  • 1. Data: 2014-10-27 19:09:27
    Temat: Sensowny - niedrogi - dostęp do środków za granicą (strefa EUR).
    Od: longraider <l...@b...goaway>

    Dawno dawno temu, kiedy jeszcze mbank nie był taki zły ;-) pamiętam że
    za granicą korzystałem normalnie z bankomatów, karty płatniczej, etc.
    Tolerowałem 5% spread, bo oprócz niego nie było innych opłat.

    Ostatnie wyjazdy były z gotówką zamienianą w kantorach, no ale jednak to
    nie ta wygoda...

    Tak więc - czy jakiś bank udostępnia jakiś sensowy produkt w tej materii?

    W mbanku kicha - z tego co widzę nawet Aquarius nic nie daje, bo dla EUR
    trzeba liczyć 6% spread + 2% opłaty za PLN/EUR, co daje prawie 5% w
    stosunku do kantora. Drogawo.
    Nie mówiąc o zwykłym e-koncie gdzie za wypłatę z bankomatu liczą sobie
    jakieś dzikie prowizje.

    pozdrawiam serdecznie,
    M.

  • 2. Data: 2014-10-27 21:24:32
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-10-27, longraider <l...@b...goaway> wrote:

    [...]

> [...]
    > stosunku do kantora. Drogawo.
    > Nie mówiąc o zwykłym e-koncie gdzie za wypłatę z bankomatu liczą sobie

    A zobacz konto kantorowe (kantor.aliorbank.pl), z kartą w EUR.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2014-10-27 21:34:37
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > A zobacz konto kantorowe (kantor.aliorbank.pl), z kartą w EUR.

    fajne, ale tylko jedna wypłata z bankomatu w miesiącu gratis, każda
    kolejna 9 zł

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2014-10-28 00:00:29
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Nie tak zle z tym mBankiem, otworz sobie emax walutowy w EUR z karta visa.
    zaloz konto w kantorze Aliora i po zakupie waluty mozesz ja bezplatnie
    przelac do mbanku. Wyplaty z Emax-EUR z bankomatow zagranicznych sa
    bezplatne. Od razu uczulam, ze wyplacasz i placisz tylko w tych krajach,
    gdzie jest EUR, wtedy nie ma zadnych przewalutowan i dodatkowych prowizji.
    Podroze do krajow poza EUR to juz inna dyskusja i inne rozwiazania, ale
    jestes chyba zainteresowany tylko strefa EUR.

  • 5. Data: 2014-10-28 21:07:26
    Od: longraider <l...@b...goaway>

    On 28.10.2014 00:00, Krzysztof wrote:
> [...]
    > Podroze do krajow poza EUR to juz inna dyskusja i inne rozwiazania, ale
    > jestes chyba zainteresowany tylko strefa EUR.

    Dzięki, w połączeniu z kantorem aliora wygląda sensownie.

    Chociaż idealnie by było mieć kredytówkę zamiast konta walutowego +
    debetówki, ale chyba chcę za dużo. Chociaż może coś takiego istnieje w
    jakiejś ofecie? :-)

    Poza strefę EUR też mi się zdarza podróżować, ale rzadko (max raz do
    roku) i raczej zabieram gotówkę - kartę traktuję awaryjnie. Oczywiście
    jeśli masz jakieś sensowne i proste patenty to z chęcią posłucham :-)
    powiedzmy że kierunki to Rumunia i Bałkany.

    M.

  • 6. Data: 2014-10-29 07:31:37
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-10-27 19:09, longraider pisze:
> [...]
    > stosunku do kantora. Drogawo.
    > Nie mówiąc o zwykłym e-koncie gdzie za wypłatę z bankomatu liczą sobie

    sprawdź meritum bank - wydaje mi się że za przewalutowanie pln-eur nie
    ma tam prowizji

    Łukasz

  • 7. Data: 2014-10-30 01:03:41
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

[...]

    -----------
    Jedynym sensownym rozwiazaniem, ktore znam jest konto np w Alior T-mobile w
    USD z karta (darmowosc konta i karty) i polaczenie tego z kantorem Aliora.
    Transakcje w egzotycznych walutach przeliczane sa przez MC na USD i w takiej
    formie obciazaja konto w tej walucie. Walute zakupujesz w Al-kantor i
    przelewasz on-line do t-mobile. Wyplaty z bankomatow sa platne 5zl, ale
    platnosci bezgotowkowe darmowe. Jedyne przewalutowania w takim ukladzie sa
    przez MC, podobno sa wystarczajaco atrakcyjne.
    Zasady kart Aliorowych sa takie:
    karta do konta w EUR-placimy tylko w strefie EUR
    do konta GBP- placimy tylko w UK
    do konta USD-placimy USA lub inne kraje nie posiadajace GBP i EUR
    Nie zastosowanie sie do powyzszych regul (uzycie karty w USD w strefie EUR)
    bedzie skutkowalo 2 krotnymi przewalutowaniami po tabeli banku, tabela dla
    kart jest z bardzo duzym spreadem (trudno bedzie znalezc gorsze rozwiazania
    na rynku)
    Podsumowujac, z kartami Aliora trzeba uwazac i byc swiadomym, czego sie
    uzywa i w jakim kraju.

  • 8. Data: 2014-10-30 20:42:11
    Od: gral <n...@e...pl>

    W dniu 2014-10-30 01:03, Krzysztof pisze:

    > -----------
    > Jedynym sensownym rozwiazaniem, ktore znam jest konto np w Alior
    > T-mobile w USD z karta (darmowosc konta i karty)

    Podobno jeszcze dobrym sposobem jest debetówka Citi podpieta pod konto
    EUR, gdzie transakcje w walutach "egzotycznych" są rozliczane po kursie
    MC. Przy koncie CitiPriority wypłaty z bankomatów za granicą za darmo, w
    dowolnej ilości, i to jest przewaga nad Alior kantor.

    Nie testowałem tego własnoręcznie, ale na grupie nie raz o tym pisano.

  • 9. Data: 2014-10-31 20:30:51
    Od: longraider <l...@b...goaway>

    On 30.10.2014 20:42, gral wrote:

    > Podobno jeszcze dobrym sposobem jest debetówka Citi podpieta pod konto
    > EUR, gdzie transakcje w walutach "egzotycznych" są rozliczane po kursie
    > MC.

    Dziękuję ślicznie za info - przyda się na pewno, szczególnie że szukanie
    co jak się przewalutowuje i z jakim spreadem łatwe nie jest.

    M.