  • 1. Data: 2020-10-26 16:51:02
    Temat: Znikające bez uprzedzenia rachunki z białej listy VAT
    Od: Marek <f...@f...com>

    Czy zmieniła się jakaś kwalifikacja rachunków, które mogą być na
    liście?
    Rok temu rachunek firmowy uznano, zakwalifikowano i był na białej
    liście do 7.10.20 Nagle zniknął bez uprzedzenia. Co się zmieniło?
    Czemu k*wa MF nie uprzedza podatnika, że usunęło rachunek?? Faktury
    wystawione z nr który był i znikł. Od kontrahentów się dowiaduje, że
    rachunku nie ma na białej liście. Nosz ja p*le.
    Oczywiście wina jeszcze może być po stronie banku, że w procedurze
    aktualizacji wysłali typ niezgodny z ustawą a MF rachunek wywalił.
    Bank też nic nie uprzedził.

    --
    Marek

  • 2. Data: 2020-10-31 11:20:23
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 26 Oct 2020 16:51:02 +0100, Marek <f...@f...com> wrote:
    > Czy zmieniła się jakaś kwalifikacja rachunków, które mogą być na
    > liście?

    Wyjaśniło się. W drugiej połowie roku doprecyzowano przepisy, które
    mBank zinterpretował tak, że rachunki biznes max, które wcześniej do
    STIR wysłał, jako prawidlowe na białą listę postanowił w październiku
    po cichu usunąć z białej listy, uwaga: wysyłając do STIR status
    "rachunek zamknięty" (rachunek nie był zamknięty). Oczywiście
    postanowił zmienić ten status (de facto usunac rachunek z białej
    listy) bez informowania klienta. Standard.

    --
    Marek

  • 3. Data: 2020-10-31 11:27:54
    Od: Marek <f...@f...com>

    Warto dodać plus dla administracji. mBank nie był w stanie
    wytłumaczyć coś się stało, tzn. do niczego się nie chciał przyznać.
    Natomiast na pytanie dlaczego zniknął konkretny rachunek z białej
    listy MF odpowiedziało szybko wraz ze statusami i datami. Dopiero
    mając te statusy w ręku i po ponownej reklamacji mBank się przyznał
    do usunięcia.

    --
    Marek

  • 4. Data: 2020-10-31 15:16:04
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    A konkluzja?

  • 5. Data: 2020-10-31 23:58:55
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 31 Oct 2020 07:16:04 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> wrote:
    > A konkluzja?

    Były wymienione. Szkoda, że bank nie poinformował o tym, że rachunek
    usunął. To kolejny przykład tego, że mBank nie informuje klienta o
    istotnych operacjach związanych z rachunkiem. Wcześniej pisałem o
    zakładaniu blokady pełnomocnikom skutkujące również na właścicielu.
    Informowany jest pełnomocnik ale właściciel rachunki (który też go
    nie może użyć) już nie.

    --
    Marek

  • 6. Data: 2020-11-01 10:51:04
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu sobota, 31 października 2020 23:58:57 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

    > Były wymienione. Szkoda, że bank nie poinformował o tym, że rachunek
    > usunął. To kolejny przykład tego, że mBank nie informuje klienta o

    Pytałem raczej o trwanie miłości BDSM do mBąka.
    W sumie w ramach tej miłości możesz uznać, że sam sobie narobiłeś tego problemu,
    podając kontrahentom biznesMax zamiast RORu - i "bo zupa była za słona".

  • 7. Data: 2020-11-01 11:49:10
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Pytałem raczej o trwanie miłości BDSM do mBąka.

    To już się robi nudne. Przyjmij do wiadomości, że niektórzy mogą mieć
    inne potrzeby niż ty (np. dużo kontrahentów ma też rachunek w mBanku), i
    ten rachunek jest im potrzebny. Na tle innych wcale nie musi tak źle
    wyglądać. (Zwłaszcza jeśli za chwilę inteligo firmowe będzie płatne)

    KJ

  • 8. Data: 2020-11-01 12:57:05
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu niedziela, 1 listopada 2020 11:53:04 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:

> [...]
    > ten rachunek jest im potrzebny. Na tle innych wcale nie musi tak źle
    > wyglądać. (Zwłaszcza jeśli za chwilę inteligo firmowe będzie płatne)

    A mBąk to niby darmowy?
    ROR może być, i to dość łatwo, ale płacisz za przelewy, rownież WEWNĘTRZNE, czyli
    argument "kontrahenci mają mBak" sprowadza się do braku tych kilku godzin oczekiwania
    na przelew - co skutecznie jest (na minus) równoważone tym, że mBąk przelewy
    wychodzące w danym dniu przyjmuje wciąż do 13:25 (tak, do 13:25 na TRZECIĄ sesję,
    podczas gdy KIR przyjmuje na DRUGĄ sesję do 13:30!).

    I nie chodzi tu o mBąk, tylko o narzekanie bez podjęcia działań, to jest nudne.
    Bo co, wszędzie taka sama nędza?

  • 9. Data: 2020-11-01 13:08:22
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

> [...]

    > WEWNĘTRZNE, czyli argument "kontrahenci mają mBak" sprowadza się do
    > braku tych kilku godzin oczekiwania na przelew - co skutecznie jest

    Dalej nie rozumiesz. Czasami jest tak, że tir stoi przed bramą magazynu
    a towar wydajemy jak mamy kasę na koncie.
    W tym mommencie te "parę godzin" to być albo nie być.
    Ale co ja tam wiem.

    [...]

    > Bo co, wszędzie taka sama nędza?

    Ktoś tu kiedyś szukał darmowego konta do DG. Różowo nie było. Owszem
    było sporo warunkowo darmowych.

    KJ

  • 10. Data: 2020-11-01 16:39:59
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    BTW które banki (dla "ludności") przyjmują najpóźniej przelewy na III. sesję KIR?

    -----