  • 1. Data: 2016-07-19 03:13:55
    Temat: Wyłudzono ponad milion zł.
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    Wyłudzenia ma ponad miliard złotych udokumentowała już prokuratura
    prowadząca śledztwo w sprawie SKOK Wołomin. Zarzuty dla głównych
    podejrzanych w tej sprawie zostaną najprawdopodobniej rozszerzone,
    dodatkowo prokuratura zatrzymała niedawno kolejne osoby zamieszane w tę
    aferę. W sumie szacuje się, że ze SKOK Wołomin wyprowadzono co najmniej
    1,5 mld zł.

    Z informacji radia RMF FM wynika, że najnowsze zatrzymania dotyczą osób
    odpowiedzialnych za organizowanie dużych, nawet kilkusetosobowych grup
    ,,słupów". Zatrzymane osoby między innymi udostępniały konta, a także
    wystawiały zaświadczenia umożliwiające wyłudzanie kredytów. W sprawie
    pojawiły się także wątki dotyczące wyprowadzania pieniędzy do rajów
    podatkowych - część pieniędzy stamtąd wracała do Polski. W naszym kraju
    firmy z podatkowych rajów kupowały między innymi nieruchomości. Śledczy
    mają udokumentowane takie transakcje na ponad 20 milionów złotych.

    *Czytaj również: SKOK lawinowo bankrutuje. Tym razem we Włocławku i
    Czeladzi
    <http://superbiz.se.pl/wiadomosci-biz/skok-lawinowo-
    bankrutuje-tym-razem-we-wloclawku-i-czeladzi_846250.
    html>*

    Śledztwo w sprawie SKOK Wołomin prowadzą dwa zespoły prokuratorów.
    Zajmują się one m.in. ustalaniem wszystkich członków grup, które
    organizowały pozyskiwanie potencjalnych kredytobiorców, skupowali
    bezwartościowe nieruchomości służące do zabezpieczenia kredytów,
    podrabiali zaświadczenia o zatrudnieniu i wysokościach zarobków oraz
    organizowali dowóz poszczególnych kredytobiorców do SKOK w Wołominie i
    notariuszy. Ponadto prokuratorzy ustalają, gdzie były lokowane,
    transferowane i na co były przeznaczane zyski z tych przestępstw.

    Od 1 lipca br. w sprawie SKOK Wołomin prowadzone jest jeszcze jedno
    śledztwo - to efekt zawiadomienia o popełnieniu przestępstwa przez
    przedstawicieli Komisji Nadzoru Finansowego złożonego przez byłego posła
    Przemysława Wiplera (KORWiN).

    Prokuratura ma sprawdzić, czy w okresie od 27 października 2012 do 4
    listopada 2014 doszło niedopełnienia obowiązków służbowych i
    przekroczenia uprawnień przez funkcjonariuszy publicznych sprawujących z
    ramienia KNF nadzór nad działalnością SKOK-u.

    wzajemnych
    <http://superbiz.se.pl/wiadomosci-biz/polak-na-czele
    -europejskiego-sektora-ubezpieczen-wzajemnych_845843
    .html>*

    Kwestia, którą badać ma prokuratura dotyczy m.in. tego, że KNF zbyt
    późno podjęła decyzję o ustanowieniu w Kasie zarządcy komisarycznego.
    Zbigniew Kuźmiuk, eurodeputowany z PSL-u pisząc o zawiadomieniu Wiplera
    i decyzji prokuratury podkreśla, że gwałtowne pogorszenie sytuacji w
    SKOK-u Wołomin nastąpiło dopiero po przejęciu odpowiedzialności za niego
    przez KNF w 2012 roku.

    Zdaniem Kuźmiuka zarzut stawiany Kasie Krajowej SKOK i stojącemu na jej
    czele senatorowi PiS Grzegorzowi Biereckiemu mijają się z prawdą.
    Nasilenie nieprawidłowości w SKOK-u Wołomin nastąpiło w okresie, kiedy
    jego działalność nadzorowało KNF, a nie Rada Krajowa.

    Źródło: wpolityce.pl, rmf24.pl; oprac. MK

    tagi: Grzegorz Bierecki <http://superbiz.se.pl/grzegorz-bierecki,40708/>
    prokuratura <http://superbiz.se.pl/prokuratura,16449/> skok
    <http://superbiz.se.pl/skok,1633/> skok wołomin
    <http://superbiz.se.pl/skok-wolomin,441019/> Zbigniew
    <http://superbiz.se.pl/zbigniew-kuzmiuk,44688/>

    --
    animka

  • 2. Data: 2016-07-19 20:31:47
    Temat: Re: Wyłudzono ponad milion zł.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-07-19 o 03:13, Animka pisze:
    > Wyłudzenia ma ponad miliard

    Milion? Miliard? Who cares.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2016-07-19 21:49:16
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2016-07-19 o 20:31, Liwiusz pisze:

    > Milion? Miliard? Who cares.

    W tej chwili to juą sama nie wiem czy milion czy miliard :-[

    --
    animka

  • 4. Data: 2016-07-20 04:00:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Milion? Miliard? Who cares.

    To samo pomyslałem.
    Ale w koncu to Animka to te kilka zer chyba rzeczywiście nie ma znaczenia
    :)

  • 5. Data: 2016-07-20 06:22:01
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 07/20/2016 11:00 AM, Budzik wrote:
    > Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > To samo pomyslałem.
    > Ale w koncu to Animka to te kilka zer chyba rzeczywiście nie ma znaczenia
    > :)

    Jak by nie liczyć - miliard to ponad milion...

    Tomasz Chmielewski
    https://wpkg.org

  • 6. Data: 2016-07-20 12:00:37
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Chmielewski t...@n...example.com ...

    > Jak by nie liczyć - miliard to ponad milion...

    No FAKT :)

  • 7. Data: 2016-07-20 12:59:43
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2016-07-20 o 04:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > To samo pomyslałem.
    > Ale w koncu to Animka to te kilka zer chyba rzeczywiście nie ma znaczenia
    > :)
    W tym przypadku rzeczywiście nie ma to znaczenia.

    --
    animka

  • 8. Data: 2016-07-20 23:33:55
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    No nie, mylisz się i to bardzo: ten, kto kradnie milion,jest złodziejem, a ten, kto
    kradnie miliard jest poważanym biznesmanem.

    -----

  • 9. Data: 2016-07-21 20:08:57
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 20 Jul 2016 23:33:55 +0200, ąćęłńóśźż<n...@d...spamerow>
    wrote:
    > No nie, mylisz się i to bardzo: ten, kto kradnie milion,jest
    złodziejem, a ten, kto kradnie miliard jest poważanym biznesmanem.

    wg Turalińskiego ta granica jest już mocno obniżona do ok pół miliona.

    --
    Marek