  • 1. Data: 2002-01-04 16:23:08
    Temat: Wysokość kredytu hipotecznego
    Od: "Pawel Kierski" <p...@m...com.pl>

    Witam (po raz pierwszy na grupie)!
    Przeglądałem trochę listy wstecz, ale nie znalazłem
    (i nie spodziewałem się 8-) z oczywistych względów)
    następującej informacji: jaką praktycznie można osiągnąć
    wysokość kretydu hipotecznego? Wiadomo, że zależy
    to od konkretnego przypadku (dochodów osoby itp.)
    oraz banku, a części z tych danych nikt publicznie nie
    będzie umieszczał 8-) Może jakieś przykłady (powiedzmy,
    że "znajomych", może również na priv), może linki?
    Na stronach banków niewiele można na ten temat uzyskać,
    a chciałbym - na początek - uniknąć biegania po kilkunastu,
    tylko po to, żeby się dowiedzieć, że "owszem - 40%
    interesującej sumy to możemy Panu przynać...".

    Paweł Kierski
    p...@m...com.pl

  • 2. Data: 2002-01-04 16:42:38
    Temat: Re: Wysokość kredytu hipotecznego
    Od: Mariusz A. Jasiński <m...@p...onet.pl>

    Pawel Kierski wrote:

    > a chciałbym - na początek - uniknąć biegania po kilkunastu,
    > tylko po to, żeby się dowiedzieć, że "owszem - 40%
    > interesującej sumy to możemy Panu przynać...".

    przeważnie 80%, ale są banki (np. GE, BOŚ) dające 100%,

    kwotowo to słyszałem o kredycie w Millenium rzędu 500 tys zł
    na dom pewnie

    MJ

    /===================================================
    =======\
    Mariusz A. Jasiński Portal eBanki.pl
    m...@p...onet.pl http://www.ebanki.pl
    http://www.mja.w.pl
    \===================================================
    =======/

  • 3. Data: 2002-01-04 16:43:27
    Od: "Pawel Kierski" <p...@m...com.pl>

    Użytkownik Mariusz A. Jasiński <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...

    > przeważnie 80%, ale są banki (np. GE, BOŚ) dające 100%,

    To wiem 8-) Chodziło mi raczej o bardziej o nominalne
    wartości w konkretnych warunkach.

    Paweł Kierski
    p...@m...com.pl

  • 4. Data: 2002-01-04 18:40:44
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

    Użytkownik "Pawel Kierski" <p...@m...com.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik Mariusz A. Jasiński <m...@p...onet.pl> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...

    > To wiem 8-) Chodziło mi raczej o bardziej o nominalne
    > wartości w konkretnych warunkach.

    W kazdym razie suma 200k pln nie jest jakims ograniczeniem przynajmniej w
    wiekszosc bankow (jesli tylko jest zdolnosc kredytowa), jak jest z wyzszymi
    sumami, nie wiem.

    mz

  • 5. Data: 2002-01-04 20:57:38
    Od: Roman Kubik <W...@p...com.pl>

    > To wiem 8-) Chodziło mi raczej o bardziej o nominalne
    > wartości w konkretnych warunkach.

    kredyty hipote(ty)czne zwykle nie maja max. wysokosci (uwiazanej do np. kwoty
    dochodu) a max. kwote raty (w odniesieniu do dochodu).

    kwota raty + kilkaset zlotych (zaleznie od banku) < dochody netto

    rata 3,000 to kredyt ok. 200-300kPLN (w zaleznosci od waluty, banku, okresu)

    w PLNach kredyt to ~15% czyli miesiecznie okolo 1.25% odsetki
    + cuskolwiek na kapital (przy dlugim ze 100 PLN to calkiem sporo :()
    w walucie ~7-8% czyli 0,6-0,7% kwoty na odsetki + cos na splate kapitalu.

    pozdrawiam

    romek

  • 6. Data: 2002-01-04 23:28:14
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

    Pawel Kierski wrote:

> [...]
    > (i nie spodziewałem się 8-) z oczywistych względów)
    > następującej informacji: jaką praktycznie można osiągnąć

    Może Cię zaciekawi http://www.kupmieszkanie.w.pl/mieszkanie_kredyt (konkretnych liczb
    nie podaję ale piszę trochę o sposobie w jaki się to liczy)