  • 11. Data: 2018-09-28 11:43:52
    Temat: Re: Uszkodzone banknoty USD
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > To chyba jeszcze zależy od wielkości uszkodzenia.

    Od wielkości uszkodzenia to zależy, czy bezpłatnie, czy z potrąceniem
    czegoś.

    > Żona kiedyś w NBP wymieniała 50zł, bo było w kopercie - i dopiero po przedarciu
    koperty okazało się, że w środku coś jednak jest.
    > Coś było o tym, że nie może brakować więcej niż ileś % banknotu - i nawet jak masz
    calutki, tylko przerwany na pół, to każdej połówce brakuje za dużo % i trzeba iść do
    NBP i jeszcze wysłuchać OPR za to, że się im własność zniszczyło ;P Ale oddają nowy.
    Niestety nie da się tak zrobić, że drzesz na połówki i za każdą połówkę dostajesz
    osobną nówkę ;>

    Trzeba było skleić, byłby "cały, zniszczony".

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2018-09-28 11:46:31
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]
    > że się im własność zniszczyło ;P Ale oddają nowy. Niestety nie da
    > się tak zrobić, że drzesz na połówki i za każdą połówkę dostajesz

    Za 75% powierzchni dostajesz pełną wartość, za 45% - połowę.

    Był taki oszust, który z trzech banknotów robił cztery 75-procentowe
    poklejone fragmenty, wymieniał na 4 nowe i tak dalej. Zdaje się, że
    dość długo tak funkcjonował, zanim się ktoś połapał, że z numerami
    banknotów jest coś nie tego...

    MJ

  • 13. Data: 2018-09-28 18:51:47
    Od: Krzysztof kw1618 z Warszawy <b...@a...email.pl>

    > Uuu, sam w sobie jesteś korpo (to by było USI) czy reprezentujesz (ciekawe korpo,
    które ma problem ze 120$)?
    > I naprawdę musiałeś się nieźle naszukać, żeby trafić akurat do korporacyjnego citi,
    ile tych oddziałów jest w PL, 15 (choć prawdą jest to, że bywają w zaskakujących
    miejscach)?

    Są takie korporacje, np. ambasady, które gonią klienta do banku, aby
    opłatę za czynności konsularne wpłacić na ich konto i przynieśc kwit z
    tego banku.

    --
    Kontakt email przez www: https://grupy.3mam.net

  • 14. Data: 2018-09-29 10:03:25
    Od: Szymon <a...@w...pl>

    W dniu 2018-09-26 o 21:46, Karol pisze:
    > Który bank w Polsce nie robi problemu z uszkodzonym bankntotem np.
    > 20 USD
    > 100 USD
    > gdzie jest ten banknot jest w całości, mocno zużyty, postrzępiony i brakuje
    > kawałek tego banknotu, np. urwany róg 4x4 milimetry, na brzegu brakuje
    > kawałka 3x3 milimetry.
    >
    > Próbowałem znaleźć rozporządzenie NBP, że każdy bank posiadający licencję
    > powinien się takim banknotem zająć (i może wziąć za to prowizję), ale nie
    > znalazłem...

    W PL każdy bank musi wymienić PLN. Może natomiast nie przyjąć USD, EUR
    itd. W praktyce może się okazać, iż jedynie na terytorium USA możesz
    wymienić taki banknot.
    Mnie swego czasu odmówiono przyjęcia w CA całych dolarów, które
    "jedynie" miały napisy na banknocie.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2018-09-29 12:03:53
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 28 września 2018 18:52:39 UTC+2 użytkownik Krzysztof kw1618 z Warszawy
    napisał:

    > Są takie korporacje, np. ambasady, które gonią klienta do banku, aby
    > opłatę za czynności konsularne wpłacić na ich konto i przynieśc kwit z
    > tego banku.

    Hmmm, może i tak, choć OP pisał o "zajęciu" się banknotem, a nie o próbie wpłaty.
    Zaś co do tych wpłat - to tylko w kasie? Nie da się przelewem?

  • 16. Data: 2018-09-30 19:53:59
    Od: Krzysztof kw1618 z Warszawy <b...@a...email.pl>

    W dniu 2018-09-29 o 10:03, Szymon pisze:

> [...]
    > wymienić taki banknot.
    > Mnie swego czasu odmówiono przyjęcia w CA całych dolarów, które

    z USD się zgodzę, ale chyba EUR też musi przyjąć jako waluta europejska,
    mimo iż w PL nie jest obiegowa to PL jako członek UE - w traktatach
    chyba coś powinno byc na ten temat.

    --
    Kontakt email przez www: https://grupy.3mam.net

  • 17. Data: 2018-10-01 17:24:44
    Od: Szymon <a...@w...pl>

    W dniu 2018-09-30 o 19:53, Krzysztof kw1618 z Warszawy pisze:

    > z USD się zgodzę, ale chyba EUR też musi przyjąć jako waluta europejska,
    > mimo iż w PL nie jest obiegowa to PL jako członek UE - w traktatach
    > chyba coś powinno byc na ten temat.

    Emitentem jest EBC, a nie NBP. W związku z czym banknotu EUR też nie ma
    obowiązku przyjmować.

    https://www.comperia.pl/artykuly/o_kontach_osobistyc
    h/27752-gdzie-wymienic-uszkodzone-euro.html

    --
    Pozdrawiam