    From: Poldek <p...@i...eu>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Tajemniczy nabywca z zagranicy, wpłata na konto
    Date: Tue, 11 Jun 2019 01:09:56 +0200

    Wystawiłem motocykl na allegro. W tym dziale obecnie można dawać tylko
    ogłoszenia. Po paru dniach dostałem SMSa bez numeru tel. nadawcy, tylko
    w miejscu numeru pojawiło się jego imię - Daniel. SMS w języku
    angielskim. Chciał aby na podany w SMSie adres e-mail wysłać wiadomość,
    czy oferta aktualna i jaka cena aktualna. Napisałem wiadomość e-mail na
    ten adres - lekko obniżyłem cenę z ogłoszenia i zaprosiłem do obejrzenia
    motocykla osobiście u mnie na miejscu. Człowiek odpisał, że akceptuje
    warunki, cenę i chce, żeby przysłać mu dane mojego rachunku bankowego,
    IBAN, SWIFT, dane posiadacza, bank itp. Ponadto chce mój adres domowy,
    gdyż zamierza wpłacić mi pieniądze na konto i przysłać firmę
    transportową, która zabierze motocykl i dokumenty. Pisze, że formalności
    dot. dokumentów zostaną załatwione przez jego "shipping agent".
    Czy to ma znamiona autentycznego kupca, czy też to jest wkrętka?