  • 1. Data: 2017-08-22 18:27:36
    Temat: Tajlandia - jak płacić
    Od: SERG <m...@n...fm>

    Wybieram się do Tajlandii i zastanawiam się jaka opcja będzie najtańsza:

    1. Zakup w Polsce THB i płatność nimi na miejscu.
    2. Zakup w Polsce $$ i na miejscu wymiana ich na THB.
    3. Płatności/wypłata z bankomatu kartą $$ podpięta do Kantoru Aliora.
    4. Płatności/wypłata z bankomatu kartą EUREUR podpięta do Kantoru Aliora.

    Może ktoś temat zna z autopsji?
    Raczej nie jestem skłonny do zakładania nowych kont/kart więc oprócz
    kart $ i EUR w Kantorze Aliora mam do dyspozycji zwykłą debetówkę wydaną
    do Dobrego Konta w Millennium Banku.

  • 2. Data: 2017-08-22 19:16:14
    Temat: Re: Tajlandia - jak płacić
    Od: klaus <k...@p...onet.pl>

    W dniu 22-08-2017 o 18:27, SERG pisze:
> [...]
    > 3. Płatności/wypłata z bankomatu kartą $$ podpięta do Kantoru Aliora.
    > 4. Płatności/wypłata z bankomatu kartą EUREUR podpięta do Kantoru Aliora.

    Z autopsji polecam 2.
    Oczywiście przy założeniu że kurs się nie zmieni od momentu zakupu $ do
    wymiany na THB lub płatności w THB.
    Chyba że znasz kogoś kto Ci sprzeda THB po kursie średnim to wtedy 1.

  • 3. Data: 2017-08-22 20:57:26
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    2 i/lub 3.
    Za 4 zapłacisz 15% prowizji.
    Za 1 pewnie podobnie przepłacisz, o ile w ogóle kupisz w PL THB.

  • 4. Data: 2017-08-22 23:18:49
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    On Tue, 22 Aug 2017 18:27:36 +0200
    SERG <m...@n...fm> wrote:

> [...]
    > 3. Płatności/wypłata z bankomatu kartą $$ podpięta do Kantoru Aliora.
    > 4. Płatności/wypłata z bankomatu kartą EUREUR podpięta do Kantoru Aliora.

    W dzisiejszych czasach to gdziekolwiek jestem, wybieram lokalną walutę z bankomatu.
    Przeważnie prowizja 3% (mam konto w EUR). Żadne kantory!!! Lepsza może być tylko
    wymiana waluty u siebie, od znajomego po kursie średnim. Reszta to zawracanie dupy i
    same straty.

    P.

  • 5. Data: 2017-08-23 07:10:31
    Od: SERG <m...@n...fm>

    Dziękuje za pomoc.
    No i tak pewnie zrobię.
    Kupie w Polsce $ i na miejscu wymienię na ichniejszą walutę.
    Jako backup wezmę jeszcze kartę $ z Kantoru Aliora.

  • 6. Data: 2017-08-23 10:11:17
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 22 sierpnia 2017 23:18:54 UTC+2 użytkownik Piotr C. napisał:

> [...]
    wymiana waluty u siebie, od znajomego po kursie średnim. Reszta to zawracanie dupy i

    A w którym to banku masz takie dziwne konto w euro?
    Choć w sumie rada może być dobra, z kantorami może być różnie - można trafić na
    złodziejski - albo w kursie, ew. w prowizji, albo wypłacający fałszywe banknoty.
    Karty IKA mają tylko jedną bezpłatną wypłatę w bankomacie, więc albo trzeba odżałować
    9zł na zrobienie testu, albo:
    - mieć ze sobą dolary, ale w kantorze wymieniać je tylko w ostateczności i po prostu
    ew. przywieźć ze sobą z powrotem,
    - potrzebną na pobyt kasę wybrać z bankomatu w Tajlandii kartą do konta dolarowego w
    IKA.

    Jak będzie jakiś problem z bankomatami, to wymienić gotówkę.
    Minus tego rozwiązania to konieczność zakupienie 2 razy większej ilości dolarów - w
    IKA kosztować to może 2gr na dolarze (jeśli się tam kupi - a potem sprzeda).

  • 7. Data: 2017-08-23 12:36:19
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Kiedyś (bankomaty były rzadkie) wymieniałem tam (w praktycznie każdym kantorku) czeki
    podróżne (nie chcieliśmy mieć gotówki przy sobie).
    To nie była wersja najtańsza, ale warto mieć ze dwa-trzy sposoby płatności ze sobą
    (awaria, kradzież).

    -----

  • 8. Data: 2017-08-23 14:38:27
    Od: "n...@p...pl" <n...@p...pl>

    > - potrzebną na pobyt kasę wybrać z bankomatu
    > w Tajlandii kartą do konta dolarowego w IKA.

    czy to prawda że w Tajlandii obowiązują bardzo wysokie
    opłaty za wypłacanie pieniędzy z bankomatów?

  • 9. Data: 2017-08-23 18:57:57
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    On Wed, 23 Aug 2017 01:11:17 -0700 (PDT)
    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    > A w którym to banku masz takie dziwne konto w euro?

    Czy ja wiem czy dziwne? ABN Amro w Holandii. Kiedyś, wcześniej wypłacałem z Toyota
    Banku (PLN) w Korei - czyli też egzotyczna waluta i również prowizje znośne, a
    napewno lepsze niż kantorowe. Niestety TB się w tej kwestii popsuł i zaczeli mocno
    żydzić.

    P.

  • 10. Data: 2017-08-23 18:59:33
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    On Wed, 23 Aug 2017 05:38:27 -0700 (PDT)
    "n...@p...pl" <n...@p...pl> wrote:

    > czy to prawda że w Tajlandii obowiązują bardzo wysokie
    > opłaty za wypłacanie pieniędzy z bankomatów?

    Musiałbym sprawdzic w historii (półtora roku wstecz) ale nie, to było max. pare euro.
    Warto jednak wypłacić raz a dobrze, ja niestety ciągle miałem wrażenie że 'dużo nie
    trzeba', a potem sie człowiek skusił na to czy tamto pare razy i było trzeba dobierać
    ;)