  • 1. Data: 2017-12-29 10:31:13
    Temat: mBank - brak czujności kosztuje :(
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Wydawało mi się że:
    - jak się z czegoś w banku rezygnuje to dobrze mieć na to kwitek,
    - żaden kwitek będący potwierdzeniem właśnie złożonej dyspozycji nie
    jest płatny.

    No i już wiem, że faktycznie jedynie mi się wydawało.
    Zdobywanie wiedzy kosztuje :(

    Zaszedłem wczoraj do mBanku aby zrezygnować (między innymi) z karty
    debetowej.
    Gość powiedział, że w takim razie ją zastrzega i że to wystarczy, bo jak
    nie złożę wniosku o wysłanie nowej karty to jej nie dostanę.
    Potem wydrukował mi potwierdzenie zastrzeżenia (chciałem mieć kwit), ale
    ani się nie zająknął, że za to potwierdzenie zgarnia mi 40zł.
    Skoro w tym temacie mnie nabrał to zacząłem też wątpić czy na pewno
    nowej karty mi nie przyślą sami z siebie.

    Czy to moje przekonanie, że potwierdzenie właśnie złożonej dyspozycji
    nie jest płatne to jest tylko jakiś mój wymysł (takie miałem
    doświadczenie dotychczas z bankami, ale nie testowane z mBankiem), czy
    może wynika to z czegoś ważniejszego niż moje przekonanie?
    Jest się na co powoływać kwestionując te 40zł, czy nie ma?
    P.G.

  • 2. Data: 2017-12-29 13:25:27
    Temat: Re: mBank - brak czujności kosztuje :(
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Niestety właśnie wydawało Ci się - w TOiP wyraźnie stoi:
    - Opłaty za dokumenty w wersji papierowej wydawane na życzenie Klienta
    - Dokumenty o charakterze zaświadczeń
    - Dokumenty stwierdzające stan faktyczny posiadanych przez Klienta produktów
    - Opłata za każdy wydany dokument. Jeden dokument może dotyczyć jednego produktu
    - 40 zł (bezpłatne jedynie dla aquarius intensive)

    Choć może właściwie to wydawało Ci się co do charakteru dokumentu, który otrzymałeś -
    chciałeś potwierdzenie złożenia dyspozycji, a gość zrobił zamiast tego zaświadczenie
    o stanie faktycznym.
    Tak że ew. można spróbować się tego czepić - po pierwsze, że dał Ci co innego niż
    chciałeś - bo jeśli np. nie mógł dać potwierdzenia złożenia dyspozycji, to nie
    powinien dawać niczego - a po drugie, że nie poinformował o cenie (choć nie wiem, czy
    w banku mają taki obowiązek jak w sklepie).
    Reklamację zawsze można napisać - w mBąku można mailem, trzeba tylko podać imię,
    nazwisko i numer konta - jak uznają, to zyskasz, jak nie, to będzie zachowany status
    quo, więcej nie stracisz.

    Zaś ogólnie takie rzeczy lepiej załatwia się samoobsługą przez tzw. "komputer" (czy
    też grę komputerową, zwaną "systemem transakcyjnym mBąka" - choć ostatnio jeszcze
    lepszą grę zrobiła mi żaba z aktywacją karty dodatkowej do KK - jedyną opcją, jaką
    znalazłem, by aktywować tą KK dla żony jest w mojej apce mobilnej - ale jeszcze nie
    sprawdziłem, czy zadziała) - teraz nawet tak zrobili, że domyślnym powodem
    zastrzeżenia jest "rezygnacja z karty" ;>

  • 3. Data: 2017-12-29 15:55:10
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Reklamację zawsze można napisać - w mBąku można mailem, trzeba tylko podać imię,
    nazwisko i numer konta.

    Jest to gdzieś napisane?
    Bo wolę mailem niż na gębę, ale jakoś nie widziałem info o takiej drodze
    składania reklamacji (nie szukałem dokładnie).

    Ja w ogóle coś słabo ogarniam tę stronę mBąka.
    Jakiś pół roku temu gość w m-kiosku mi powiedział, że różne od lat
    zerowe konta (E-max, Emax+) to mogę sobie sam wyklikać ich skasowanie -
    nie znalazłem.
    Wczoraj ten gość też mi powiedział, że mam wybrać Pasaż i potem gdzieś
    jest rozwiązanie umowy, czy coś takiego i dalej można decydować w jakich
    zakresach chcę rozwiązać.
    Znów szukałem i nie znalazłem.
    Albo jestem ślepy, albo oni nie rozróżniają tego jak oni widzą system, a
    jak klient.
    P.G.

  • 4. Data: 2017-12-29 16:14:46
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    O reklamacjach masz tu: https://www.mbank.pl/pomoc/reklamacje/ - jedna z opcji:
    - za pośrednictwem wiadomości e-mail na adres k...@m...pl
    - Jeśli składasz reklamację drogą mailową, powinna ona zawierać imię, nazwisko oraz
    numer rachunku.
    To oczywiście jest na "zwykłej" stronie mBąka, a nie w systemie transakcyjnym.

