    From: BAH <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Tym o Lukasie
    Date: Sat, 05 Jan 2002 19:13:52 +0100
    Sender: b...@p...onet.pl@pc30.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl
    <a13u51$7rq$2@okapi.ict.pwr.wroc.pl>

    On 4 Jan 2002 09:54:41 GMT, Roman Kubik
    <W...@p...com.pl> wrote:

    >a pewnosc utraty zatrudnienia nie ma na to wplywu???

    W omawianym przykładzie nie.
    To że ktoś za rok nie będzie pracował tam gdzie
    pracuje nie oznacza pewności utraty zatrudnienia.
    Taki poseł to też za 4 lata moze utracic zatrudnienie.
    I co nie powinien dostać kredytu na 3 lata ??

    >no siniak w podartych lachach nie dostanie kredytu nawet, jesli przyniesie
    >ladne kwitki na 15,000 zarobkow miesiecznie i umowe na czas nieokreslony.

    Czyli reguły nie są tak do końca jasne jak pisałeś :-))
    Tylko taki "klient" moze się ubrać (łachy to raczej brak stroju)
    i dostanie.

    >no wiec musisz uznac, ze pewnie maja takze racje (tzn. ocena ryzyka
    >doprowadzila ich do tego) kiedy odmawiaja kredytu komus, kto ma umowe na czas
    >okreslony.

    Niestety nie jest tak łatwo wymusić uznanie :-))
    Opisany sposób oceny ryzyka
    nie budzi zaufania w jego rzetelność.

    >hmm ja wole, zebym placil za siebie niz za prawnie usnakcjonowana
    >rownosc oferty dla wszystkich grup ryzyka - zeby oferta mogla byc taka, bedzie
    >bardzo droga z chyba oczywistych powodow?

    Nie postuluję równości oferty
    Postuluję dostępność oferty.
    Sprzeciwiam się szufladkowaniu ludzi.

    ("Mieszkańcy Warszawy powodują najwięcej
    kolizji, to nie zawieramy z nimi ubezpieczenia OC").

    >bank tez woli miec pewny dochod od mniejszej liczby klientow niz MOZE nieco
    >wiekszy dochod, a moze wrecz przeciwnie. Jesli mam gdzies zlozyc depozyt to
    >wole zeby bylo to bezpieczne miejsce i podoba mi sie jesli bank zanim MOJE
    >pieniadze komus porzyczy przeswietli go dokladnie, przeanalizuje wieloletnie
    >wyniki swojej dzialalnosci i odmowi kredytu osobie w wypadku ktorej
    >_prawdopodobienstwo_ problemow z odzyskaniem kasy jest duze.

    Tylko że banki tak nie prześwietlają.
    Za to świetnie stosują taką argumentację.
    (drobiazgowe prześwietlanie też kosztuje)
    ,

    >zreszta madry klient zawsze mial. w koncu bez wzgledu na sposob podawania nam
    >do wiadomosci informacji o prowizjach, oplatach manipulacynych,

    Tylko że tracił sporo czasu na sprawdzanie takich ofert.
    (Jak postał 2 godz w kolejce to machał
    ręką na "ujawniane" w ostatniej chwili
    dodatkowe daniny.)

    pozdrawiam