
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 18 sty 2022 o 14:22, Olin pisze:

    > Jak to kto? Suweren.

    Czyli winowajca? -- słusznie.
    Wybiera swych przedstawicieli, więc ponosi
    konsekwencje decyzji tychże przedstawicieli...

    > Na szczęście on w swej masie niekumaty,

    Kumaty! Udaje niekumatego...

    > to nawet nie będzie o tym wiedział.

    Suweren dostanie: 13, waloryzację, 500+, zapomogę...
    Pamięta, że od innego pana mógł dostać po głowie...
    Nadto ten suweren niewiele potrzebuje...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 6. Data: 2022-01-18 21:46:11
    Od: Zdzichu500 <n...@n...org>

    Witam

    W dniu 18.01.2022 o 14:22, Olin pisze:

    > Jak to kto? Suweren. Na szczęście on w swej masie niekumaty, to nawet nie
    > będzie o tym wiedział.

    Powiedz to spadkobiercom posiadaczy polskich obligacji sprzed II WŚ.
    Nadal nie wykupione i chyba już nie będą wykupione.

    Pozdrawiam,
    Zdzichu

  • 7. Data: 2022-01-19 10:15:31
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 18 Jan 2022 17:15:27 +0100, Arek napisał(a):

    > po opodatkowaniu 8,18%

    Belkowe od 10.1% jest większe niż od, powiedzmy, 3.2%, czyli budżet zyskuje
    i można wydać więcej pieniędzy na korupcję wyborczą.
    Jak widać, Glapiński potrafi nie tylko osłabiać złotówkę, ale przeprowadzać
    inne koronkowe operacje, żeby zostać na drugą kadencję.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 8. Data: 2022-07-14 02:41:23
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-01-18 o 13:34, Olin pisze:

    > Obligacje 10-letnie EDO0228, kupione w lutym 2018, przez następny rok będą
    > miały oprocentowanie 10.1%
    > Czterolatki COI0225 9.35%.
    > To prawdopodobnie nie jest ostatnie słowo Glapińskiego.

    No ale nadal to jest tylko zmniejszanie strat. Realna siła nabywcza tych
    pieniędzy po zrealizowaniu obligacji będzie niższa, niż była w dniu ich
    zakupu.

  • 9. Data: 2022-07-14 10:36:52
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 14 Jul 2022 02:41:23 +0200, Poldek napisał(a):

    > No ale nadal to jest tylko zmniejszanie strat. Realna siła nabywcza tych
    > pieniędzy po zrealizowaniu obligacji będzie niższa, niż była w dniu ich
    > zakupu.

    Co proponujesz, żeby wyjść na swoje?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "To potworne, że za plecami ludzie mówią o nas rzeczy, które są całkowicie
    i absolutnie prawdziwe"
    Oscar Wilde

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 10. Data: 2022-07-14 12:24:40
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 14 lipca 2022 o 10:36:53 UTC+2 Olin napisał(a):

    > Co proponujesz, żeby wyjść na swoje?

    Dobrą zasadą, nie tylko w inwestowaniu, jest "jak nie wiadomo, to follow".
    Trzeba robić tak jak mądrzy ludzie, np. Warren Buffet czy Elon Musk.
    Zachowując jednak czujność - bo efektywność ich inwestycji wiąże się
    zwykle również z ich osobistą pracą - a przecież w każdej chwili może im się
    odechcieć, a "fuck you money" mają odłożone z wieeeelką górką.

    Obligacje - taa, będzie zysk (tzn. mniejsza strata) JEŚLI wykupią.
    A kto wie, może wymyślą sobie "wakacje obligacjowe" - oddamy, jak najbardziej,
    wszystko co się należy, kapitał i odsetki - ale np. za 3 lata, a przez ten czas
    oprocentowania już żadnego nie będzie.
    Bo co, przecież można.

    Ja dostałem na komunię w 1988 od chrzestnego książeczkę z ładnym wkładem, na 6 lat to
    chyba było i na 40%.
    Po 6 latach jak najbardziej dostałem 7,5*ten wkład.
    Tyle że w przeliczeniu na dolary to już było znacznie, znaczeni mniej :(

    Teraz już oczywiście za późno na wszystko, jak ktoś jest gapą to w końcu staje się
    anonimowym dawcą kapitału.
    Symptomy nadchodzącego kryzysu widzi każdy - tyle że dopiero w retrospektywie, gdy
    kryzys już jest.

    A co do zasady "jak nie wiadomo to follow", to oczywiście dygresja zwana off-topem
    musi być, bo inaczej
    mielibyśmy tu nie usenet a jakiegoś tam twattera.

    Pierwsze zastosowanie pamiętam jak szliśmy z mamą pierwszy raz na basen na
    Namysłowskiej
    i nie wiedzieliśmy, gdzie to jest - ale tym samym autobusem jechał starszy chłopak,
    którego
    znałem z widzenia z podstawówki - i jakoś tak wyglądał, jakby jechał na basen,
    wysiadł na właściwym
    przystanku, więc zaczęliśmy go śledzić - jakoś tak nawet nerwowo trochę zaczął się
    zachowywać,
    ale na basen nas doprowadził ;>
    No i jeszcze oczywiście trafianie na imprezy do nieznanych miejsc - nie pamiętam już,
    gdzie szliśmy,
    gdy kolega wygłosił tą maksymę, ale najbardziej bijącym w oczy przykładem było
    poszukiwanie
    "zlotu fanów Depeche Mode" na Piekarskiej w Bytomiu.
    Na szczęście podczas jazdy autobusem z Katowic przez jakieś marsjańskie okolice
    spotkaliśmy gościa, który bardzo bardzo bardzo wyglądał na "fana Depeche Mode"
    i okazało się to strzałem w dziesiątkę - tym razem jednak zagadaliśmy zamiast śledzić
    ;>