  • 1. Data: 2003-03-07 11:31:52
    Temat: co z dolarami?
    Od: m...@p...onet.pl

    witam,
    mam takie pytanie:
    co zrobic z 3-letnia lokata dolarowa? konczy sie w ostatnich dniach marca.
    oprocentowanie ztcp 3%.
    zrywac, wyplacic, czy zalozyc jeszcze raz.
    gdyby nie saddam to bym to wrzocil na fundusze inwestycyjne po skonczeniu sie
    lokaty. kasa bedzie mi potrzebna za ok 3-6 lat
    pozdr
    mmateusz

  • 2. Data: 2003-03-07 13:07:07
    Temat: Re: co z dolarami?
    Od: "exxon" <j...@f...id.pl>

    Pomijajac kwestie co kupic zalecam krotsze terminy inwestycyjne w przyapdku
    lokat np. 1 rok pozwoli to elastyczniej reagowac na rewelacje typu IRAK czy
    WTC

    PZDR

    JAcek

  • 3. Data: 2003-03-07 20:53:28
    Od: e...@p...onet.pl

    > co zrobic z 3-letnia lokata dolarowa? konczy sie w ostatnich dniach marca.
    > oprocentowanie ztcp 3%.
    > zrywac, wyplacic, czy zalozyc jeszcze raz.

    ha! samo trzymanie dolarow jest problematyczne. w tej chwili dolar jest
    rekordowo slaby do euro, podobnie jak zloty (w kazdym razie blisko rekordu). i
    o ile (w perspektywie tych 3 lat, bo najblizszych miesiecy trudno powiedziec,
    ale niekoniecznie) raczej bedzie sie umacnial, to zloty podobnie. w sumie
    przyszla relacja dolara do zlotego nie jest oczywista (czynniki nawzajem sie
    rownowazace). jednak, jak rozumiem, masz powod, by trzymac swoje dolary
    (kwestia wsadzenia ich ew. w fundusz dolarowy). moze i slusznie.
    inna sprawa z oprocentowaniem. w te 3% nie wierze (chyba ze przy zakladaniu i
    zmienne - b. rzadko spotyka sie stala stope powyzej roku). w tej chwili nie ma
    szans dostac duzo ponad 1% (rentownosc 2-letnich obligacji amerykanskich byla
    dzis juz bodaj ponizej 1,4%!). wiec czysto symbolicznie. z tego samego wzgledu
    mozliwosc dalszego spadku stop - i ekstra zyskow na obligacjach - jest juz
    mocno ograniczona (choc ew. jeszcze bym sie nad tym zastanawial).

  • 4. Data: 2003-03-07 20:55:31
    Od: e...@p...onet.pl