    Zaś w systemie można zamykać poszczególne konta - najpierw kliknij "pasaż", potem
    "usługi" (tak dwie linijki niżej niż guzik "pasaż", na szarym tle) i tam jest
    "wypowiedzenie umowy" - ale nie jest to "umowa ramowa", tylko umowy o prowadzenie
    poszczególnych rachunków, więc można rozwiązywać po jednej.
    Inna sprawa, że "ramowej" umowy z mBąkiem - i/lub "umowy o bankowość elektroniczną" -
    w ogóle nie daje się rozwiązać, a przynajmniej nie w ST, może jakaś walka z oddziałem
    przyniosłaby skutek ;>

    Ale nie ma co się dziwić, ten nowy ST mBąka to jest gra komputerowa - nawet można coś
    wygrać, ja w wersji oranżadowej wygrałem ostatnio darmową naklejkę zbliżeniową - po
    poklikaniu w różne wnioski zaczęła mi się pokazywać oferta naklejki za 0zł - ale nie
    działało kliknięcie w nią, napisałem reklamację ze zrzutem ekranu - i z przeprosinami
    przyszło info, że choć promocji żadnej nie ma, to jak zamówię i pobiorą mi 10zł, to
    mam się powołać na odpowiedź i zwrócą - i zwrócili ;>

    mBąka nie traktuje poważnie i trzymam tylko ze względu na darmowe debetówki i
    naklejki - w "dużym" mBąku mam eKonto mobilne na starych zasadach i naklejkę z
    promocji, w "oranżadzie" zaś KD jest bezpłatna, a naklejkę wygrałem.
    Zastanawiałem się ostatnio nad KK, bo dają bez opłaty za wydanie, więc na rok spokój,
    a trochę tych mRabatów jest (nie mylić z mOkazjami, bo tu plaża) - ale po pierwsze
    jest tak brzydka, że pękają oczy, a po drugie boję się korowodów z ew. zamykaniem.

  • 5. Data: 2017-12-29 18:52:02
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > O reklamacjach masz tu: https://www.mbank.pl/pomoc/reklamacje/ - jedna z opcji:
    > - za pośrednictwem wiadomości e-mail na adres k...@m...pl

    Dzięki. Jak zobaczyłem poprzednią wiadomość to akurat musiałem biegiem
    wybywać i na szybko (bez szukania samemu) napisałem pytanie, bo brałem
    pod uwagę, że może nie uda mi się znaleźć, a chciałbym dziś ruszyć temat.

    > Zaś w systemie można zamykać poszczególne konta - najpierw kliknij "pasaż", potem
    "usługi".

    Poszukam jeszcze raz. Wczoraj byłem raczej wkurzony, a to zaślepia :).

    > w "oranżadzie" zaś KD jest bezpłatna,

    Właśnie do oranżady się przymierzam, ale jak w październiku próbowałem
    zagłębić się w regulaminie to w ogóle w nim nie znalazłem kart - cała
    masa zapisów o blik, a o kartach cicho, albo za szybko przeglądałem -
    człowiek nigdy nie ma czasu.
    Druga rozważana alternatywa to Citi. Zastanawia mnie tylko, bo z TPiO
    wynika, że potwierdzenie przelewu w formie elektronicznej - 4zł i nie
    wiem, czy jak się samemu wygeneruje w systemie to te 4zł, czy to tylko
    jak się pójdzie, że się chce dostać, ale nie musi być na papierze.

    Dziś wpadłem na pomysł, że może sam siebie polecę, ale znalazłem w
    regulaminie specjalny punkt, że Polecający i Polecany nie mogą być tą
    samą osobą. Gdyby nie ten punkt to wszystko by pasowało :)

> [...]
    pierwsze jest tak brzydka, że pękają oczy, a po drugie boję się korowodów z ew.

    Wczoraj zamykałem też KK (miałem ją coś koło 8 lat, ale jak skasowali
    przelewy z karty na ZUS to wychodzi mi, że mogę nie wyrobić limitu
    zwolnienia rocznego, a nie chce mi się pilnować/liczyć).
    - dostałem potwierdzenie złożenia wniosku (i za to nie skasowali),
    - dostałem to też mailem,
    - po 1h zadzwoniła pani pytając, czy wiem co robię i mówiła, że dostałem
    maila ze szczegółową informacją co i jak, a ja, że w tym co dostałem nic
    nie ma. Ona mówiła o jakimś wysłanym podobno ok 19:30. Myślałem, że może
    w spam wpadło, ale potem sprawdziłem i nie.
    Czyli oni uważają, że mi wysłali dokładną instrukcję, a ja nie dostałem.
    Poza tym wszytko działa :).
    P.G.

  • 6. Data: 2017-12-29 18:54:26
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Na zdrowy rozsądek?...

    Wszystko wskazuje, że to mi tego rozsądku zabrakło :(.

    Jak mBank nie miał oddziałów to było jasne że trzeba wszystko na
    telefon. Ale jak mają już oddziały to sobie pomyślałem, że rezygnowanie
    to najlepiej w oddziale bo będę miał jakiś dokument, że faktycznie
    zrezygnowałem, no i mam :)
    P.G.

  • 7. Data: 2018-01-04 14:16:33
    Od: Dąbrowski <n...@a...pl>

> [...]
    "wypowiedzenie umowy" - ale nie jest to "umowa ramowa", tylko umowy o prowadzenie
    poszczególnych rachunków, więc można rozwiązywać po jednej.

    A może wiesz jak zobaczyć historię (pobrać wyciąg) rachunku który kiedyś
    nazywał się msaver a teraz Moje cele? Gdy już doklikam się do szczegółów
    rachunku to mam jedynie kwotę całkowitą i zawołanie "Świetnie Ci idzie -
    tak trzymaj!"

  • 8. Data: 2018-01-31 09:55:51
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Reklamację zawsze można napisać - w mBąku można mailem,

    Napisałem. Oddali.
    P.G.