    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: katolicka nauka społeczna a fundusze inwestycyjne
    Date: Thu, 22 Aug 2019 00:56:31 +0200

    "Olin" g...@4...net

    > Prof. nadzw. dr hab. Eryk Łon - członek RPP - w Radiu Maryja
    > prezentuje swe poglądy:
    > http://www.radiomaryja.pl/informacje/prof-eryk-lon-p
    olski-rynek-kapitalowy-nadzieja-polskiej-gospodarki/

    > "Polska jest krajem, w którym zamieszkuje ogromna liczba katolików, do
    > których sam się zaliczam. Według danych portalu Aleteia, blisko 90 proc.
    > Polaków przyznaje się do katolicyzmu. Polska pozostaje nadal najbardziej

    Ale do którego katolicyzmu? -- rzymskiego, czy polskiego?... ;)

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Katolicki_Kościół_Naro
    dowy_w_Polsce
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Polski_Narodowy_Kośció
    ł_Katolicki <-- USA
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Polskokatolicyzm
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Starokatolicyzm
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Kościół_Polskokatolick
    i_w_Rzeczypospolitej_Polskiej <-- Polska

    > katolickim państwem Europy. Z tego powodu warto rozważyć wykorzystanie
    > katolickiej nauki społecznej przy tworzeniu nowych funduszy inwestycyjnych.
    > może warto w przyszłości utworzyć w naszym kraju fundusz Świętej Barbary?

    Dlaczego nie św. Jadwigi? ;) Bo była Węgierka? ;) Ale i polskim królem!
    (iluż to królów żeńskich było w Polsce czy w naszych przodków Rzeczpospolitych?)

    > Fundusz ten mógłby prowadzić swą działalność przy wykorzystaniu wiedzy
    > jakiejś rady społecznej, która mogłaby określać konkretne kryteria doboru
    > spółek do funduszu, także w ramach jego konkretnych subgałęzi, czyli takich
    > subfunduszy. Być może potrzebne byłoby współdziałanie w tej mierze z radami
    > społecznymi przy arcybiskupie poznańskim, śląskim lub np.
    > szczecińsko-kamieńskim.

    Pachnie protestantyzmem... Czyżby ekumenizm?... ;)

    > Wykorzystanie rynku kapitałowego w polityce pieniężnej, także w przypadku
    > naszego kraju, to zagadnienie bardzo aktualne. W poprzednich wypowiedziach
    > wskazywałem, że na świecie toczy się III wojna światowa i że jest to wojna
    > ekonomiczna.

    To ta wojna, po której IV światowa będzie prowadzone kamieniami?

    > Oby do recesji nie doszło, tego życzę mieszkańcom Ziemi, a przede wszystkim

    W RFN już jest recesja!!! Poprzednie fale miały miejsce wtedy,
    gdy w Polce rządził DTusk ze swą świtą...

    > mojej ziemskiej ojczyźnie Polsce.

    Do Polski niemiecka fala recesyjna ;) przywędruje niebawem...
    Tyle tylko, że Niemiaszki są gotowe, a Polacy -- niekoniecznie...

    Na niemiecką recesję cykliczną ;) nałoży się zapewne zamieszanie
    około-BRexitowe... Do tego w tle szaleją sankcje nałożone na FR...

    DTramp szuka szmalu -- ściąga z: Korei, Japonii, Polski...
    (z Meksyku zapewne też)

    > Natomiast trzeba jednak pamiętać, że
    > wszystko jest możliwe

    Zwłaszcza u Boga! Znów Polska będzie ,,zieloną wyspą'' na tle
    zapadających się gospodarek, po czym okaże się, że Duńczycy
    i Niemcy stali się bogaczami wtedy, gdy Polacy -- biedakami?... ;)

    > i trzeba być starannie przygotowanym do zareagowania
    > w przypadku pojawienia się różnych scenariuszy.

    Przykładowo -- podniesienia podatków?

    > O jednym z najbardziej dramatycznym wspomina
    > 5 przepowiednia św. Bernadety Soubirous."

    Tzn.?

    BTW -- ta święta chyba nie ulega rozkładowi...
    Może by tak zbadać sprawę -- ileż jedzenia ulega zepsuciu...
    Ileż konserwantów można by uniknąć...

    Czyż ,,nie zabijaj!'' nie skłania do ograniczania/eliminacji
    konserwantów? ;)

    > --
    > uzdrawiam
    > Grzesiek

    > adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    > "Na razie stoimy na stanowisku, że mamy rację"
    > Jacek Czaputowicz

    [oby nie spaść z tego stanowiska...
    [zwłaszcza po pijaku...]]

    --