  • 11. Data: 2018-10-03 21:33:21
    Temat: Re: kredyt hipo w opcji standard czy promocyjny?
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > A nie 25zł?

    mnie pobierają 12 zł, oby to się zmieniło, bo mi szkoda tych 144 zł rocznie

    > Tak było kiedyś (liczyłem, że dodaje do marży znacząco) i tak jest na stronie oraz
    w TOiP.
    > Może masz lepiej.
    > Ale w żabie będzie tak samo - chyba że jakiś specjal na powitanie wymyślą, jednak
    na razie zapowiadają utrzymanie wszystkiego tak samo.

    > Zaś czerwoną kupę ma teraz santander consumer - a santander ma białą ma czerwonym
    tle (wcześniej tak miał consumer).

    patrzę na to logo i w zasadzie to masz właściwe skojarzenie ;-)
    w przyszłym tygodniu mam tam umowę kredytową, zapytam pracowników czy
    tak samo im się kojarzy...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 12. Data: 2018-10-04 12:45:15
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-10-03 o 20:27, RobertS pisze:

    > zwyżka o 0,5pp na cały kwartał

    Brzmi na _aż_cały_ kwartał, a powinno być na _tylko_ kwartał.
    To nie jest groźne. Można w razie co nauczyć się na swoim błędzie.
    Ja mam zwyżkę 1pp bez możliwości cofnięcia.
    Nie wiem, może ktoś kiedyś takie karanie na potencjalnie 30 lat za
    jednomiesięczny błąd uznał za zapis niedozwolony, ale szukał nie będę.

    > jak ktoś aktywnie korzysta z karty to nie jest takie trudne

    Zależy z jakiej korzysta / planuje korzystać po wzięciu kredytu. Ja
    normalnie korzystam z kredytowej (po co wydawać swoje jak można banku).
    A debetową biorę pod uwagę zawsze po pierwszym aby wyrobić 1k (bo do
    takiej kwoty dostaję 5% zwrotu). Raz mi się zdarzyło myśleć, że już
    wyrobiłem, co nie było prawdą. Kapnąłem się jak zaczął się kolejny miesiąc.
    Taką sytuację miałem na myśli pisząc, że można kiedyś przegapić.

    > kredyty hipo na 5 lat są...dość rzadkie, zwykle ludzie biorą na 15-30
    > lat, nawet jak mają zdolność na mniej

    Nie lubię kredytów (skoro bank na tym zarabia to znaczy, że ja tracę -
    wiem, że to jest duże uproszczenie). Dlatego chciałem wziąć na jak
    najkrócej - 5 lat, ale bankowi wyszło, że nie mam zdolności i wziąłem na
    10. W sumie fajnie wyszło, bo WIBOR spadł i teraz płacę odsetki 2,7% i
    jestem ciekaw, czy niski WIBOR dotrwa do końca mojego kredytu (2021).
    Jak nie dotrwa to się będę zastanawiał nad wcześniejszą spłatą, ale
    obecnie nie ma uzasadnienia.

    > poza tym nawet jeżeli bierzesz na 30 lat to przecież możesz spłacić w 3...

    Tak, ale....
    Jak kredyt na 30 lat spłacisz jednorazowo np. po 5 latach to przez te 5
    lat płaciłeś odsetki od prawie całej kwoty kredytu, a jakby kredyt był
    od razu na 5 lat to zapłacisz średnio od połowy kwoty kredytu (zakładam
    ratę malejącą, bo przy stałej to płaci się więcej).
    A jeśli stać cię na systematyczną spłatę kredytu w 5 lat, a wziąłeś go
    na 30 to znaczy, że jesteś w stanie co miesiąc spłacić więcej niż wynika
    z harmonogramu. Mógłbyś dzięki temu zapłacić mniej odsetek, ale nie
    możesz tego prosto zrobić bo musisz co miesiąc składać jakiś wniosek. Do
    tego często w umowie taka możliwość jest przyblokowana na kilka
    pierwszych lat (znaczy nie zakazana, ale pociąga za sobą odpowiednio
    wysokie opłaty).
    P.G.

  • 13. Data: 2018-10-04 13:19:48
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    RobertS pisze tak:

    > bank nie może klienta do niczego zmuszać więc, aby go przekonać
    > np. do założenia konta lub wzięcia KK stosuje promocje
    >
    > co byście wybrali?

    Oczywiscie że pierwsze żeby bank nie wiedział czy pracuje i gdzie
    pracuje i ile zarabiam.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 14. Data: 2018-10-04 13:20:51
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 3 października 2018 21:33:23 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:

    tle (wcześniej tak miał consumer).

    > patrzę na to logo i w zasadzie to masz właściwe skojarzenie ;-)
    > w przyszłym tygodniu mam tam umowę kredytową, zapytam pracowników czy
    > tak samo im się kojarzy...

    Skojarzenie nie jest moje, przeczytałem w komentarzu pod jakimś tekstem o tym
    rebrandingu - ale uwolnić się nie da ;>
    I uznałem za warte spopularyzowania, bo to wybitnie widoczne wyprowadzanie kasy. Że
    zacytuję obecnego premiera "santander to marka rozpoznawalna w PL" - ca. 2014. Oby im
    to wyszło "na zdrowie" ;P

  • 15. Data: 2018-10-04 13:26:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PiteR" napisał w wiadomości grup
    .net...
    RobertS pisze tak:

    >Oczywiscie że pierwsze żeby bank nie wiedział czy pracuje i gdzie
    >pracuje i ile zarabiam.

