  • 1. Data: 2002-04-15 22:04:08
    Temat: co to jest karta wirtualna
    Od: "--> MacGuliver <--" <w...@s...pl>

    Gdzie regulowane sa obecnie karty platnicze w polskich
    przepisach - chodzi mi o proste pytanie, ktore dreczy mnie
    od niedawna - czy placac karta wirtualna place faktycznie
    karta platnicza ? czy karta taka posiada dokladnie taka sama
    ochrone jak inne karty np. przy wadliwie rozliczonej transakcji
    przez sprzedawce czy moglbym zadac uniewaznienia transakcji
    na jego koszt ? czy ta jakas nowa ustawa co lezy ponoc
    w sejmie uznaje karty wirtualne za karty platnicze ?

  • 2. Data: 2002-04-16 06:04:08
    Temat: Re: co to jest karta wirtualna
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Apr 16, 2002 at 12:04:08AM +0200, --> MacGuliver <-- wrote:

> [...]
    > na jego koszt ? czy ta jakas nowa ustawa co lezy ponoc
    > w sejmie uznaje karty wirtualne za karty platnicze ?

    W polskim prawodastwie na dzisiaj nie masz definicji ani karty
    virtualnej ani platniczej.

    --

    --w

  • 3. Data: 2002-04-16 06:44:28
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Uzytkownik "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> napisal w wiadomosci

    > W polskim prawodastwie na dzisiaj nie masz definicji ani karty
    > virtualnej ani platniczej.

    Definicja oczywiscie juz jest, ale nie ma szczegolowych regulacji...

    Prawo Bankowe
    Art 4
    4) karta platnicza - karte identyfikujaca wydawce i upowaznionego
    posiadacza, uprawniajaca do wyplaty gotówki i dokonywania zaplaty, a w
    przypadku karty wydanej przez bank lub instytucje ustawowo upowazniona do
    udzielania kredytu - takze do dokonywania wyplaty gotówki i zaplaty z
    wykorzystaniem kredytu.

    Maciej

    --
    FAQ news://pl.biznes.banki => http://www.faq4pbb.prv.pl

  • 4. Data: 2002-04-16 06:58:18
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Apr 16, 2002 at 08:44:28AM +0200, MK wrote:

> [...]
    > przypadku karty wydanej przez bank lub instytucje ustawowo upowazniona do
    > udzielania kredytu - takze do dokonywania wyplaty gotówki i zaplaty z

    OK, semantyka ;-)

    --

    --w

  • 5. Data: 2002-04-16 14:15:36
    Od: Maciej Pilch <m...@p...pl>

    Karta wirtualna nie istnieje fizycznie jako plastik (nie ma paska)
    . Moze sluzyc tylko do platnosci, które nie wymagaja obecnosci
    karty (czyli nie zaplacimy tam gdzie przy odbiorze towaru moze byc
    wymagana karta). Inne regulacje sa jak dla plastików.
    Jesli chodzi o zwroty i rezygnacje to prosze patrzyc gdzie i co sie
    kupuje oni zwykle opisuja procedure rezygnacji, która nie ma nic
    wspolnego z tym jaka to karta.
    Nowa ustawa nie odróznia kart wirtualnych od realnych.

  • 6. Data: 2002-04-17 19:10:29
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Tue, 16 Apr 2002 08:44:28 +0200, "MK" <m...@i...pl> wrote:
> [...]
    >przypadku karty wydanej przez bank lub instytucje ustawowo upowazniona do
    >udzielania kredytu - takze do dokonywania wyplaty gotówki i zaplaty z

    Przy tej definicji to karta na ktorej udalo sie umiescic Kaczor Donald
    juz karta platicza nie bedzie ;-).

    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 7. Data: 2002-04-17 19:42:59
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    > Przy tej definicji to karta na ktorej udalo sie umiescic Kaczor Donald
    > juz karta platicza nie bedzie ;-).

    Hm, a to nie jest takie pewne ;). Upowaznionego posiadacza przeciez nie musi
    identyfikowac napis na karcie, a moze podpis lub PIN [vide falandyszowka
    BSK] ;).

    Maciej

  • 8. Data: 2002-04-17 22:06:19
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Wed, 17 Apr 2002 21:42:59 +0200, "MK" <m...@i...pl> wrote:

    >Hm, a to nie jest takie pewne ;). Upowaznionego posiadacza przeciez nie musi
    >identyfikowac napis na karcie, a moze podpis lub PIN [vide falandyszowka
    >BSK] ;).

    Wg ustawy identyfikowac ma _karta_ a nie jakis tam kod, przechowywany
    przez bank.