  • Data: 2006-10-10 08:46:49
    Temat: Re: mbank: przelew między własnymi rachunkami i płatności
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info> szukaj wiadomości tego autora

    Adam Płaszczyca napisał(a):

    > A czym to się różni od zwykłego przelewu między dwoma kontami, bo nie
    > rozumiem?
    > Wystarczy wszak zdefiniować sobie taki przelew.

    W kwestii przelewów między własnymi rachunkami.

    W mBanku masz do wyboru:
    - każdorazowe wypełnianie przelewu jednorazowego od zera (łącznie z
    numerem rachunku) i każdorazowe zatwierdzanie kodem (ewentualnie
    wyszukanie w historii i wybór opcji "wykonaj ponownie")
    - zdefiniowanie przelewu, zatwierdzenie kodem jedynie podczas
    definiowania, wykonywanie BEZ kodu

    W inteligo także możesz ustanowić tzw. "płatność" (odpowiednik
    mBankowego przelewu zdefiniowanego) i wykonywać przelew bez podawania
    kodu. Jednakże jest jedno ułatwienie - "fabrycznie wbudowana" :-) opcja
    "przelew między własnymi rachunkami", w której nie trzeba NIC wypełniać,
    jedynie wybrać rachunki z listy rozwijalnej, wpisać tytuł i kwotę. I -
    co ważne - każdorazowo przy wykonywaniu podać kod z karty kodów. Nie
    trzeba nic definiować.

    O co chodzi? Wiele osób zabezpiecza się w ten sposób, że większe środki
    trzyma na innym rachunku (np. eMax albo inny rachunek w ramach konta
    inteligo), a na rachunku z kartą i przypisanymi płatnościami (przelewami
    zdefiniowanymi) mniejsze kwoty, uzupełniane w razie potrzeby. Środki na
    innym rachunku są bezpieczne, bo zabezpieczone kodem jednorazowym.

    W przypadku chęci wykonania przelewu między własnymi rachunkami w
    inteligo wystarczy w takim wypadku dokonać stosownej opcji i podać kod.
    mBank z kolei zmusza użytkowników chcących uprościć tę czynność do tego,
    ażeby definiowali przelew. A co za tym idzie - zrezygnowali z
    zabezpieczenia środków pozostających na innym rachunku - gdyż po
    zdefiniowaniu takowego przelewu, można go wykonać bez użycia kodu
    jednorazowego.

    Zupełną paranoją jest dla mnie fakt, iż posiadaczy eMax+ zmusza się
    wręcz do tworzenia przelewu definiowanego, poprzez uniemożliwienie
    dokonania przelewu jednorazowego. Klient ma do wyboru albo zrezygnowanie
    "pod przymusem" z zabezpieczenia środków kodem jednorazowym (taki
    przelew jednorazowy w 99% przypadków będzie przecież wskazywał na eKonto
    do którego podpięte są inne przelewy definiowane i karty!), albo
    tworzenie przelewu definiowanego i każdorazowe usuwanie go.

    Problem rozwiąże się sam, gdy mBank wprowadzi opcję każdorazowego
    potwierdzania kodem wykonanie przelewu zdefiniowanego (analogicznie jak
    w Multi), co - mam nadzieję - nastąpi.