  • 1. Data: 2020-05-08 20:29:25
    Temat: Zmiana % w BP SA
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    PKO BP walnął na swojej stronie:

    "Zmiana oprocentowania Limitu odnawialnego dla klientów indywidualnych
    W wyniku decyzji Rady Polityki Pieniężnej z 08.04.2020 r. dotyczącej obniżki stóp
    procentowych, bank obniżył oprocentowanie Limitu
    odnawialnego do 8% oraz oprocentowanie zadłużenia przeterminowanego do 4% (dla umów
    zawartych do 31.12.2015 r.) i do 12% (dla
    aneksowanych i zawartych umów od 01.01.2016 r.). Zmienione stawki obowiązują od
    09.04.2020 r."

    Pytanie: co to są te stawki "zadłużenia przeterminowanego" i dlaczego są one tak
    drastycznie różne do 31.12.2015/od 1.1.2016 ?
    4% brzmi atrakcyjnie ;-))

  • 2. Data: 2020-05-08 21:19:03
    Od: m...@g...com

    Gdy nie dokonasz spłaty w terminie naliczają odsetki za zadłużenie przeterminowane.
    Do 2015 roku oprocentowanie kredytów ustawowo było 4-krotnością stopy lombardowej
    (takis zapis mają klienci w umowach). Dla umów zawartych od 2016 maksymalne
    oprocentowanie wynosi 2x(stopa referencyjna NBP 0,5% + 3,5%)

  • 3. Data: 2020-05-08 23:03:24
    Temat: Re: Zmiana % w BP SA
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 8 maja 2020 21:19:05 UTC+2 użytkownik m...@g...com napisał:
> [...]
    (takis zapis mają klienci w umowach). Dla umów zawartych od 2016 maksymalne
    oprocentowanie wynosi 2x(stopa referencyjna NBP 0,5% + 3,5%)

    Dla przeterminowanego są inne wzory stawek.
    Inna sprawa, czy dla KO w ogóle może być "zadłużenie przeterminowane"? Chyba tylko po
    wypowiedzeniu.

  • 4. Data: 2020-05-09 08:48:24
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Inna sprawa, czy dla KO w ogóle >może być "zadłużenie >przeterminowane"? Chyba tylko
    po >wypowiedzeniu.

    Np brak wpływu w danym miesiącu

  • 5. Data: 2020-05-09 09:46:14
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu sobota, 9 maja 2020 08:48:26 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Np brak wpływu w danym miesiącu

    A to jest taki warunek? Akurat w skarbonce czy niby ogólnie?
    Hmm, może w KO nigdy się nie wgłębiałem - jest tam jakiś wymóg minimalnej spłaty jak
    np. w KK, gdzie co miesiąc trzeba spłacić wszystkie odsetki i jakąś część kapitału?
    Może błędnie zakładałem, że w KO tego nie ma - i nawetodsetki dopisują się do
    kapitału.

  • 6. Data: 2020-05-09 12:06:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 8 May 2020 23:48:24 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

    > Np brak wpływu w danym miesiącu

    Ale nazywac to zadluzeniem ?

    J.

  • 7. Data: 2020-05-09 12:11:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 8 May 2020 20:29:25 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):
> [...]
    >
    > Pytanie: co to są te stawki "zadłużenia przeterminowanego" i dlaczego są one tak
    drastycznie różne do 31.12.2015/od 1.1.2016 ?

    Pewnie sie jakies przepisy i regulaminy zmienily.
    Tylko co - BP ponad ustawami i pozwala zachowac stare umowy ?

    > 4% brzmi atrakcyjnie ;-))

    No wlasnie - po co jakis kredyt odnawialny lepiej przeterminowac :-)
    Tylko jak to zrobic ? :-)

    J.

  • 8. Data: 2020-05-09 21:13:39
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No właśnie pytam :-))
    Inna rzecz, że niebawem 4% kredyt to może stać się najdroższy na rynku ;-)
    I chyba w BIK się wyląduje?

    -----