  • 1. Data: 2016-02-07 19:47:31
    Temat: antycypacja Citi
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

    Chcialbym prosic o opinie, zwlaszcza w odniesieniu do przepisow, na temat
    takiego postepowania Citi:
    - przelew z data przyszla, zlecony na dzien roboczy nastepujacy po dniu
    wolnym, najczesniej chodzi tu o poniedzialek,
    - jesli sa srodki na rachunku, to sa one pobierane w sobote, a w historii
    pojawia sie przelew z data o dwa dni pozniejsza.
    Reklamacja w tym zakresie zostala odrzucona, realizowanie przelewu
    niezgodnie z data zlecenia i wpisywanie nieprawdy do historii rachunku
    zostalo potwierdzone i uznane za normalne postepowanie.
    Co o tym myslicie? Czy bank ma prawo w taki sposob realizowac zlecenie?

  • 2. Data: 2016-02-07 23:27:04
    Temat: Re: antycypacja Citi
    Od: "MarekZ" <b...@...pl>

    Użytkownik "brum" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Co o tym myslicie? Czy bank ma prawo w taki sposob realizowac zlecenie?

    A co konkretnie reklamowałeś? I jakie miałeś oczekiwania co do rozwiązania
    reklamacji?

    Bo przelew został faktycznie wykonany w poniedziałek. Chodzi o obciążenie
    oprocentowanego rachunku z datą waluty w sobotę? Bo jeżeli jest to coś w
    stylu blokady środków tylko to ciężko się tu dopatrzeć jakiejś konkretnej
    nieprawidłowości. Na niekorzyść klienta jest to, że nie może tymi środkami
    rozporządzić w sobotę i niedzielę, a na korzyść to, że przelew na pewno
    zostanie wykonany, bo nie będzie braku środków.

    Gdyby takiego przelewu nie dało się anulować w sobotę lub niedzielę miałoby
    to jeszcze jakieś szanse, żeby się czegoś dopatrywać. Jest tak? Ogólnie nie
    wydaje się to być dobra praktyka, ale czego się tu konkretnie przyczepić...

  • 3. Data: 2016-02-08 21:47:07
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

    > A co konkretnie reklamowałeś? I jakie miałeś oczekiwania co do rozwiązania
    > reklamacji?

    Reklamowalem fakt wykonania przelewu przed data realizacji (wiem, ze
    fizycznie nie jest wykonany, ale tak jest napisane w historii) oraz fakt
    falszowania historii (wpisuja cos, co nie ma miejsca). Oczekiwalem zmiany na
    wykonywanie przelewu zgodnie z data zamowienia.

    > Gdyby takiego przelewu nie dało się anulować w sobotę lub niedzielę
    > miałoby to jeszcze jakieś szanse, żeby się czegoś dopatrywać. Jest tak?

    Tak. Srodki sa pobierane z rachunku, nie tylko blokowane. Zmienia sie saldo
    i gdybym chcial odwolac dyspozycje to nie moge tego zrobic.

  • 4. Data: 2016-02-09 02:35:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 7 Feb 2016 19:47:31 +0100, brum napisał(a):
> [...]
    > niezgodnie z data zlecenia i wpisywanie nieprawdy do historii rachunku
    > zostalo potwierdzone i uznane za normalne postepowanie.

    A przelew jaki ? Do innego banku, zwykly, przez Elixir ?

    No to przelew jest realizowany w poniedzialek.
    I historia dobrze pokazuje.

    I co najwyzej mozesz miec pretensje do daty
    blokady/pobrania/ksiegowania srodkow.

    J.

  • 5. Data: 2016-02-10 01:30:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MarekZ" n98gbp$m38$...@s...cyf-kr.edu.pl

    > Chodzi o obciążenie oprocentowanego rachunku

    IMO RORy w Citi nie są oprocentowane a z oszczędnego chyba nie lał.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'

  • 6. Data: 2016-02-13 13:56:29
    Temat: Eurobank tak nie robi. Re: antycypacja
    Od: "Rotkol" <g...@o...pl>

    Użytkownik "brum" <s...@n...berdyczow> napisał w wiadomości

> [...]
    > niezgodnie z data zlecenia i wpisywanie nieprawdy do historii rachunku
    > zostalo potwierdzone i uznane za normalne postepowanie.

    Eurobank tak nie robi.