    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Wed, 5 Sep 2018 02:03:46 -0700 (PDT)
    Subject: Re: konta w wielu bankach
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 5 września 2018 10:06:32 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Jakiś przykład?

    Hmmm, pojawia się to mimo wszystko.
    Z "moich":
    - aliasy można sobie dowolnie (oczywiście z ograniczeniami, np. oranżada nie pozwala
    na stosowanie kropek) wybrać w milku, citi (tutaj to jest prawie obowiązkowe, choć
    można się jeszcze logować numerem karty), mBąku, oranżadzie (ale nie może być tak sam
    jak w mBąku), inteligo,
    - w kantorze aliora aliasem jest adres e-mail - nie wiem, czy można wyłączyć
    możliwość logowania e-mailem,
    - wyłącznie aliasem nadanym przez bank (a przynajmniej jeszcze nie próbowałem
    logowania identyfikatorem liczbowym) można logować się w krokodylu i ing,
    - wyłącznie identyfikatorem liczbowym można logować się w db, żabie i lion's.

    Numeru telefonu - jako podawanego - jeszcze nie spotkałem, ale przy dzwonieniu na
    infolinię zadzwonienie z podanego do banku numeru telefonu zastępuje wstukanie
    identyfikatora np. w db.
    W krokodylu identyfikator na infolinię to PESEL - ale masz też ustawione pytanie
    bezpieczeństwa.

    Tak się zastanawiam nad zlikwidowaniem aliasów, ale musiałbym się nauczyć
    identyfikatorów do milka, oranżady, inteligo i aliora.

    Aha, oczywiście aż tak beztroski nie jestem - zestaw haseł mam ten sam do wszystkich
    banków, ale nie używam ich do jakichkolwiek innych serwisów - to by była głupota. Do
    każdego sklepu internetowego czy innego "portalu" wymyślam nowe hasło i zapisuję
    sobie w specjalnym katalogu - pamiętam tylko te do poczty.

    Zastanowić można by się jeszcze nad zlikwidowaniem przelewów zdefiniowanych do innych
    banków - to rzeczywiście może być jakieś info, jak ktoś poznałby login i hasło.
    Ale bez telefonu nic nie ukradnie, najwyżej narobi złośliwości.