    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: czy macie ubezpieczenie OC?
    Date: Tue, 16 Oct 2018 12:12:14 +0200

    dyskusyjnych:pq4070$9rl$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2018-10-16 o 02:43, J.F. pisze:
    > Dnia Mon, 15 Oct 2018 20:24:04 +0200, RobertS napisał(a):
    > Ale zadajmy pare pytan dodatkowych:
    >To poczytaj OWU.

    Nie podano linka ...

    >To też jest zadaniem ubezpieczyciela, aby oddalać od ciebie
    >niezasadne roszczenia - jeśli wężyk zaleje sąsiada, sąsiad przyjdzie
    >do ciebie po pieniądze, a w rzeczywistości mu się od ciebie one nie
    >należą, to nie dostanie. Jak sąsiad pójdzie do sądu, to
    >ubezpieczyciel będzie w swoim interesie występował i bronił swoich
    >racji.

    Ma to swoja wartosc ... aczkolwiek slyszalem, ze sie moze zle
    skonczyc.

    Ubezpieczyciel sie uprze, w sadzie bedzie przypozwany, sprawe
    przegramy ... i odszkodowanie wyplaci, ale koszta sadowe solidarnie po
    polowie ...

    >To już zakłady ubezpieczeń będą między sobą wyjaśniać.

    I to tez ma swoja wartosc.

    >Ale czemu ograniczasz tylko do zalania? Przecież ryzyk jest o wiele
    >więcej.

    No to tym bardziej mi sie nie zgadza ... za niska skladka ... potem
    sie okaze, ze nie wyplata sie nie nalezy :-)

    >Czasami wykupienie OC na wysoką sumę jest szczególnie wskazane
    >(uprawianie sportów typu narciarstwo, bo tam odszkodowania idą w
    >setki tysięcy).

    Bywa. Rzadko ... wiec tu sie OC moze przydac ...

    A tak swoja droga - dziecko mi zajedzie droge, i bedzie poszkodowane
    ... nie z mojej winy - choc na nartach to dyskusyjne, ale czy tu nie
    ma jakiesj pulapki ?
    Cos mi chodzi po glowie "poniewaz maloletniemu winy przypisac nie
    mozna ..."

    J.