    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Wyższa Kultura Analfabetyzmu
    Date: Tue, 13 Feb 2018 03:31:11 +0100

    "Robert Tomasik" 5a81cedf$0$583$6...@n...neostrada.pl

    > Nie, no u mnie w mieście są co najmniej dwa ich normalne oddziały. Tylko
    > zlecenia stałego tak nie zrobisz, bo musi to wysłać wierzyciel.

    Miałem już na uwadze moją sytuację -- mBank (wówczas tylko punktowy
    lub wyspowy; później mBank przejął marmury MultiB, ale w Białymstoku
    chyba tych marmurów pozbył się -- zostały punkty i wyspy) i upoważnienia.

    - Gdzie pracujesz?
    - Na wyspie.
    - W Anglii?
    - Nie, w Auchan. ;)

    BRE kiedyś prezentował się okazale, dostojnie!...

    Z mBankiem były fajne rozmowy -- można było zadać identyczne
    pytanie kilku pracownikom mBanku, by otrzymać kilka zupełnie
    różnych (sprzecznych ze sobą, ale chyba prawdziwych ;) mimo
    tych sprzeczności) odpowiedzi...

    Mniej fajne było (może jest nadal) dybanie mBanku na pięciozłotówki -- pięć
    pln można było stracić zupełnie nieoczekiwanie wbrew rozsądkowi... Przykładowo
    prośba o wyciąg skutkowała wysyłką papieru :) kosztującego (oczywiście?) 5 pln...
    Pamiętam masę pułapek, wpadnięcie w które punktowano ;) piątakiem...

    Nawet przelew wewnętrzny z firmowego jest (lub był)
    płatny, choć akurat nie aż tak wysoko wyceniony...

    - mTransfer z firmowego masz umożliwiony bezpłatnie;
    chcesz umożliwić mTransfer z eKonta?
    - chcę
    - 5 pln...

    (nie za wysłanie szmalu, lecz za umożliwienie słania...)

    Chyba z firmowego mTransfer był za free, i chyba z kredytówki -- też...
    (ludzie wylewali do dna na oszczędne -- chyba za free)
    Kolejny/niepierwszy w miesiącu przelew z oszczędnego? -- bez ostrzeżenia 5 pln...

    Ale że do US i ZUS można było lać za free -- warto było trzymać konta w mBanku...
    Teraz interfejs jest bajecznie ;) urozmaicony, co skutecznie zniechęca...

    > Miałem rachunek w BPH od początku lat 90-tych (chyba 1994 roku).
    > Obroniłem się przez PEKAO, ale przed ALIOR-em już nie było wyjścia.

    Czy Alior przejął bank merytoryczny? W Meritum też miewałem
    (lub matka miała) dziwne problemy. Najfajniejsza była reakcja
    bankierki na ustną dyspozycję (złożoną w marmurze Meritum)
    zamknięcia rachunku:

    - może pani zamknąć osobiście via WWW ;)

    Umoczyłem tam kilka dych za firmowe... (chyba ~4 dychy)

    -=-

    Chyba matka dogadała się z Kulturą. Mam napisać Wypowiedzenie
    (bez zachowania okresu wypowiedzenia i ze zrzeknięciem się
    nadpłaty) i wysłać na ul. Postępu 18 B do Warszawy...

    Na wielokrotnie ponawiane pytanie o potrzebę zawarcia w/na tym
    Wypowiedzeniu danych matki typu: pesel, nr tel. czy m@il -- padała
    uporczywie powtarzana odpowiedź o potrzebie wypowiedzenia umowy
    ramowej i podaniu nr rachunku...

    Rozumiem, że mogę (matka może) zrzec się nadpłaty -- dowolnej, ;)
    zatem i niższej od zera... Do nich nie dociera to, że naliczają
    opłaty za ,,korzystanie'' z nie używanej od kilkunastu miesięcy
    karty kredytowej, przez co tam (na rachunku zamykanej karty)
    nie ma żadnych nadpłat, lecz rośnie niedozwolony debet...

    W SyneCku matka ma chyba: kredytówkę, ROR i oszczędne...
    Łącznie z SyneCka mam około 1500 pln przychodu ;)
    i kilka dych kosztów... Jedynie 1500 pln, bo inni
    nacinali SyneCka miesięcznie na ~tyle -- i grozili sądami...

    Kiedyś z SyneCka można było lać expresowo czy natychmiastowo
    za free i wpłacać plastykiem, co było użyteczne... Później
    szybkie lanie chyba zdrożało a wpłacać za free można było
    do 3 razy miesięcznie... Z czasem podrożały także debetówki...

    Użyteczność SyneCka spadała sukcesywnie -- aż spadła poniżej zera. ;)
    Historia operacyjna jest (była, gdy jeszcze interesowałem się tym
    q-bankiem) nieczytelna, obsługa fatalna, koszty obsługi wysokie,
    zwyczaje dziwne...

    -=-

    Liczba banków w Polsce spada...

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,