  • 1. Data: 2007-09-29 02:25:54
    Temat: Zmiana statusu dewizowego z "rezydenta" na "nierezydenta".
    Od: "bradley. st" <b...@N...gazeta.pl>

    Zgodnie z przepisami, regulaminem konta itd. powinienem karnie zameldowac w
    banku, ze nie jestem juz "rezydentem" w Polsce.

    Moje pytanie: Jakie beda tego konsekwencje i jak bardzo moze mi to utrudnic zycie?

    Wiem, ze zmienilo sie prawo dewizowe, ale co dokladnie ta zmiana oznacza dla
    przecietnego Kowalskiego?

  • 2. Data: 2007-09-29 07:25:27
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 29 Wrz, 04:25, "bradley. st" <b...@N...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Wiem, ze zmienilo sie prawo dewizowe, ale co dokladnie ta zmiana oznacza dla

    Sadze, ze o ile bedziesz regulowal wszystkie zobowiazania zwiazane z
    kontem, to w praktyce raczej nie ma to zadnych konsekwencji.
    Natomiast jakbys sie zadluzyl w koncie, nie splacal tego, przekroczyl
    limit debetowy itp - to moze byc dodatkowa okolicznoscia obciazajaca.
    No i wczesniej czy pozniej pojawia sie jakies zdarzenia wymagajace
    twojego pojawienia sie w banku, podpisania jakis dokumentow itp. Jesli
    calkiem sie wymeldowales z polskiego adresu (please, napisz co w
    takich przypadkach pisza na dowodzie osobistym) to juz raczej nic nie
    zalatwisz.

  • 3. Data: 2007-09-29 09:33:42
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "bradley. st" <b...@N...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    > utrudnic zycie?
    >
    > Wiem, ze zmienilo sie prawo dewizowe, ale co dokladnie ta zmiana oznacza

    AFAIR kontrola dewizowa bedzie przeprowadzania w chwili przekazywania kasy
    na twoje konto. Ty bedziesz mogl ja swobodnie przelewac za granice (juz bez
    koroli dewizowej). W zaleznosci od banku mozesz miec inny dostap do uslug
    niz rezydent. Jesli jestes rezydentem ktoregos z karajow OECD to nie powinno
    utrudnic zycia.

    MK

  • 4. Data: 2007-09-29 13:00:40
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Zgodnie z przepisami, regulaminem konta itd. powinienem karnie zameldowac
    > banku, ze nie jestem juz "rezydentem" w Polsce.

    A po kiego diabła?

    /*-+

  • 5. Data: 2007-09-30 23:10:14
    Temat: Re: Zmiana statusu dewizowego z
    Od: "bradley. st" <b...@g...pl>

    MK <m...@i...pl> napisał(a):
> [...]
    > niz rezydent. Jesli jestes rezydentem ktoregos z karajow OECD to nie powinno

    Dziekuje za odzew. Jak dokladnie wyglada "kontrola dewizowa"? Czy bank moze
    odmowic przyjecia wplaty/przelewu na rachunek nierezydenta? Czy wplacajacy na
    takie konto musza zaznaczac, ze nalezy ono do nierezydenta?

  • 6. Data: 2007-09-30 23:27:13
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "bradley. st" <b...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > na
    > takie konto musza zaznaczac, ze nalezy ono do nierezydenta?

    Pod ponizszym linkiem masz informacje o ostatnie nowelizacji prawa
    dewizowego. Mysle, ze to wszystko wyjasni, ja niestety nie sledze zmian w
    tym zakresie.

    http://www.tax.pl/index.php?option=com_content&task=
    view&id=299&Itemid=15

    MK

  • 7. Data: 2007-09-30 23:29:32
    Od: "bradley. st" <b...@g...pl>

    krzysztofsf <k...@w...pl> napisał(a):
> [...]
    > Natomiast jakbys sie zadluzyl w koncie, nie splacal tego, przekroczyl
    > limit debetowy itp - to moze byc dodatkowa okolicznoscia obciazajaca.

    Chodzilo mi raczej o konsekwencje w codziennym uzywaniu konta - ograniczenia w
    dostepie do uslug/produktow, utrudnienia przy przelewaniu/wplacaniu/wyplacaniu
    pieniedzy etc. Wszelkie roznice w porownaniu z kontem "rezydenta".

    >Jesli
    > calkiem sie wymeldowales z polskiego adresu (please, napisz co w
    > takich przypadkach pisza na dowodzie osobistym)

    Wybor: nazwa kraju (np. "SZWECJA") lub "BRAK"

  • 8. Data: 2007-09-30 23:40:22
    Od: "bradley. st" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    MK <m...@i...pl> napisał(a):

    > Pod ponizszym linkiem masz informacje o ostatnie nowelizacji prawa
    > dewizowego. Mysle, ze to wszystko wyjasni, ja niestety nie sledze zmian w
> [...]

    Dziekuje bardzo - Przynajmniej w teorii jest OK: "Zniesiony zostaje więc
    obowiązek dokonywania przez bank kontroli dewizowej oraz podatkowej przekazów
    pieniężnych za granicę oraz rozliczeń z nierezydentami w kraju".

  • 9. Data: 2007-10-01 05:19:38
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 1 Paź, 01:29, "bradley. st" <b...@g...pl> wrote:

> [...]
    > dostepie do uslug/produktow, utrudnienia przy przelewaniu/wplacaniu/wyplacaniu
    > pieniedzy etc. Wszelkie roznice w porownaniu z kontem "rezydenta".

    To zalezy od banku w sensie takim, ze (wygooglalem na szybkiego) np w
    Nordea, ING, moga konta miec nierezydenci a np inteligo

    http://www.inteligo.pl/infosite/faq/pomoc_faq-jak-ot
    worzyc-konto.htm
    "Czy można otworzyć konto nie mając adresu stałego zameldowania? Nie
    można otworzyć konta nie podając adresu stałego zameldowania.
    Klientami Inteligo mogą być wyłącznie obywatele polscy lub cudzoziemcy
    posiadający adres stałego zamieszkania na terytorium Polski."

    Dzieki za informacje.

  • 10. Data: 2007-10-01 14:38:35
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sat, 29 Sep 2007 15:00:40 +0200, *piotr'ek* napisał(a):

    > A po kiego diabła?

    Choćby dlatego, że znany jest mi wypadek gdy Urząd Skarbowy potraktował
    deklarację bycia rezydentem złożoną w banku i dotyczącą prawa dewizowego
    jako dowód bycia rezydentem w sensie ustawy o podatku dochodowym.