  • Data: 2018-09-03 16:52:58
    Temat: Re: konta w wielu bankach
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 3 września 2018 14:03:48 UTC+2 użytkownik Dominik Ałaszewski
    napisał:

    > Delikatnie mówiąc, niezbyt bezpieczne.
    > Menadżer haseł (np. Keepass) Twoim przyjacielem.

    Czy to dużo bezpieczniejsze?
    Jaka to różnica, czy masz jedno hasło do wszystkich banków - czy też różne hasła, ale
    wszystkie chronione jednym wspólnym do Keepassa?
    A o ile mniejsza wygoda - trzeba te różne hasła wydobywać, wpisywać - a jak masz
    jedno, to masz je "w palcach".
    Dodatkową ochroną są różne loginy w różnych bankach (choć możliwość aliasowania
    oczywiście daje jeszcze większą wygodę kosztem bezpieczeństwa - ale nie trzeba
    korzystać z aliasów, co ma dodatkową zaletę, że trzeba zapamiętać id/login i pamięta
    się go w przypadku konieczności skorzystania z infolinii - nie wszystkie banki mają
    identyfikację po numerze telefonu, czy też tak prosty pomysł, by identyfikatorem był
    PESEL - np. do oranżady nie pamiętam loginu).
    Do tego login i hasło to tylko pierwszy poziom zabezpieczeń - pozwala podejrzeć stan
    kont czy ew. wykonać przelewy "zaufane" - a tych raczej nie definiuje się tak, by
    były bardzo niebezpieczne.
    Do innych operacji są potrzebne jeszcze token/karta kodów/smsy - więc tak czy siak
    trzeba mieć telefon - i wg mnie taki KeePass niewiele wnosi.

    Chyba że masz jakiś kontrscenariusz i nie jest to tylko bla-bla "że tak jest
    niebezpiecznie"?