    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Szybkość lania Elixirem
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Sun, 7 Apr 2019 09:01:41 +0200

    Dnia Sat, 6 Apr 2019 23:51:35 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał(a):
    > "J.F." 1dggsou14w766$....@4...net
    > Coraz wcześniej. Przed laty dopiero po południu, teraz po 10 rano...

    > Po co mi refluks? ;)

    Zeby zmienic zdanie, co jak widac lubisz :-)

    > W 1990 już był. Facet był moim rówieśnikiem.
    > Studiował chyba chemię lub biologię. Miał napisać
    > program drukujący duże litery, więc z nudów taki
    > program napisałem -- nie mógł/chciał pojąć, jak
    > za sprawą krótkich liczb wyrażam duże litery...
    >
    > On poszedł na ,,skróty'' -- po prostu zapisał
    > duże litery w fortranowskim źródle:

    Nawiasem mowiac - taki program gdzies w systemie byl, i nawet
    patrzylem jak zrobiony - zapamietali sobie bitowo.

    > Oscylatorem bawił się niemal każdy -- z konieczności.
    > (ja też bawiłem się -- bo takie to były czasy)

    A to nie wiem - czeki potwierdzone brales ?

    > Ponoć telekomunikacja była obecna: w energetyce, na kolei
    > i w bankach, zanim rozpowszechniła się w ,,cywilnej telekomunikacji''. ;)
    >
    > Ponoć pierwsze linie internetowe dawała właśnie: energetyka (ponoć
    > wkładając światłowody do linek odgromowych najwyższych napięć)
    > banki i kolej...

    Energetyka owszem - swoje swiatlowody miala.
    Tzn zaczela klasc, bo po co im wczesniej.
    Kolej podobnie. No i TP zaczela rozwijac.

    A banki nie, bo i jak. Korzystaly z trzech w/w operatorow.
    Nawet sobie zalozyli Telbank, ale on to tylko organizowal na cudzych
    laczach. No i przez satelite.

    > BGŻ-Optima? ;)

    Nie, rzucilo mi sie to w oczy, gdy mialem przelac cos, juz z
    internetu, numer banku ten sam, a czas realizacji za dwa dni.

    Ale to musialo byc PKOBP, bo przeciez nie mbank, a tych kont wtedy
    wiele nie mialem. Nie tak latwo polaczyc tysiace oddzialow, gdy gdzies
    kolei nie ma, TP mowi "planujemy", ewentualnie
    "mozemy przyspieszyc, ale musicie zamowic 2Mb/s", a nawet
    przeprowadzenie kabla z banku do podstacji energetycznej trafia na
    opor.

    > Teraz już nie ma BGŻ? (też niegdyś jeden z ważniejszych pośredników

    Jakos tak - albo nie ma, albo lada moment zmieni nazwe.
    ale bgzoptima.pl ciagle jest

    J.