    Bank nie jest glupi - jesli nie bedzie wymagal, zebys mu co roku
    przynosil zaswiadczenie z pracy, to i tak sobie zapisze, ze masz
    obowiazek go poinformowac, pod grozba zwiekszenia marzy/cofniecia
    promocji/wymowienia kredytu :-)

    J.

  • 16. Data: 2018-10-04 13:29:47
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    J.F. pisze tak:

> [...]
    > przynosil zaswiadczenie z pracy, to i tak sobie zapisze, ze masz
    > obowiazek go poinformowac, pod grozba zwiekszenia marzy/cofniecia

    Tak ale jak sie splaca regularnie raty to jest się zapomnianym i nikt
    nie wnika. Chyba że się podlezie samemu i pojawi w banku.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 17. Data: 2018-10-04 13:38:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PiteR" napisał w wiadomości grup
    .net...
    J.F. pisze tak:

    >Tak ale jak sie splaca regularnie raty to jest się zapomnianym i nikt
    >nie wnika. Chyba że się podlezie samemu i pojawi w banku.

    Praktycznie tak, ale jednak jak cos pojdzie zle, to sie bankowi moze
    przypomniec.
    A czym to wtedy grozi ? Moga naliczyc oplaty wstecznie ?

    No i bank tu placi, choc te 0.5% roznicy ... 5zl/mc ...moze i
    faktycznie warto zaplacic ... za komfort ?

    J.

  • 18. Data: 2018-10-04 14:45:07
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-10-04 o 13:38, J.F. pisze:
    > No i  bank tu placi, choc te 0.5% roznicy ... 5zl/mc ...moze i
    > faktycznie warto zaplacic ... za komfort ?

    Nie rozumiem o jakich 5zł/mc piszesz.
    Kredyt Hipo chyba zazwyczaj jest ponad 100k.
    0,5% od 100k to 500zł/rok - czyli ponad 40zł/mc.

    Czy to chodzi o coś innego?
    P.G.

  • 19. Data: 2018-10-04 14:51:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...

    >Nie rozumiem o jakich 5zł/mc piszesz.
    >Kredyt Hipo chyba zazwyczaj jest ponad 100k.
    >0,5% od 100k to 500zł/rok - czyli ponad 40zł/mc.
    >Czy to chodzi o coś innego?

    Hm, dobrze liczysz.
    A ja glupi wyszedlem od raty - zakladajac 1500zl/mc, to 0.5% dalo mi
    ~5 zl.
    Ale masz racje - w racie jest splata kapitalu i odsetki.
    Odsetki liczone z marza 2.7% beda znaczaco wyzsze niz z marza 2.2% - o
    ok 20% a nie 0.5%.

    Czyli mamy dylemat - ok 40-80zl/mc ... czy warto doplacic ...
    wlasciwie za co ?
    Za to, ze bank nie wie, ze straciles prace, i/lub zmniejszyles zarobki
    ?

    J.

  • 20. Data: 2018-10-04 15:13:57
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2018-10-04 o 12:45, Piotr Gałka pisze:

    > Brzmi na _aż_cały_ kwartał, a powinno być na _tylko_ kwartał.
    > To nie jest groźne. Można w razie co nauczyć się na swoim błędzie.

    zgoda, zwyżka na kwartał, później kolejna weryfikacja

    > Ja mam zwyżkę 1pp bez możliwości cofnięcia.
    > Nie wiem, może ktoś kiedyś takie karanie na potencjalnie 30 lat za
    > jednomiesięczny błąd uznał za zapis niedozwolony, ale szukał nie będę.

    znam bank, który tak robi, ale nie słyszałem, aby ktoś z tego powodu
    szedł do sądu, jak już trzeba było zrobić refinans

> [...]
    > normalnie korzystam z kredytowej (po co wydawać swoje jak można banku).
    > A debetową biorę pod uwagę zawsze po pierwszym aby wyrobić 1k (bo do

    akurat dotyczy to banku, w którym za płatność debetówką można dostać 2%
    zwrotu (max 30 zł/m-c)

    > Nie lubię kredytów (skoro bank na tym zarabia to znaczy, że ja tracę -
    > wiem, że to jest duże uproszczenie).

    jeżeli kredyt kosztuje mnie (przykładowo) 3%, a mogę bez problemu
    zarobić na swoich środkach 5% to biorę większy kredyt nawet jak go nie
    potrzebuję
    hipo to najtańsze finansowanie na rynku, mogę spłacić całe zobowiązanie,
    ale po co miałbym to robić skoro systematycznie zarabiam więcej niż
    oddaję bankowi

> [...]
    > od razu na 5 lat to zapłacisz średnio od połowy kwoty kredytu (zakładam
    > ratę malejącą, bo przy stałej to płaci się więcej).

    jest tak jak piszesz, ale powraca powyższe = po co mam oddawać bankowi
    kasę, która kosztuje mnie "grosze"?

    pomijam podejście psychologiczne, hipotekę itp...z ekonomicznego punktu
    widzenia mi się to NIE opłaca (piszę o sobie, nie każdy musi mieć takie
    podejście)

    --
    pozdrawiam
    RobertS