  • 11. Data: 2002-01-02 17:06:39
    Temat: Re: Szukam materiałów na temat obsługipłatności kartami magnetycznymi
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Jan 02, 2002 at 04:59:19PM +0100, p...@v...pl wrote:

    > Poufne jak diabli.
    > Z adresów które mi podaliście odpowiedziało mi tylko PeKaO, ze jak chcę to
    > sobie mam do nich dzwonic, reszta firm mnie olała.

    Ja tam sie nie dziwie. Tez w sprawie ew. prowizji wole pogadac
    telefonicznie a najlepiej aby przyjechal ktos ode mnie z firmy.

    > Ludzie! chodzi mi tylko o przyblizone wartosci oplat, nikt tego sprawdzac
    > nie bedzie mi.

    Przeciez podalem. Malo precyzyjne?

    > Czy placi sie abonament miesieczny, czy prowizje jednorazowa, czy jak...
    > Prosze, pomóżcie, nawet jak ktoś ma to nie ch mi chociażby na priv napisze.
    > Podkreśłam ze chodzi o rozwiązanie oprte na zwykłym PeCecie i dodatkowo
    > zakupionym zwykłym czytniku kart magnetycznych.

    To bardzo zalezy od firmy.

    A jesli chodzi o rozwiazania systemowe (pc + czytnik kart) to jedyna
    mi znana firma robiaca to bardziej niz eksperymentalnie (z autopsji)
    jest polcard. Zdaje mi sie ze pekaosa cos w temacie robi, ale nic
    wiecej nie pamietam.

    eservice ma tylko posy (i znow - po prostu nie widzialem nic
    innego). To samo z wbk.

    Jesli ktos ma inne dane to tez sie chetnie dowiem.

    --

    --w

  • 12. Data: 2002-01-04 13:00:46
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik <p...@v...pl> napisał w wiadomości
    > Poufne jak diabli.
    > Z adresów które mi podaliście odpowiedziało mi tylko PeKaO, ze jak chcę to
    > sobie mam do nich dzwonic, reszta firm mnie olała.

    Eeee... wystarczy troche pogrzebac w serwisach a mozna zzalezc np cos
    takiego
    http://www.polcard.com.pl/faq10.html ;)

    Maciej

  • 13. Data: 2002-01-04 13:38:47
    Od: m...@a...net.pl

    >Wyszlo mi ze tak jest najtaniej, sam czytnik, a nie caly terminal POS.

    Jak rozumiem, chcesz czytac karte za pomoca czytnika polaczonego z PC.
    Nastepnie laczyc sie normalnym PC towym modemem z PolCardem dalmy na to
    zeby dostac autoryzacje.
    Nikt na to nie pojdzie, zeby udostepnic Ci dokumentacje dotyczaca
    protokolow komunikacyjnych, i tego co jest na pasku magnetycznym
    karty. Zalozenie jest takie, ze terminal POS to czarna skrzynka,
    i nikt publicznie nie opowiada jak (dokladnie) to sie laczy
    z centrum autoryzacyjnym, i co jest czytane z paska.
    Twoj sprzet moglby bys swietnym narzedziem do skimowania kart na przyklad.
    A w ogole - podepnij jeszcze PIN pad... ;-)

    Pozderawiam.
    Michal.

  • 14. Data: 2002-01-04 13:57:11
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Jan 04, 2002 at 01:38:47PM +0000, m...@a...net.pl wrote:

    > Jak rozumiem, chcesz czytac karte za pomoca czytnika polaczonego z PC.
    > Nastepnie laczyc sie normalnym PC towym modemem z PolCardem dalmy na to
    > zeby dostac autoryzacje.

    bardzo dobre rozwiazanie.

    > Nikt na to nie pojdzie, zeby udostepnic Ci dokumentacje dotyczaca

    BZDURA!

    A o kasach fiskalnych z obsluga transakcji kartami platniczymi
    slyszales? np. firma epos?

> [...]
    > i nikt publicznie nie opowiada jak (dokladnie) to sie laczy
    > z centrum autoryzacyjnym, i co jest czytane z paska.

    A wiesz co to jest NDA?

