  • 1. Data: 2018-04-02 18:11:51
    Temat: Zgoda na obciążenie karty a zgoda na obciążenie rachunku bankowego
    Od: z <...@...pl>

    Coraz częściej się zdarza że operatorzy/usługi w necie wymagają podania
    numeru karty kredytowej. Tylko taka forma zapłaty.

    Pierwsze pytanie czy to jest bezpieczne?

    Bo procedura ustanowienia polecenia zapłaty na koncie bankowym wymaga
    mojego osobistego podpisu i odpowiedniego czasu i papierologii.
    Przez net chyba się nie da i miałbym trochę obawy o bezpieczeństwo.

    Tym czasem np. HBO Go można tylko przez kartę. Na pytanie o inne formy
    płatności Odpowiedź NIE BO NIE :-)

    Czym się różnią te dwie formy automatyczne goopłacania formalnie i
    dlaczego taka jest różnica w traktowaniu?

  • 2. Data: 2018-04-02 18:32:06
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Poza bazą - czyli że ostatecznym rezultatem jest wykonanie przelewu - różnią się
    wszystkim.
    Kartą jest bezpieczniej, choćby ze względu na chargeback.
    Do takich netowych płatności warto mieć osobną - np. darmową debetówkę z oranżady.
    Lub, jeśli ma się taką możliwość, zwirtualizowaną przez google pay - wtedy, jak się
    uprzeć, do każdej płatności w necie można mieć nowy numer karty ;>

    Zaś formalnie - na slipie jest napis "proszę obciążyć moje konto". "Obciążenie karty"
    to skrót myślowy.
    A to, co określasz "obciążeniem rachunku", to polecenie zapłaty.

  • 3. Data: 2018-04-02 18:38:20
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    z <...@...pl> writes:

> [...]
    >
    > Bo procedura ustanowienia polecenia zapłaty na koncie bankowym wymaga
    > mojego osobistego podpisu i odpowiedniego czasu i papierologii.

    Nieprawdą jest jakoby. Co najmniej mbank umożliwia ustanowienie PZ w
    systemie tranzakcyjnym.
    KJ

    Is a computer language with goto's totally Wirth-less?

  • 4. Data: 2018-04-02 19:59:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 2 kwietnia 2018 18:11:55 UTC+2 użytkownik z napisał:
    > Coraz częściej się zdarza że operatorzy/usługi w necie wymagają podania
    > numeru karty kredytowej. Tylko taka forma zapłaty.
    >
    > Pierwsze pytanie czy to jest bezpieczne?

    Każda kasjerka w biedronce czy osiedlowym sklepie a nawet ta w cocomo ma ten nr
    wydrukowany

    > płatności Odpowiedź NIE BO NIE :-)
    Bo nie ma obowiązku...

  • 5. Data: 2018-04-02 20:29:31
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-04-02 o 19:59, Kris pisze:
    > Każda kasjerka w biedronce czy osiedlowym sklepie a nawet ta w cocomo ma ten nr
    wydrukowany

    A ma także Kod CVV?

  • 6. Data: 2018-04-02 20:39:18
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 2 kwietnia 2018 20:29:34 UTC+2 użytkownik z napisał:

    > A ma także Kod CVV?
    Jak odczyta to ma

  • 7. Data: 2018-04-02 20:41:18
    Od: Kris <k...@g...com>

    0W dniu poniedziałek, 2 kwietnia 2018 18:40:04 UTC+2 użytkownik Kamil Jońca napisał:

    > Nieprawdą jest jakoby. Co najmniej mbank umożliwia ustanowienie PZ w
    > systemie tranzakcyjny

    po zaakceptowaniu papierowego;)

  • 8. Data: 2018-04-02 21:03:17
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Kris <k...@g...com> writes:

    > 0W dniu poniedziałek, 2 kwietnia 2018 18:40:04 UTC+2 użytkownik Kamil Jońca

    > po zaakceptowaniu papierowego;)

    nie.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    There *__is* no such thing as a civil engineer.

  • 9. Data: 2018-04-02 23:30:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02-04-18 o 18:11, z pisze:
    > Coraz częściej się zdarza że operatorzy/usługi w necie wymagają podania
    > numeru karty kredytowej. Tylko taka forma zapłaty.

    Karty kredytowe miewają taki tryb, ze da Ci się ją obciążyć pomimo
    tego,że kartę zmienisz. Kiedy złapałem się na tym, jak po kilku latach
    się zorientowałem,że mi w ciężar karty rozliczają drobną kwotę za
    przedłużenie licencji programu,którego nie używałem.

  • 10. Data: 2018-04-03 02:35:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 02 Apr 2018 18:38:20 +0200, Kamil Jońca napisał(a):

    > Nieprawdą jest jakoby. Co najmniej mbank umożliwia ustanowienie PZ w
    > systemie tranzakcyjnym.

    Co dokladnie masz na mysli ?

    PZ z natury wychodzi od drugiej strony, nie od banku.

    J.