  • 11. Data: 2019-05-14 20:35:13
    Temat: Re: banksterzy
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5cdb054c$0$528$6...@n...neostrada.pl

    > -nieruchomosci podrozeja,

    Teraz drożeją -- choćby za sprawą Ukraińców.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 12. Data: 2019-05-14 20:37:14
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Dołują, bo w Polsce niewiele jest produkcji. Aby podnieść
    wartość własnej waluty -- trzeba produkować, i sprzedawać...

    "ń" qbf06d$b7u$...@n...news.atman.pl

    : Kłopoty frankowiczów wynikają stąd, że rząd (kolejny)
    : sztucznie dołuje złotówkę jako jedyny mechanizm koniunktury.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 13. Data: 2019-05-15 08:57:01
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-05-14 o 20:08, ń pisze:

    > Kłopoty frankowiczów wynikają stąd, że rząd (kolejny) sztucznie dołuje
    > złotówkę jako jedyny mechanizm koniunktury.

    Jak rządy to robią, że udaje im się sztucznie dołować złotówkę przez
    tyle lat? Sądziłem, że aby zdołować walutę, to trzeba obniżyć stopy. Ale
    u nas stopy są dużo wyższe niż w we franku i euro. Wiem, stopy ustala
    nie rząd, tylko NBP, ale i tak.

  • 14. Data: 2019-05-15 11:40:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >tyle lat? Sądziłem, że aby zdołować walutę, to trzeba obniżyć stopy.
    >Ale u nas stopy są dużo wyższe niż w we franku i euro. Wiem, stopy

    NBP stopy ustala, ale musi to jakos zgodnie z rynkiem robic.

    A to nie jest bank USA, Niemiec, czy Szwajcarii, zeby miec jakis
    wiekszy wplyw na zagranicznych inwestorow.

    Moze po prostu to jest obecna cena rownowagi, a poprzednio bylo zbyt
    wysoko.
    Optymistyczni inwestorzy dostali po łapach i drugi raz tego bledu nie
    popelnia :-)

    I tylko jak sie slucha TVP - taki wzrost PKB, taki wzrost eksportu,
    najlepsza gospodarka swiata ... a kurs tego nie potwierdza :-)

    Swoja droga, to ciekawe jak z Ukraincami - jak pracuja u nas i dostaja
    wyplate w zlotowkach ... trzymaja te zlotowki, wymieniaja na euro,
    wysylaja do rodziny ?

    J.

  • 15. Data: 2019-05-15 11:53:06
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 14 maja 2019 19:56:37 UTC+2 użytkownik Poldek napisał:

    > Materialnie bardzo dobrze. Narzekają.

    A, no to zdecydowanie dobrze, skoro mają siłę narzekać ;>

    złotówkach - i po urealnieniu kursu nawet tańszy kredyt frankowy jest dla nich za
    drogi.

    > Miałem na myśli to, że ludzie, którzy profesjonalnie się tym zajmują
    > powinni przewidzieć, że kurs nie musi iść cały czas w dół.

    Hmmm, ale zapewne to przewidzieli, bo na taką bzdurę to się dawali nabierać
    przeciętni frankowicze rąbani na spreadzie i wpuszczeni w kanał życiem ponad stan -
    czyli kupieniem przewartościowanego mieszkania za pożyczone pieniądze.
    A ci profesjonaliści wzięli kredyty, na jakie naprawdę było ich stać - i były to
    kredyty najlepsze do wzięcia w owym czasie, gdyż pozwoliły kupić zdecydowanie większe
    mieszkanie - tylko, powtarzam, tych profesjonalistów na to mieszkanie było stać, a
    przeciętniaków nie - a wciąż raty od franków są mniejsze niż by były od złotówek - i
    pewnie tak będzie do końca.
    Więc nie dość, że w ostatecznym rozrachunku oddadzą bankowi mniej kasy w złotówkach -
    to będą też mieć większe mieszkanie.
    Co prawda też, biorąc wtedy, przepłacili - ale na koniunkturę już nie poradzisz,
    wynajem przez 5 lat pewnie byłby i tak droższy w ostatecznym rozrachunku - więc
    trzeba brać najlepzy dostępny, jak chce się mieć swoje/"swoje".

  • 16. Data: 2019-05-15 13:38:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >"J.F." 5cdb054c$0$528$6...@n...neostrada.pl
    >Teraz drożeją -- choćby za sprawą Ukraińców.

    Teraz to i zarobki rosna.
    A ja bys sie spodziewal 10 lat temu :-)

    J.

  • 17. Data: 2019-05-15 14:12:28
    Od: ń <...@...n>

    Spytać Chińczyków?

    -----

  • 18. Data: 2019-05-15 14:14:14
    Od: ń <...@...n>

    Na $$ (zobacz kolejki przed kantorami w dni wypłat).

    -----

  • 19. Data: 2019-05-15 14:17:41
    Od: ń <...@...n>

    Myślisz, że raty od dwóch milionów przeliczonych z franków będą sumarycznie mniejsze
    niż raty od miliona w złotówkach?
    Czy te krzywe (spłat) nigdy się nie przecinają?

    -----

  • 20. Data: 2019-05-15 14:49:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    raty przeliczone na te pozostale lata ... wiec zakladajac, ze sie nic
    na rynku nie zmieni,
    to powinny byc do konca przewidzanego czasu nizsze ... o ile obecnie
    sa nizsze.

    Aczkolwiek na to, ze sie utrzymaja ujemne odsetki na CHF to by nie
    liczyl ...

    J.