  • 1. Data: 2015-09-02 15:11:46
    Temat: Trochę nie na temat ale o finansach jakby nie było
    Od: Kris <k...@g...com>

    http://olx.pl/punkty/
    Teraz OLX "płaci" za korzystanie z aplikacji mobilnej, wcześniej ładnych pare setek
    pln można było wyrwać od ALLEGRO.
    Wie ktoś o co chodzi? Czemu tak usilnie promują korzystanie z aplikacji mobilnych?

  • 2. Data: 2015-09-02 15:40:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >ładnych pare setek pln można było wyrwać od ALLEGRO.
    > Wie ktoś o co chodzi? Czemu tak usilnie promują korzystanie z

    Maja pare zalet - np przypominaja o aukcji ktora inaczej bys
    przegapil.
    A to sie moze przekladac na wzrost obrotow.

    Ale banki tez bardzo lubia aplikacje mobilne.
    Moze im chodzi o bezpieczenstwo, moze o dostep do klienta z
    reklamami - ale to raczej w przyszlosci,
    moze o sciganie dluznikow, a moze to tylko kwestia mody czy tam
    lapowki miedzy firma programistyczna a dyrektorem marketingu/IT :-)

    A moze wiele smartfonow ciagle przegladarka nie dorasta do wymagan
    banku ? Ale wydaje mi sie, ze dorasta ...

    J.

  • 3. Data: 2015-09-02 15:45:07
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    [...]
    > A moze wiele smartfonow ciagle przegladarka nie dorasta do wymagan
    > banku ? Ale wydaje mi sie, ze dorasta ...

    MZ chodzi raczej o "śledzenie" klientów. Jednak telefon jest bardziej
    osobisty niż przeglądarka.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    Ask not for whom the telephone bell tolls...

  • 4. Data: 2015-09-02 16:10:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kamil "Jońca"" napisał w wiadomości grup
    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    >MZ chodzi raczej o "śledzenie" klientów. Jednak telefon jest bardziej
    >osobisty niż przeglądarka.

    Ale co - bank chce wiedziec gdzie klient jest ? I to tak zgrubsza, z
    dokladnoscia do kilkuset metrow ?

    Owszem, do jakiejs autoryzacji kart moze sie przydac, platnosc w
    Nigerii, a klient w Polsce ... podejrzane.
    Bo inaczej to jaki zysk dla banku ? Sprawdzac jak czesto do Biedronki
    zaglada ?

    J.

  • 5. Data: 2015-09-02 17:08:55
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    [...]
    > Bo inaczej to jaki zysk dla banku ? Sprawdzac jak czesto do Biedronki
    > zaglada ?

    Na przykład. Albo lokalu ze striptizem :)
    KJ

    <Culus> there is 150 meg in the /tmp dir! DEAR LORD

  • 6. Data: 2015-09-02 18:29:49
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2015-09-02 o 16:10, J.F. pisze:

    > Ale co - bank chce wiedziec gdzie klient jest ? I to tak zgrubsza, z
    > dokladnoscia do kilkuset metrow ?

    Tak, zmiany miejsca czas przebywania w konkretnych miejscach,
    trasy i prędkość przemieszczania to są ważne cechy profilu klienta.

    > Sprawdzac jak czesto do Biedronki zaglada ?

    I do tego np. potrzebna jest dokładna lokalizacja.

  • 7. Data: 2015-09-02 19:48:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MarcinF" napisał w wiadomości grup

    >Tak, zmiany miejsca czas przebywania w konkretnych miejscach,
    >trasy i prędkość przemieszczania to są ważne cechy profilu klienta.

    Hm, jakos nie bardzo sobie potrafie wyobrazic jak bank ma to przekuc
    na jakies uzyteczne dane, tzn przynoszace zysk.

    >I do tego np. potrzebna jest dokładna lokalizacja.

    Ale co - chca mu karte Biedronka zafundowac ?

    J.

  • 8. Data: 2015-09-02 23:52:39
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 02.09.2015 o 19:48, J.F. pisze:
    > Użytkownik "MarcinF" napisał w wiadomości grup

    > Hm, jakos nie bardzo sobie potrafie wyobrazic jak bank ma to przekuc
    > na jakies uzyteczne dane, tzn przynoszace zysk.

    Przespałeś ostatnie kilka lat? Słyszałeś o terminie "big data"?

    Taki profil, wsad danych, skorelowany z innymi danymi to jest konkretny
    pieniądz, który na rynku można sprzedać za kilka a NAWET kilkanaście
    groszy (strzelam, szacuję).

    p. m.