  • 1. Data: 2002-01-01 00:06:12
    Temat: Sila nabywcza zlotowki
    Od: a...@c...com (Antonio)

    . . .
    > Ma sie
    >rozumiec, ze o sile nabywczej tej, czy innej waluty Janusz nie slyszal. USA,
    >dzieki falszywym statystykom wyglada wspaniale w cyfrach, ale rzeczywistosc
    >jest bardziej skromna. Prawda w oczy kole, prosze dalej chodzic w rozowych
    >okularach, bo sie wzrok popsuje.

    A po co poslugiwac sie falszywymi statystykami? Co do sily nabywczej to nigdy
    nie bylo problemu z obliczaniem jej. Jakie problemy masz z tym?

    To jest bardzo proste i kazde dziecko Meksykanskie potrafi przeliczyc sobie
    dolary na peso i ile za dolara lub peso kupi sie w Los Angeles a np. w Mexico
    City. :))

    Dla przykladu zalozmy ze jakis tam przecietny Polak mieszkajacy w Warszawie
    utrzymuje sobie wystarczajacy dla niego styl zycia za 10 tys zl (okolo 2.500
    USD). Jezeli ten Polak wyprowadzi sie do Los Angeles i zechce utrzymac TEN SAM
    styl zycia to bedzie potrzebowac wydac tam zaledwie 9.086,36 PLN.

    Ale jezeli wyprowadzi sie do Tokyo i nadal zechce utrzymac TAKI SAM styl zycia
    w Tokyo jak w Warszawie to bedzie musial wydac 21.015,31 PLN.

    Dla odmiany utrzymanie takiego samego stylu zycia jak w Warszawie bedzi
    kosztowalo zaledwie 8.041,62 PLN w Bombay. Wiecej dasnych o innych miastach
    mozna znalezc tutaj:

    http://international.monster.com/workabroad/articles
    /cost/
    --
    Antonio

  • 2. Data: 2002-01-01 15:58:14
    Temat: Re: Sila nabywcza zlotowki
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

> [...]
    SAM
    >styl zycia to bedzie potrzebowac wydac tam zaledwie 9.086,36 PLN.

    Oczywista bzdura.
    Poczytaj jeszcze raz co pisze na tej stronie:
    "a United States family of three earning $100,000 a year "
    "Warsaw - $88,175"
    Z tego wynika dokladnie to co napisano.
    A ty napisales zupelnie co innego!

    Popatrz - rodzina, utrzymujaca sie w Polsce powiedzmy z 2000 zlotych
    miesiecznie, czyli okolo 6000$ rocznie, umarla by z glodu w LA za takie
    pieniadze.
    Myslisz ze to mozna sobie ot, tak - liniowo przeskalowac jak komu pasuje?
    Ech...

    Michal.

  • 3. Data: 2002-01-03 14:11:02
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@p...com>

    Użytkownik "Antonio" <a...@c...com> napisał w wiadomości

> [...]
    SAM
    > styl zycia to bedzie potrzebowac wydac tam zaledwie 9.086,36 PLN.

    ROTFL!!! Przecietny Polak, ech, Warszawiacy, dalej niz za Pruszkow wzrok
    wasz nie siega... Wiesz co to srednia krajowa? A z drugiej strony:
    Moja rodzina, gdyby wykonywala te same zawody w Stanach co w Polsce, zamiast
    przykladowych 10000pln zarabialaby miesiecznie15000$ - jak sie to ma do
    poziomu zycia, latwo zgadnac. Ale gdyby to miala byc Bialorus, to
    umarlibysmy z glodu :)
    T.

  • 4. Data: 2002-01-03 14:12:47
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Thu, Jan 03, 2002 at 03:11:02PM +0100, Tomasz Nowicki wrote:

    > ROTFL!!! Przecietny Polak, ech, Warszawiacy, dalej niz za Pruszkow wzrok

    A gdzie jest Pruszkow? ;-)

> [...]
    > przykladowych 10000pln zarabialaby miesiecznie15000$ - jak sie to ma do
    > poziomu zycia, latwo zgadnac. Ale gdyby to miala byc Bialorus, to

    A pamietasz dowcip z zolnierzami Rozyjskim i Amerykanskim, jak sie
    klocili ile dziennie kalorii spozywaja? Nikt nie bedzie sie odzywial
    dwoma workami ziemniakow codziennie!

    Choc w przypadku Bialorusi to wcale nie jest smieszne.

    --

    --w