    A jesli chodzi o dane na pasku, to nei trzeba do tego miec posa,
    wystarczy wytargas kilka norm iso (8583 na poczatek) i juz wiesz co
    jest na karcie. Tu nie microsoft, zabezpieczenie mimo wszystko nie
    lezy w ukryciu tego jak sie to robi tylko w innym miejscu.

    > Twoj sprzet moglby bys swietnym narzedziem do skimowania kart na przyklad.

    Taniej jest kupic dedykowane narzedzie do skimowania. Na kartach kilka
    razy adresy chodzily.

    > A w ogole - podepnij jeszcze PIN pad... ;-)

    Szczerze - jesli ma byc bezpiecznie, to _TYLKO_ z pinpadem. I nie ze
    wzgledu na PINy, wbrew pozorom ...

    --

    --w

  • 15. Data: 2002-01-04 14:26:44
    Od: m...@a...net.pl

    Zaraz. Uscislijmy o czym mowimy:
    a) o podpieciu czytnika kart do PCta, napisaniu wlasnego softu
    zeby to dzialalo jako POS i podpieciu PIN padu? I podpisaniu umowy
    z PolCardem, ktory bedzie przyjmowal transakcje z naszego POSA?
    Czy moze:
    b) Modernizacji kasy fiskalnej przez dodanie czytnika i PIN padu
    i zastosowanie firmowego softu do obslugi tego sprzetu?

    Bo jesli da sie zrobic wariant a) to przyznaje, jestem zdziwiony.

    Michal.

  • 16. Data: 2002-01-04 14:32:52
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Jan 04, 2002 at 02:26:44PM +0000, m...@a...net.pl wrote:

    > Bo jesli da sie zrobic wariant a) to przyznaje, jestem zdziwiony.

    A myslisz ze co naprawde znajduje sie w kasie fiskalnej? Inaczej -
    czym tak naprawde _jest_ kasa fiskalna - pecetem.

    Nie wiem skad jestes, ale takie rozwiazania stoja w Warszawie co
    najmniej w dwu miejscach - galeria centrum (dawna sciana wschodnia)
    oraz geant (na pewno ten praski), mozna poczlapac i zobaczyc (tylko
    nie nachalnie bo ochrona zaprowadzi do pokoju zeznan).

    Pamietaj ze takie urzadzenia musza przejsc certyfikacje i to nie byle
    jakie bo zarowno visy jak i epi. A ci potrafia sie przyczepic nawet do
    faktu ze drzwi do pomieszczenia gdzie wgrywasz klucze sa zamykane
    tylko na dwa zamki.

    --

    --w

  • 17. Data: 2002-01-04 14:48:20
    Od: m...@a...net.pl

    >Pamietaj ze takie urzadzenia musza przejsc certyfikacje i to nie byle
    jakie bo zarowno visy jak i epi.

    O to mniej wiecej pytalem.
    Natomiast, ze kasa fiskalna jest PC tem, to wiem.
    Bankomaty zreszta tez sa PCtami.

    Michal.

  • 18. Data: 2002-01-04 14:54:50
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Jan 04, 2002 at 02:48:20PM +0000, m...@a...net.pl wrote:

    > Bankomaty zreszta tez sa PCtami.

    Co zreszta czasem az za dobrze widac. Na szczescie euronety raczej na
    OS/2 chodza ;-)

    --

    --w

  • 19. Data: 2002-01-04 18:51:26
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On 4 Jan 2002 15:32:52 +0100, w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)
    wrote:

> [...]
    >jakie bo zarowno visy jak i epi. A ci potrafia sie przyczepic nawet do
    >faktu ze drzwi do pomieszczenia gdzie wgrywasz klucze sa zamykane

    No ale w takim razie to chyba takie rozwiazanie odpada dla pytajacego
    w tym watku.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 20. Data: 2002-01-06 20:19:54
    Temat: Re: Szukam materiałów na temat obsługipłatno?ci kartami magnetycznymi
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Jan 04, 2002 at 07:51:26PM +0100, Wojtek Frabinski wrote:

    > No ale w takim razie to chyba takie rozwiazanie odpada dla pytajacego
    > w tym watku.

    Wojtek, przeciez on nie podal zadnych warunkow. Moze on pisze to, a
    moze tylko chce kupic juz czesciowo spersonalizowane? Nic nie wiadomo.

    --

    --w