  • 1. Data: 2014-08-17 11:36:39
    Temat: Wypłata kartą WBK EUR z bankomatu EUR
    Od: Krzysztof kw1618 z Warszawy <"adres na mojej www">

    BZWBK: Wypłata 20 EUR z bankomatu w Niemczech kartą MC do konta walutowego
    w EUR zakończyła się naliczeniem opłat:
    1,50 EUR za wypłatę z bankomatu za granicą i to jest OK

    ale dlaczego za 20 EUR z konta zeszło 21,40 EUR i jeszcze dodatkowo 0,60
    EUR za przewalutowanie ?

    --
    Krzysztof kw1618 [Warszawa - Ursynów]
    http://grupy.3mam.net/

  • 2. Data: 2014-08-18 21:05:26
    Temat: Re: Wypłata kartą WBK EUR z bankomatu EUR
    Od: Krzysztof kw1618 z Warszawy <"adres na mojej www">

    Dnia Sun, 17 Aug 2014 11:36:39 +0200, Krzysztof kw1618 z Warszawy
    napisał(a):

> [...]
    > 1,50 EUR za wypłatę z bankomatu za granicą i to jest OK
    >
    > ale dlaczego za 20 EUR z konta zeszło 21,40 EUR i jeszcze dodatkowo 0,60

    reklamacja złozona, niech się głowią nad odpowiedzią

  • 3. Data: 2014-08-18 22:43:06
    Od: gral <n...@e...pl>

    W dniu 2014-08-18 21:05, Krzysztof kw1618 z Warszawy pisze:

    > reklamacja złozona, niech się głowią nad odpowiedzią

    Nie zapytał cię bankomat czy nie obciążyć ci konta podaną kwotą PLN? To
    teraz bardzo powszechne zagranicą. W przypadku różnych pazernych mbanków
    czasem może nawet bardziej korzystne. Trzeba bardzo uważać zwłaszcza
    przy kontach walutowych i klikać bez przewalutowania.

  • 4. Data: 2014-08-19 16:22:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gral" napisał

> [...]
    >mbanków czasem może nawet bardziej korzystne. Trzeba bardzo uważać
    >zwłaszcza przy kontach walutowych i klikać bez przewalutowania.

    Ale do karty prowadzonej w EUR chyba nie powinien proponowac
    przewalutowania ?

    J.

  • 5. Data: 2014-08-19 16:29:50
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

    W dniu 2014-08-19 16:22, J.F. pisze:
    > Użytkownik "gral" napisał

    > Ale do karty prowadzonej w EUR chyba nie powinien proponowac
    > przewalutowania ?

    A dlaczego nie powinien?
    Zna walutę rachunku? Skąd?
    Może znać kraj banku wystawcy karty i dlatego proponuje PLN
    Do karty do rachunku w USD też mi w CZ zaproponował przewalutowanie na PLN.

    Sławek

  • 6. Data: 2014-08-19 16:55:29
    Od: "az.anonim" <m...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 sierpnia 2014 16:22:21 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Ale do karty prowadzonej w EUR chyba nie powinien proponowac
    >
    > przewalutowania ?

    Może proponować. Kiedyś naciąłem się w Hiszpanii na takie podwójne przewalutowanie
    płacąc kartą EURową. Nieogarnięta kelnerka włączyła mi przewalutowanie a ja tego nie
    zauważyłem i potwierdziłem płatność.

  • 7. Data: 2014-08-19 17:18:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Slavekk" napisał

    >A dlaczego nie powinien? Zna walutę rachunku? Skąd?

    A nie zna ? Moglaby chyba byc zapisana gdzies na karcie.
    Wiecej to by chyba mialo sensu niz kraj banku wystawcy ?

    J.

  • 8. Data: 2014-08-19 18:19:18
    Od: Michał <m...@g...pl>

    W dniu 2014-08-19 16:22, J.F. pisze:
    > Użytkownik "gral" napisał
    [...]
    > Ale do karty prowadzonej w EUR chyba nie powinien proponowac
    > przewalutowania ?

    Karta EUR z Citibanku zdarza się że pyta... Ale fakt że nie zawsze.

    --
    pzdr,
    michal

    ---