  • 1. Data: 2022-01-18 11:02:20
    Temat: Re: o2: Policjantka dostała SMS-a od oszusta. Tak mu odpisała
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 18 Jan 2022 07:59:05 +0100 (GMT+01:00), Eneuel wrote:

    > o2: Policjantka dostała SMS-a od oszusta. Tak mu odpisała.
    > https://www.o2.pl/kobieta/policjantka-dostala-sms-a-
    od-oszusta-tak-mu-odpisala-6727390198770528a

    Taa ... Robercie, co my tu mamy:
    -przestepstwo ... nie powiadomienia o przestepstwie wlasciwych
    organow? No ale sama jest wlasciwym organem.

    -niedopelnienie obowiazkow sluzbowych - bo dlaczego dosadnie
    odpowiada, zamiast podjac dzialania zmierzajace do zapobieganiu
    przestepstwom i schwytania sprawcow?

    A tak w ogole, to gdzie macie strone do zglaszania takich sms?
    Ilu oszukanych byloby mniej, gdybyscie reagowali ..

    A gdyby mu tak wyslala SMS z wezwaniem do stawienia sie na
    komisariacie celem zlozenia wyjasnien ?

    J.

  • 2. Data: 2022-01-18 17:35:06
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

> [...]
    >
    > -niedopelnienie obowiazkow sluzbowych - bo dlaczego dosadnie
    > odpowiada, zamiast podjac dzialania zmierzajace do zapobieganiu

    Ależ podejmuje, zniechęca...
    Skąd wysyłane SMS-y? Z bramki, z telefonu słupa, rozgłaszane z lewego BTS-a?

    > A tak w ogole, to gdzie macie strone do zglaszania takich sms?
    > Ilu oszukanych byloby mniej, gdybyscie reagowali ..

    https://incydent.cert.pl/#!/lang=pl
    =>Osoba fizyczna => Podejrzana wiadomość e-mail/SMS:

    "Podejrzany SMS: Prosimy o załączenie pełnej treści SMSa (wraz z
    numerem/nazwą
    nadawcy) albo zrzutu z ekranu ukazującego pełną zawartość wiadomości.
    Wiadomości
    SMS zawierające złośliwe linki możesz również zgłosić używając funkcji
    "Przekaż",
    przesyłając je bezpośrednio na numer 799-448-084"

    > A gdyby mu tak wyslala SMS z wezwaniem do stawienia sie na
    > komisariacie celem zlozenia wyjasnien ?

    O ile w ogóle by odebrał...

    Arek

  • 3. Data: 2022-01-18 18:05:19
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 18 sty 2022 o 11:02, J.F pisze:

    > A gdyby mu tak wyslala SMS z wezwaniem do stawienia
    > sie na komisariacie celem zlozenia wyjasnien ?

    Wolałbym, by cichuteńko podeszła, machnęła obuszkiem w łeb,
    poprosiła kolegów o dowleczenie zwłok w stosowne miejsce,
    dopełniła innych formalności, po czym opisała proceder
    w służbowym raporcie i w necie...

    Żadne to państwo, skoro nie radzi sobie z oszustami.
    Jeśli na domiar złego poluje na czarownice -- to już
    totalna klęska! Jeśli -- bo nie twierdzę, że poluje,
    choć też nie twierdzę, że nie poluje -- nie wiem,
    jak jest z tym polowaniem a jedynie rozpatruję
    ewentualności takie, jak polowanie czy zastępcze
    cele w ogóle...

    Swego rodzaju zastępczym celem jest niepotrzebna
    komplikacja prawa, choćby podatkowego...

    Siak czy inaczej -- oszustwa ,,na wnuczka'' czy
    ,,na SMS'' są uskuteczniane w Polsce od lat...

    Mandaty karne wysokie na kilka tysięcy pln za nadmierną
    szybkość funkcjonują, lecz ,,wnuczki'' jakoś też funkcjonują...

    -=-

    Ręka w górę [bądź stopa w dół?] -- kto ani razu nie
    przekroczył ograniczonej przepisami szybkości o 99 km/h?...
    Przykładowo -- piękna droga z ograniczeniem do 70 km/h,
    a na liczniku widzimy 170 km/h...

    Latem obserwowałem takie miejsce -- niedobrze robi się od
    trzęsienia mostu, podmuchów samochodów, łomotu kół, ryku
    silników... Wiem, z jaką szybkością ludzie tam jeżdżą,
    bo tamtędy czasami ;) jeździłem... 150 km/h to spacerek... ;)

    Zwykle amorki radzą sobie z nierównościami doskonale, ale czasami
    koła jakiegoś rumaka odrywają się zbyt mocno od podłoża, samochód
    nie trzyma się jezdni jak szyn, lekko uskakując w bok/poprzek...

    Szkodliwość takiego czynu wg mnie żadna -- skoro od dekad nie ma tam
    wypadków, choć z zewnątrz ;) wygląda to strasznie... Myślę też, że
    konstrukcja mostu nie cierpi zbyt mocno... Ale odważny policjant
    (raczej automat) mógłby zebrać tam niezłe żniwo...

    -=-

    ZUS, w osobie GUścińskiej zaprasza na szkolenie...
    Pani prezes szuka swym pracownikom zajęcia? -- jak Jarema Skrzetuskiemu?

    https://www.zus.pl/edukacja/kontakt

    --