  • 11. Data: 2019-06-11 14:02:52
    Temat: Re: Tajemniczy nabywca z zagranicy, wpłata na konto
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Poldek pisze:

    > Podałem człowiekowi nr konta, na którym mam kwotę bliską 0 zł.
    > Odpisał, że jest teraz w podróży służbowej i ma problem z zapłatą firmie
    > transportowej, więc czy się zgadzam, żeby przysłał mi dodatkowo 3 tys.
    > zł ponad cenę motocykla, a z tego ja zrobię przelew firmie transportowej :-)

    marchewka (przynęta) została rzucona

    spodziewaj się za chwilę kija

  • 12. Data: 2019-06-11 14:05:36
    Od: ń <...@...n>

    Masz za dużo czasu?
    Gdy tylko wystawiałem coś droższego na olx zaraz przychodziły podobne maile, zwykle
    po polskawemu z obcym akcentem.
    Od ręki zlewałem do koszalina.
    No chyba, że książkę piszesz ;-)

  • 13. Data: 2019-06-11 14:12:37
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-06-11 o 13:30, Liwiusz pisze:

    > Napisz, że nie ma sprawy, czekaj na przelew - i raportuj :)

    Człowiek bardzo szybko odpowiada na moje maile.
    Zgodziłem się, żeby przysłał mi przelew w wysokości ceny motocykla + 3
    tys. zł na koszty transportu. Po chwili dostałem dwa maile od Secure
    Trust Bank potwierdzające przelew. Napisałem człowiekowi, że jak tylko
    dostanę pieniądze, to zapłacę za transport. Na to on już w tonie
    popędzającym, że muszę najpierw wysłać 3 tys. zł na konto firmy
    transportowej, której dane są podane, aby przelew kierowany do mnie
    został uruchomiony :-)

  • 14. Data: 2019-06-11 14:21:29
    Od: ń <...@...n>

    Z ciekawości: kto jest właścicielem domeny nadawcy maili?

    -----

  • 15. Data: 2019-06-11 14:22:34
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 czerwca 2019 14:12:38 UTC+2 użytkownik Poldek napisał:

> [...]
    > popędzającym, że muszę najpierw wysłać 3 tys. zł na konto firmy
    > transportowej, której dane są podane, aby przelew kierowany do mnie

    Czyli tak jak pisałem
    Za chwile Dyrektor Banku osobiście do ciebie napisze a potem FBI czy inny Secret
    Service

  • 16. Data: 2019-06-11 15:08:48
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-06-11 o 14:21, ń pisze:
    > Z ciekawości: kto jest właścicielem domeny nadawcy maili?
    >

    > -----

    Nie wiem, kto jest właścicielem domeny, przyszło ze wzbudzającego
    dodatkowe zaufanie adresu s...@p...com

  • 17. Data: 2019-06-11 16:32:59
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-06-11 o 10:01, Kris pisze:

    > Pełna zgoda
    > Kilka razy już takie zabawy miałem jak na OLx coś wystawiłem

    To by się zgadzało, bo na olx też dałem ogłoszenie.

  • 18. Data: 2019-06-11 19:03:19
    Od: ń <...@...n>

    W czytniku poczty:
    prawoklik -> Właściwości -> Szczegóły -> Żródło wiadomości i masz w nagłówkach skąd
    wysłano (adres IP).

    W poczcie www chyba jeszcze prościej (pokaż pełne nagłówki?).

    -----

  • 19. Data: 2019-06-11 19:03:52
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2019-06-11 o 09:23, Kris pisze:

    > Na 99% próba przekrętu
    > Będzie Ciebie zwodził, przysyłał sfałszowane potwierdzenia wpłaty, pisał o
    konieczności wpłaty z Twojej strony kwoty weryfikacyjnej czy innych kosztów
    > Popisz Sobie z nim zobaczymy co z tego wyjdzie

    napisz mu, że się odezwiesz jak tylko pieniądze będziesz miał na koncie,
    wcześniej ma sobie darować wszelką korespondencję

    + nie reaguj na żadne prośby/grozby na 100% żadnej kasy na koncie nie
    zobaczysz

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 20. Data: 2019-06-11 19:50:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.06.2019 o 14:12, Poldek pisze:

> [...]
    > popędzającym, że muszę najpierw wysłać 3 tys. zł na konto firmy
    > transportowej, której dane są podane, aby przelew kierowany do mnie

    No to wiemy, na czym miało polegać oszustwo :-)