    From: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mbank - bezpieczenstwo
    Date: 03 Jan 2002 17:37:44 +0100

    Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl> writes:

    > No bez jaj. Pokaz mi bank w ktorym mozna wyplacic gotowke tylko na
    > gebe.

    Sa takie, naprawde.
    Przy czym to ma swoje odbicie w umowie(/regulaminie).

    > A to juz tylko problem tych osob co maja problemy z czytaniem

    Czyli znakomitej wiekszosci.

    Przyklad - zawsze sprawdzasz w sklepie, czy suma na paragonie jest
    istotnie suma cen wszystkich zakupionych rzeczy? Ja nie, jesli miesci
    sie to w odpowiednich granicach. Zawsze sprawdzasz, ze suma z paragonu
    zgadza sie z suma na slipie karcianym? Ja nie sprawdzam, jesli jest
    realna - pracownik moze mnie oszukac na pare zlotych ze znacznym
    prawdopodobienstwem.

    > Rozwin mysl bo nie za bardzo rozumiem.

    To proste - nie wystarcza swietle procedury, zabezpiecznia itp, bo
    wiekszosc klientow nie zabezpiecza sie przed dzialaniem banku na ich
    szkode - w ogole o tym nawet nie mysla.

    To, ze bank ma gwarancje BFG i na ile, albo ze drugi jest lepszy bo
    ma gwarancje skarbu panstwa :-) to klienci wiedza (albo ze karta Citi
    jest uprzywilejowana). Tego, ze pracownik banku moze ich oszukac,
    wiekszosc klientow bankow nie bierze pod uwage. A moze, w wiekszosci
    przypadkow, i to tak, ze nie da sie tego udowodnic.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator