    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Sat, 4 Jan 2020 13:07:45 -0800 (PST)
    Subject: Re: Santander - brak duplikatów
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu sobota, 4 stycznia 2020 14:23:56 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Jesli masz racje co do serii - to chyba bedzie. Ale niekoniecznie w
    > Polsce.

    Nie pytałem o to, czy gdzjeś indziej psują się karty, tylko o to, czy można dostać
    duplikat - darmowy albo nawet płatny - czy też bardziej o to, czy gdzieś nie można,
    nawet płatnego.

    > No chyba, ze felerna seria krotka, i w calosci trafila do BZ.

    No raczej karty krefytowe z nadrukuem santander 1-2-3 nie trafiły gdzie indziej.

    > No coz, jak pisalem poprzednio - jak karta ulegla zagubieniu, to
    > zmiana nr ma sens. A to pewnie wiekszosc przypadkow, a uszkodzenie
    > karty na tyle rzadkie, ze nie oplaca sie procedury na duplikaty robic.

    Ale procedura na duplikaty była (mam na piśmie z 25 listopada) - i z jakiegoś
    debilnego powodu ją wycofali.

    > Zmiana nr przecietnemu klientowi nie przeszkadza, albo niewiele
    > przeszkadza.

    Nie tyle o numer chodzi, co o to, że jak się pikacz zepsuje, to do czasu otrzymania
    duplikatu możesz płacić chipem. A jak zastrzegą to płacić nie możesz - google pay też
    nie.
    A i numer po co zmieniać, to też może być kłopot.

    > No ale jakby sie uszkodzila np 3m przed koncem okresu ... chyba nie ma
    > sensu starej daty ...

    Cóż, sens czy bezsens - procedura jest.
    Jak w citku zmieniałem gold na platynę, to przysłali obie platyny - a za miesiąc
    drugi taki sam zestaw, bo akurat 3 lata mijało.
    A za następny miesiąc znów zestaw, bo zmieniałem MC na visę.
    Hmmm, nie pamiętam, co wtedy było z datami ważności - musiałbym poszukać tych platyn
    MC.