  • 1. Data: 2018-03-13 19:10:49
    Temat: zmiany w TOIP w bankach po zmianach w sposobie realizacji przelewów do ZUS
    Od: t...@p...pl

    w 1999-2017r. co najmniej kilka dużych banków oferowało
    przelewy do ZUS gratis, przy czym były one rozpoznawane
    przez bank po konkretnym nr rachunku (trzy dla całej PL)

    teraz ustawodawcy coś sie odwidziało i każdy dostał swój
    nr rachunku z "6" na trzecim miejscu i NIP na końcu
    a z tego co czytalem obsługują to "zwykłe" eliksiry

    pytanie: czy to coś zmieniło w taryfach banków? Czy banki
    zaczęły pobierać opłaty za te przelewy albo czy teraz
    pilnują aby przelew zwalniający z opłaty za konto dotyczył
    podmiotu o konkretnym nr NIP?

  • 2. Data: 2018-03-13 19:38:48
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-03-13 o 19:10, t...@p...pl pisze:

    > pytanie: czy to coś zmieniło w taryfach banków? Czy banki
    > zaczęły pobierać opłaty za te przelewy albo czy teraz
    > pilnują aby przelew zwalniający z opłaty za konto dotyczył
    > podmiotu o konkretnym nr NIP?

    W mBanku przelew do ZUS był i jest gratis.
    Co to jest przelew zwalniający z opłaty za konto?
    P.G.

  • 3. Data: 2018-03-13 23:38:45
    Od: t...@p...pl

    > Co to jest przelew zwalniający z opłaty za konto?

    np. w ING była (nie wiem czy nadal jest taka oferta), że
    jeśli z konta firmowego płacisz składkę ZUS to konto jest
    gratis, a jeśli tego nie zrobisz to opłata 9zł za prowadzenie